Topul 5 al celor mai de calitate marci dintre bunurile de larg consum cuprinde 4 marci de dulciuri, reprezentand 3 tipuri de produse, conform unui comunicat de presa remis redactiei noastre de compania de cercetare de piata GfK. Mai exact, calitatea si traditia sunt caracteristicile care fac diferenta intre marcile de producator, iar marcile private se evidentiaza prin raportul bun calitate/pret, mentioneaza un studiu GfK.
Ciocolata Heidi detine prima pozitie printre marcile de bunuri de larg consum in a caror calitate romanii au cea mai mare incredere, conform studiului GfK National Brands & Private Labels Drivers (GfK NB&PLD), se mentioneaza intr-un comunicat de presa al GfK.
A doua marca din clasament este Santal (bautura racoritoare), urmata de Zewa (hartie igienica), iar pozitiile a patra si a cincea sunt ocupate, in aceasta ordine, de Granini (bautura racoritoare) si de Bel Vita (biscuiti), potrivit comunicatului de presa.
"Ce este o marca? Toate ideile, amintirile si sentimentele care se nasc in noi, de fiecare data cand ne gandim la un anumit brand. Atunci cand aceste asociatii mentale fac respectivul produs sau serviciu mai relevant, mai interesant sau mai convingator decat pe cele ale competitorilor, acestea creeaza valoare. Iar valoarea misca produsele de pe raft. In plus, continua optimizare a portofoliilor si pozitionarea corecta a brandurilor in segmentul potrivit de pret si cu atributele care raspund unei nevoi reale a consumatorilor sunt cele mai bune strategii de diferentiere", afirma Gabriela Luca, Market Strategy Advisor GfK Romania.
Notorietatea, sentimentul de bine, increderea, traditia si raportul calitate/pret au dat castigatorii topului
Studiul GfK National Brands & Private Labels Drivers a investigat individual 100 de marci de produse la larg consum, alese pentru toate segmentele de pret (premium, mainstream, economic, marci private cu valoare adaugata si marci private din segmentul economic). Acest studiu a fost realizat online pe 1000 de respondenti, in octombrie 2013, in total, fiind obtinute 7500 de evaluari de marci.
Mai exact, studiul GfK NB&PLD analizeaza cinci piloni in functie de care consumatorii romani cumpara produse de larg consum si le diferentiaza de restul jucatorilor din piata:
-
notorietatea marcii,
-
capacitatea lor de a face consumatorul sa se simta bine,
-
increderea in calitate,
-
traditia marcii si
-
raportul bun calitate/pret.
Notoritatea se refera la prezenta si disponibilitatea brandului, la varietatea sortimentatiei, la noutati si lansari de produse, la campaniile de comunicare, dar si la felul in care acesta interactioneaza sau dialogheaza cu consumatorii sai, potrivit comunicatului de presa.
A face consumatorii sa se simta bine vorbeste despre abilitatea marcii de a oferi acestora o mai buna calitate a vietii, armonie, un statut care sa ii multumeasca si bucurie, se mentioneaza in studiul GfK.
O componenta importanta in construirea increderii este esenta marcii, cu traditie, legendara
Increderea intr-o marca se traduce prin calitate si traditie, elemente esentiale in decizia de cumparare, conform studiului GfK NB&PLD.
In topul privind increderea in calitatea marcii, Heidi se diferentiaza foarte puternic in special pe atributele privind increderea deplina pe care consumatorii o au in aceasta marca si prin faptul ca satisface asteptari foarte inalte, potrivit GfK NB&PLD.
De asemenea, urmatoarele doua clasate, Santal si Zewa, se diferentiaza pe atributele de calitate excelenta si increderea mai mare pe care consumatorii o au in ele in comparatie cu alte marci.
A doua componenta importanta in construirea increderii este esenta marcii, inteleasa ca fiind o marca cu traditie, legendara, pe care consumatorii o cunosc de o lunga perioada de timp, conform recentului studiu al GfK.
La acest capitol, Coca-Cola si Pepsi detin primele pozitii, urmate de Kinder, Joe si Jacobs.
Marcile private sunt prezente de mai putina vreme pe piata, de aceea ele inca nu se diferentiaza in termeni de traditie sau de notorietate a marcii, dar se pozitioneaza in top pentru caracteristicile care se refera la raportul bun calitate/pret, potrivit GfK NB&PLD.
Astfel, cele doua marci private pe care le regasim in top cinci pe acest pilon sunt Pilos si Promienna.
Comentarii articol (1)