In goana lor nebuna dupa clienti, bancile mizeaza pe popularitate, incredere, recunoastere si inovatie pentru a-si vinde produsele si serviciile. Pe langa dobanzi cat mai avantajoase si conditii facile de creditare... institutiile bancare trebuie sa stie sa-si promoveze imaginea de brand, sa intre in mintea romanilor. Care sunt bancile cele mai cunoscute si de incredere banci, cu cel mai mare impact asupra consumatorului de produse bancare de la noi?
Raspunsul la aceasta intrebare este relevat de un studiu "High Impact Brands" realizat de Synovate, privind marcile cu cel mai mare impact in randul consumatorilor din Romania, prezentat, in exclusivitate, in cadrul forumului "Strategic 2006".
Criteriile de analiza au vizat in special impactul pe care il au brandu-rile asupra consumatorilor. Au fost luate in grafic recunoasterea (29%), increderea (27%), popularitatea (24%), optimismul (11%) si inovatia (9%). In opinia specialistilor Synovate, increderea trebuie sa fie in relatie cu fiecare marca. Fata de anul precedent s-a inregistrat o crestere a recunoasterii si a optimismului in branduri. De asemenea, s-a constatat ca publicul apreciaza marcile inovative, care aduc ceva nou pe piata.
Din punct de vedere al impactului asupra consumatorilor, primele doua locuri in topul bancilor sunt ocupate de BCR si BRD. "9 din 10 romani le mentioneaza spontan cand vine vorba de banci", declara Alina Socolov, Client Service Manager la Synovate. In acest an, Banca Transilvania a urcat pe locul trei, devansand Raiffeisen Bank, care in prezent se afla pe locul patru, urmata de Bancpost .
1. BCR
2. BRD
3. Banca Transilvania
4. Raiffeisen Bank
5. Bancpost
In ceea ce priveste topul brandurilor romanesti, in comparatie cu anul trecut Banca Transilvania este singura care a intrat in clasament, ocupand locul 5. Astfel, primele pozitii sunt ocupate, in ordine de: Arctic, Borsec, Romtelecom, Ursus. Pe locul sase se afla Logan, iar pe sapte Bergenbier.
1. Arctic
2. Borsec
3. Romtelecom
4. Ursus
5. Banca Transilvania
6. Logan
7. Bergenbier
In ceea ce priveste Topul primelor 10 marci din Romania, spre deosebire de 2005, Coca-Cola a trecut de pe locul patru pe trei. Volkswagen, care era pe locul 9, a iesit din top, la fel si marcile Dove si Avon. Potrivit reprezentantilor Synovate, consumatorul roman este mai educat, exigentele lui au crescut, avand de ales dintr-o plaja mai mare de branduri. Studiul defineste si caracteristicile fiecarui brand in parte, asa cum este el perceput de consumatorii romani.
1. Nokia, "comunicare" . Exprima inteligenta, modernitate, eficienta, comunica deschidere, accesibilitate si succes.
2. Ariel, "stil de viata". Reprezentantii Synovate sunt de parere ca aceasta marca este in top pentru ca reuseste sa comunice un stil de viata: curatenie, eficienta, zambet, echilibru. Mai exact, o femeie business de succes, cu incredere in sine.
3. Coca-Cola, "benchmark". Exprima legatura dintre oameni, caldura, popularitate, optimism, acceptare sociala, succes, traditie si perenitate.
4. Sony, "futurism". Transmite dinamism, mers inainte, creaaza ideea de dezvoltare a tehnologiei.
5. Philips, "incredere". Brandul este asociat cu traditia care nu dezamageste, garantia calitatii.
6. BMW, "forta". Comunica energie, putere, masculinitate. Se remarca prin individual, putere, agresivitate.
7. Mercedes, "status". Marca unui om de succes, care a ajuns la un anumit standard de viata.
8. Nike, "viteza". Transmite puterea individului - curaj, implicare, tinerete, modernitate, progres, inovatie.
9. Adidas, "traditie si modernitate" ("new entry" in acest an). Transmite incredere si respect, autenticitate, onestitate si... pantofi sport.
10. Colgate, "popularitate". Un brand care "vorbeste" cu consumatorii, inspira incredere, comunica valori colective, de integrare.
Comentarii articol (0)