Miercuri s-a incheiat prima etapa a recrutarii membrilor noii Directii Generale Antifrauda din cadrul Fiscului, ce va deveni operationala in doar cateva zile, dupa cum a declarat, joi, Octavian Deaconu, secretarul general al ANAF, citat de presa centrala. Puteti consulta AICI rezultatele finale ale concursului.
"Pana acum, am recrutat 850 de inspectori, iar in primavara vom completa posturile ramase vacante. Aveam, de pilda 120 de inspectori in Olt si numai 64 in Ilfov, iar numarul companiilor din cele doua judete era invers proportional cu resursele noastre", a explicat Deaconu, prezent la o conferinta organizata de PwC Romania. Spre exemplu, potrivit declaratiilor sale, in Bucuresti urmeaza sa opereze 400 de inspectori in plus fata de personalul existent.
Secretarul general admite ca au existat si sincope de comunicare intre Fisc si contribuabil, vina apartinand grabei cu care se desfasoara reorganizarea Fiscului. "In ultimul an, ANAF a suferit transformari importante in interior pentru a creste calitatea serviciilor pe care le oferim. As dori sa spun ca aceasta transformare poate fi privita si din perspectiva contribuabililor, dar eu am, mai degraba, perspectiva interna. A existat, poate, mai putina comunicare din partea noastra, insa au existat si cateva mesaje publice", a motivat Deaconu.
In ceea ce priveste structura organizatorica, oficialul ANAF a precizat ca existau 42 de unitati judetene, toate acestea consumand foarte multe resurse. "Eficienta noastra era astfel scazuta. Aveam, de pilda, 120 de inspectori in Olt si numai 64 in Ilfov, iar numarul companiilor din cele doua judete era invers proportional cu resursele noastre", a punctat sursa citata.
Majoritatea companiilor din Romania sustin reorganizarea ANAF
Peste 30 de manageri financiari de la companii de top din Romania au fost chestionati de PwC in perioada octombrie-noiembrie 2013 in legatura cu procesul de reorganizare al Fiscului, dupa cum informeaza un comunicat de presa al institutiei remis redactiei noastre. Concret, in urma sondajului, 40% dintre respondenti sustin ca initiativa reorganizarii este absolut necesara, iar 48% sustin procesul, dar spun ca are nevoie de anumite ajutari.
Pe de alta parte, sondajul a aratat ca 92% dintre respondenti nu au suficiente informatii despre detaliile acestei reorganizari.
"Mediul de afaceri din Romania intelege nevoia de reorganizare a ANAF pentru a putea imbunatati gradul de colectare, a combate evaziunea fiscala si pentru a fi mai deschis fata de nevoile contribuabililor onesti. Pe de alta parte, este nevoie de imbunatatirea comunicarii la nivelul autoritatilor fiscale pentru ca foarte multi contribuabili se plang ca nu au suficiente informatii despre acest proces", a declarat Mihaela Mitroi, Liderul Departamentului de Consultanta Fiscala si Juridica, PwC Romania.
Potrivit documentului de presa, aproape toti managerii financiari (96%) au aratat ca autoritatile fiscale ar trebui sa aiba drept obiectiv central combaterea evaziunii fiscale, iar trei sferturi dintre respondenti au subliniat nevoia informatizarii procesului de depunere a declaratiilor fiscale si de plata a taxelor. Un procent semnificativ (25%) dintre cei chestionati au indicat de asemenea ca autoritatile fiscale ar trebui sa se concentreze pe imbunatatirea pregatirii profesionale a inspectorilor fiscali.
"Contribuabilii onesti se asteapta ca statul sa combata evaziunea fiscala de o maniera hotarata pentru a elimina competitia fiscala neloiala. In plus, vor ca autoritatile fiscale sa actioneze ca niste parteneri, angajandu-se intr-un dialog constant cu contribuabilii, in interesul tuturor partilor interesate", a conchis Mihaela Mitroi.
Comentarii articol (3)