Avand in vedere prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile nationale in domeniul ajutorului de stat, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 137/2007, si ale Hotararii Guvernului nr. 651/2006 priv ind aprobarea Politicii in domeniul ajutorului de stat pentru perioada 2006-2013, in temeiul prevederilor art. 9 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr. 47/2013 privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul economiei emite urmatorul ordin:
ANEXA
SCHEMA TRANSPARENTA DE AJUTOR DE MINIMIS
sub forma de imprumuturi cu subventie partiala de dobanda, ca parte integranta a implementarii initiativei JEREMIE in Romania
CAPITOLUL I
Prevederi generale
Art. 1. - (1) Prezenta reglementare instituie o schema transparenta de ajutor de minimis sub forma de imprumuturi cu subventie partiala de dobanda, ca parte integranta a implementarii initiativei JEREMIE in Romania
(2) Autoritatea care administreaza schema este Fondul European de Investitii, denumit in continuare FEI
(3) Furnizorul de ajutor de minimis este Ministerul Economiei, prin Autoritatea de management a Programului operational sectorial „Cresterea competitivitatii economice 2007-2013” (denumit in continuare POS CCE)
(4) Beneficiarii ajutorului de minimis sunt intreprinderi mici si mijlocii, definite conform art. 8 lit. e), care indeplinesc conditiile de eligibilitate prezentate in cap. III
(5) Termenii si expresiile utilizate, care nu sunt altfel definite in cadrul prezentei scheme, respecta definitiile stipulate in Acordul de finantare dintre Guvernul Romaniei si Fondul European de Investitii privind programul JEREMIE in Romania, semnat la Bucuresti la 19 noiembrie 2013 si la Luxemburg la 15 noiembrie 2013, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 916/2013 (denumit in continuare „acord de finantare JEREMIE”).
Art. 2. - Ajutoarele de minimis sub forma de imprumuturi cu subventie de dobanda din cadrul prezentei scheme se vor acorda in conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006 privind aplicarea articolelor 87 si 88 din tratat ajutoarelor de minimis, denumit in continuare Reg. 1.998/2006, si cu Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus in aplicare prin Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 175/2007.
Art. 3. - In conformitate cu Reg. 1.998/2006, prezenta schema de ajutor de minimis nu intra sub incidenta obligatiei de notificare catre Comisia Europeana.
Art. 4. - Initiativa JEREMIE este un set de actiuni avand ca obiectiv cresterea accesului la finantare al intreprinderilor mici si mijlocii. in Romania, initiativa JEREMIE este organizata prin intermediul FEI, actionand ca Fond de Participare JEREMIE (denumit in continuare FPJ). Prin FPJ, FEI administreaza fonduri puse la dispozitie de POS CCE cu cofinantare din Fondul European de Dezvoltare Regionala (denumit in continuare FEDR) pentru utilizare in scopul implementarii initiativei JEREMIE in Romania.
Art. 5. - In cadrul POS CCE, Guvernul Romaniei a fost de acord sa puna la dispozitia FEI fonduri dedicate pentru implementarea initiativei JEREMIE, cu respectarea Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006 de stabilire a unor dispozitii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regionala, Fondul Social European si Fondul de coeziune si de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.260/1999 (denumit in continuare Reg. 1.083/2006) si in conformitate cu acordul de finantare JEREMIE. Initiativa JEREMIE este finantata din POS CCE, axa prioritara 1 „Un sistem de productie inovativ si ecoeficient”, domeniul major de interventie 1.2 „Accesul IMM la finantare”.
Art. 6. - Normele de aplicare a Reg. 1.083/2006 sunt stabilite prin Regulamentul (CE) nr. 1.828/2006 al Comisiei din 8 decembrie 2006 de stabilire a normelor de punere in aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului de stabilire a anumitor dispozitii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regionala, Fondul Social European si Fondul de coeziune si a Regulamentului (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European si al Consiliului privind Fondul European de Dezvoltare Regionala, cu modificarile si completarile ulterioare (denumit in continuare Reg. 1.828/2006).
Art. 7. - (1) Prezenta schema este cofinantata din fonduri structurale UE, respectiv Fondul European de Dezvoltare Regionala
(2) In cadrul prezentei scheme, suma totala maxima estimata, alocata ajutoarelor de minimis sub forma de imprumuturi cu subventie partiala de dobanda de catre FPJ, va fi de maximum 150 milioane euro (echivalent lei). Defalcarea estimativa pe ani este:
- 2014 - 75 milioane euro;
- 2015 - 75 milioane euro
(3) Numarul estimat de beneficiari in cadrul schemei este de 2000
(4) Prezenta schema se aplica de la data publicarii ei in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, pana la 30 iunie 2014
(5) Pentru perioada de aplicare ulterioara datei de 30 iunie 2014, aceasta schema de ajutor de minimis va fi armonizata cu prevederile noului regulament privind ajutorul de minimis elaborat de Comisia Europeana. in cazul in care schema nu va fi armonizata cu noile reglementari privind ajutorul de minimis, aceasta isi va pierde valabilitatea.
CAPITOLUL II
Definitii
Art. 8. - In sensul prezentei scheme, urmatorii termeni se definesc astfel:
a) ajutoare/ajutor de stat inseamna orice masura care indeplineste toate criteriile prevazute la art. 107 (1) din Tratatul de functionare al Uniunii Europene;
b) acord operational inseamna, in contextul prezentei scheme, un acord incheiat de FEI, actionand ca FPJ, cu un intermediar financiar, avand ca obiect o facilitate de imprumut care respecta atat conditiile prezentei scheme, cat si alte conditii prevazute in apelul pentru expresii de interes JEREMIE (JER-002/4) care nu aduc atingere prevederilor in materie de ajutoare de stat;
c) apel pentru expresii de interes JEREMIE inseamna, in contextul prezentei scheme si conform acordului de finantare JEREMIE, o solicitare de oferte care are ca scop identificarea intermediarilor financiari adecvati care vor primi contributii de la FPJ; apelul pentru expresii de interes JEREMIE se publica pe site-ul FEI (www.eif.org);
d) imprumutul cu subventie partiala de dobanda, in contextul prezentei scheme, un angajament prin care bancile selectate de FEI in urma apelului pentru expresii de interes vor acorda credite (imprumuturi) cu dobanda subventionata catre intreprinderi eligibile, in conditiile acordului operational semnat cu FEI;
e) intreprinderi mici si mijlocii sau IMM sunt intreprinderi care respecta criteriile prevazute in anexa I la Regulamentul (CE) nr. 800/2008 al Comisiei din 6 august 2008 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piata comuna in aplicarea articolelor 87 si 88 din tratat (Regulament general de exceptare pe categorii de ajutoare); in prezenta schema, microintreprinderile sunt incadrate in categoria intreprinderilor mici;
f) intreprindere aflata in dificultate, conform Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea si restructurarea intreprinderilor aflate in dificultate (publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria C nr. 244 din 1 octombrie 2004), este o intreprindere care indeplineste urmatoarele conditii: (i) in cazul unei societati cu raspundere limitata, atunci cand mai mult de jumatate din capitalul social a disparut, peste un sfert din acest capital fiind pierdut in ultimele 12 luni; sau (ii) in cazul unei societati in care cel putin o parte dintre asociati raspund nelimitat pentru datoriile intreprinderii, atunci cand mai mult de jumatate din capitalul propriu a disparut, asa cum reiese din contabilitatea societatii, peste un sfert din acest capital fiind pierdut in ultimele 12 luni; sau (iii) indiferent de tipul societatii, cand respectiva intreprindere intruneste conditiile prevazute de legislatia nationala privind procedura insolventei; (iv) chiar si atunci cand niciuna dintre conditiile prevazute mai sus nu este indeplinita, o intreprindere poate sa fie totusi considerata in dificultate, in special in cazul in care sunt prezente simptomele obisnuite ale unei intreprinderi aflate in dificultate, cum ar fi: cresterea pierderilor, scaderea cifrei de afaceri, cresterea inventarelor pe stocuri, supracapacitate, flux de capital in declin, indatorare crescuta, cresterea comisioanelor financiare si scaderea sau disparitia valorii activului net. in cazuri foarte grave, o intreprindere poate sa fi devenit deja insolvabila sau poate face obiectul procedurilor de insolventa colectiva prevazute de legislatia nationala;
g) intensitatea ajutorului inseamna valoarea ajutorului, exprimata ca procent din costurile eligibile. Ajutorul platit in transe va fi actualizat la valoarea lui in momentul acordarii. Rata dobanzii care trebuie aplicata la actualizare este rata de referinta aplicabila la data acordarii ajutorului. Toate sumele utilizate vor fi calculate inainte de aplicarea unor deduceri fiscale sau altor taxe;
h) intermediar financiar inseamna o banca, persoana juridica romana sau sucursala a unei banci din alt stat membru al Uniunii Europene, autorizata de Banca Nationala a Romaniei sa functioneze pe teritoriul Romaniei, si cu care FEI, actionand ca FPJ, va semna un acord operational cu privire la o facilitate de garantie de portofoliu de credite in conditiile prezentei scheme. in functie de rezultatele apelului pentru expresii de interes, vor fi selectati unul sau mai multi intermediari financiari.
CAPITOLUL III
Conditii de eligibilitate pentru beneficiari
Art. 9. - Prezenta schema transparenta de ajutor de minimis se aplica pe tot teritoriul Romaniei, in toate cele 8 regiuni de dezvoltare.
Art. 10. - In cadrul schemei se acorda ajutoare intreprinderilor mici si mijlocii din toate sectoarele si activitatile prevazute in Codul CAEN Rev. 2 - NACE Rev. 2, cu exceptia urmatoarelor:
1. Sectoarele si activitatile prevazute la art. 1 alin. (1) din Reg. 1.998/2006, si anume:
- pescuit si acvacultura, reglementate de Regulamentul (CE) nr. 104/2000 al Consiliului din 17 decembrie 1999 privind organizarea comuna a pietelor in sectorul produselor pescaresti si de acvacultura;
- productia primara de produse agricole, astfel cum sunt enumerate in anexa I la Tratatul privind functionarea Uniunii Europene (tratat);
- transformarea si comercializarea produselor agricole, astfel cum sunt enumerate in anexa I la tratat, in urmatoarele cazuri:
a) atunci cand valoarea ajutorului este stabilita pe baza pretului sau a cantitatii produselor in cauza achizitionate de la producatorii primari sau introduse pe piata de intreprinderile in cauza;
b) atunci cand ajutorul este conditionat de transferarea lui partiala sau integrala catre producatorii primari;
- activitati legate de export catre tari terte sau catre state membre, respectiv ajutoare legate direct de cantitatile exportate, ajutoare destinate infiintarii si functionarii unei retele de distributie sau destinate altor cheltuieli curente legate de activitatea de export; - ajutoarele subordonate folosirii marfurilor nationale in locul celor importate;
- sectorul carbunelui, in sensul Regulamentului (CE) nr. 1.407/2002 al Consiliului din 23 iulie 2002 privind ajutorul de stat pentru industria carbunelui;
- achizitia de vehicule de transport rutier de marfuri, cand ajutoarele sunt acordate intreprinderilor care efectueaza transport rutier de marfuri in numele tertilor;
- intreprinderi aflate in dificultate.
2. Urmatoarele sectoare si activitatile conform CAEN Rev. 2:
- Sectiunea A, Agricultura, silvicultura si pescuit;
- Sectiunea B, Industria extractiva, numai codurile:
- 05 Extractia carbunelui superior si inferior;
- 0892 Extractia turbei;
- Sectiunea C, Industria prelucratoare, numai codurile:
- 12 Fabricarea produselor din tutun;
- 24 Industria metalurgica;
- 2051 Fabricarea explozivilor;
- 206 Fabricarea fibrelor sintetice si artificiale;
- 254 Fabricarea armamentului si munitiei;
- 301 Constructia de nave si barci;
- 304 Fabricarea vehiculelor militare de lupta;
- 1101 Distilarea, rafinarea si mixarea bauturilor alcoolice;
- 1104 Fabricarea altor bauturi nedistilate, obtinute prin fermentare;
- Sectiunea F, numai codul 411, Dezvoltare (promovare) imobiliara;
- Sectiunea L, Tranzactii imobiliare;
- Sectiunea K, Intermedieri financiare si asigurari.
3. De asemenea, in cadrul schemei nu se vor acorda ajutoare intreprinderilor cu activitati in domeniile comercializarii armelor si munitiilor, clonarii umane si organismelor modificate genetic.
Art. 11. - Beneficiarii trebuie sa fie inregistrati in Romania, sa nu fie in stare de faliment ori lichidare, sa nu aiba afacerile administrate de un judecator-sindic sau activitatile lor comerciale sa fie suspendate ori sa faca obiectul unui aranjament cu creditorii sau sa fie intr-o situatie similara cu cele anterioare, reglementata prin lege.
Art. 12. - Beneficiarii trebuie sa isi fi indeplinit obligatiile de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor de asigurari sociale catre bugetele componente ale bugetului general consolidat (buget de stat, bugete speciale, bugete locale), in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
Art. 13. - Reprezentantul legal al fiecarui beneficiar trebuie sa nu fi fost condamnat in ultimii 3 ani, prin hotarare definitiva a unei instante judecatoresti, pentru o fapta care a adus atingere eticii profesionale sau pentru comiterea unei greseli in materie profesionala.
Art. 14. - Beneficiarii trebuie sa nu fie obiectul unui ordin de recuperare in urma unei decizii anterioare a Comisiei Europene privind declararea unui ajutor de stat ca fiind ilegal si incompatibil cu piata comuna sau, in cazul in care a facut obiectul unei astfel de decizii, aceasta trebuie sa fi fost deja executata si ajutorul sa fi fost integral recuperat, inclusiv dobanda de recuperare aferenta.
Art. 15. - Beneficiarii trebuie sa indeplineasca si alte conditii specificate in apelul pentru expresii de interes si in anexele la acesta, care nu aduc atingere prevederilor in materie de ajutor de stat. CAPITOLUL IV Selectarea intermediarilor financiari
Art. 16. - FEI va selecta unul sau mai multi intermediari financiari (banci) pentru implementarea facilitatii de garantie care face obiectul prezentei scheme, aplicand Criteriile de evaluare ale POS CCE, aprobate de Comitetul de monitorizare al POS CCE, respectiv: - relevanta proiectului;
- calitatea proiectului;
- maturitatea proiectului;
- capacitatea beneficiarului de implementare a proiectului;
- sustenabilitatea proiectului.
Art. 17. - In selectarea intermediarilor financiari, FEI va respecta urmatoarele principii fundamentale:
a) egalitate de sanse; b) nediscriminare; c) confidentialitate; si d) transparenta.
Art. 18. - Conform criteriilor si principiilor la care se face referire in art. 16 si 17, FEI a lansat un apel pentru expresii de interes JEREMIE, care a fost publicat pe site-ul www.eif.org. in cadrul evaluarii expresiilor de interes depuse de intermediarii financiari se analizeaza, intre altele, capacitatea acestora de a acorda credite noi pentru intreprinderi mici si mijlocii in conditiile prevazute in apelul pentru expresii de interes JEREMIE, precum si sprijinul acordat IMM-urilor sub forma de conditii imbunatatite de creditare ca urmare a prezentei ajutorului de minimis conform prezentei scheme.
CAPITOLUL V
Modalitatea de implementare a schemei
Art. 19. - (1) In cadrul prezentei scheme se vor incheia de catre FEI (FPJ) unul sau mai multe acorduri operationale cu unul sau mai multi intermediari financiari (banci). Fiecare banca cu care se semneaza un acord operational JEREMIE primeste de la FEI o facilitate de credit, in scopul acordarii de credite pentru IMM-uri eligibile cofinantate in mod egal de FEI (FPJ) la dobanda zero si de catre banca la dobanda pietei, conform unei rate de cofinantare prestabilite in apelul pentru expresii de interes (in acest caz: 50% FEI/FPJ, 50% banca)
(2) Banca imprumutata nu plateste dobanda catre FEI (FPJ) cata vreme fondurile obtinute prin linia de credit JEREMIE sunt transformate in credite acordate IMM intr-un timp foarte scurt, conform specificatiilor prevazute in fiecare acord operational
(3) Prin cofinantarea de 50% cu dobanda zero din facilitatea JEREMIE, fiecare intreprindere imprumutata in cadrul acestui instrument beneficiaza de un credit la aproximativ jumatate din dobanda de piata a bancii respective pe care intreprinderea ar fi platit-o daca nu ar fi existat facilitatea JEREMIE.
Art. 20. - Perioada maxima de acordare a creditelor cu dobanda partial subventionata va fi de aproximativ 24 de luni de la semnarea acordului operational cu un intermediar financiar (dar nu mai tarziu de 31 decembrie 2015).
Art. 21. - Pe durata contractelor operationale, creditele eligibile conform prezentului capitol pot fi acordate de catre intermediarul financiar si raportate ulterior catre FEI.
Art. 22. - Prin facilitatea acordata in cadrul prezentei scheme se va putea acoperi cel mult 50% din valoarea fiecarui credit eligibil nou-acordat de un intermediar financiar unei IMM eligibile, conform definitiilor de mai jos. FEI, actionand ca FPJ, si intermediarul financiar vor actiona in mod pari passu (nepreferential) cu privire atat la suportarea riscului de credit, cat si la eventualele recuperari ulterioare ale pierderilor asociate producerii riscului de credit.
Art. 23. - Creditele acordate de intermediarii financiari IMM-urilor vor respecta urmatoarele conditii de eligibilitate:
- durata creditelor/liniilor de credit va fi de cel mult 10 ani, inclusiv perioada de gratie (daca va fi cazul);
- finantarea poate avea ca obiect: investitii (active tangibile si intangibile), leasing operational, capital de lucru;
- o intreprindere eligibila va putea beneficia de unul sau mai multe credite, cu conditia respectarii pragului de minimis;
- in cadrul acordurilor operationale cu intermediarii financiari JEREMIE se vor defini si alte conditii specifice pentru acordarea creditelor.
Art. 24. - Suma maxima a fiecarui credit acordat catre un IMM eligibil se va situa la nivelul la care echivalentul-subventie brut ar atinge suma de 200.000 euro per intreprindere (respectiv 100.000 euro pentru operatorii economici care activeaza in domeniul transporturilor) pentru o perioada consecutiva de 3 ani, in conformitate cu art. 2 paragraful 4 (a) din Reg. 1.998/2006.
Art. 25. - Intermediarii financiari cu care FEI, actionand ca FPJ, va semna acorduri operationale vor administra si monitoriza crearea portofoliului de credite eligibile, raportarea catre FEI si actiunile de recuperare a pierderilor. De asemenea, intermediarii financiari vor monitoriza calculul si raportarea aferente procedurilor relevante in materie de ajutoare de stat prevazute la cap. IX.
CAPITOLUL VI
Dobanda
Art. 26. - Dobanda platibila de catre intermediarii financiari catre FEI, actionand ca fond de participare JEREMIE, va fi egala cu zero, cata vreme finantarea obtinuta (in avans) in cadrul facilitatii va fi transferata imediat in credite acordate IMM intr-un timp scurt, conform specificatiilor din cadrul fiecarui acord operational. Diferenta dintre suma primita de banca de la EIF (FPJ) si suma transferata in imprumuturi catre IMM este purtatoare de dobanda. Nivelul dobanzii se calculeaza de la caz la caz in functie de ratingul extern al bancii si se stabileste prin acordul operational.
CAPITOLUL VII
Conditii de acordare a ajutorului de minimis sub forma de imprumuturi cu dobanda partial subventionata
Art. 27. - Ajutorul se acorda sub forma de imprumuturi cu dobanda partial subventionata, prin cofinantarea cu dobanda zero de catre FEI (FPJ) in proportie de 50% a fiecarui credit eligibil acordat catre un IMM eligibil in conditiile prezentei scheme.
Art. 28. - Inainte de acordarea ajutorului de minimis in cadrul prezentei scheme, respectiv inainte de acordarea unui credit eligibil cu subventie partiala de dobanda conform cap. V, intermediarul financiar va verifica daca beneficiarul a mai beneficiat de alte ajutoare de stat sau de minimis pentru aceleasi cheltuieli eligibile si daca regulile de cumul sunt respectate, pe baza unei declaratii pe propria raspundere a beneficiarului.
Art. 29. - Pentru calculul echivalentului-subventie brut se vor aplica prevederile Reg. 1.998/2006, completat cu reglementarile nationale in vigoare, conform urmatoarei metodologii: Beneficiul total sau ajutorul acordat intreprinderii beneficiare consta in suma valorilor prezente nete ale diferentelor calculate lunar dintre (a) dobanda lunara pe care intreprinderea ar plati-o pentru intregul imprumut in cazul in care acesta ar fi finantat in intregime de catre banca (nivelul pietei) si (b) dobanda lunara efectiv platita de intreprindere pentru imprumutul acordat cu cofinantare 50% gratuita prin JEREMIE. Echivalentul-subventie brut se calculeaza pentru fiecare imprumut o singura data, luandu-se in considerare dobanda acordata de banca la data semnarii contractului de credit dintre IMM si banca. Echivalentul-subventie brut se va actualiza in cazul modificarii sumei sau a maturitatii imprumutului. Pentru calculul valorilor prezente nete, se aplica prevederile Comunicarii Comisiei privind revizuirea metodei de stabilire a ratelor de referinta si de scont (2008/C 14/02), si anume se ia in considerare rata de scont valabila la un moment dat pentru Romania, la care se adauga o marja de 100 de puncte de baza. Formula de calcul a echivalentului subventie brut este urmatoarea:
unde: ESB = echivalentul subventie brut; n = maturitatea creditului acordat IMM in cadrul prezentei scheme, exprimata in luni calendaristice; Dp = dobanda lunara pe care ar fi platit-o intreprinderea beneficiara pentru toata suma creditului in absenta cofinantarii JEREMIE; Dj = dobanda lunara efectiva pe care o plateste intreprinderea beneficiara pentru toata suma creditului, in conditiile in care creditul este cofinantat in proportie de 50% din sursa JEREMIE; r = rata de scont conform Comunicarii Comisiei privind revizuirea metodei de stabilire a ratelor de referinta si de scont (2008/C 14/02), calculata ca suma dintre rata de referinta si o marja de 100 de puncte de baza; de exemplu, de la 1 noiembrie 2013 rata de referinta este egala cu 4,37%, ceea ce inseamna ca s-ar utiliza ca rata de scont cifra de 4,37% + 1% = 5,37%.
CAPITOLUL VIII
Cumul
Art. 30. - Ajutorul de minimis acordat in cadrul prezentei scheme nu se cumuleaza cu alte ajutoare de stat acordate in legatura cu aceleasi costuri eligibile, in cazul in care o astfel de cumulare ar avea drept rezultat o intensitate a ajutorului care depaseste intensitatea ajutorului stabilita pentru conditiile speciale ale fiecarui caz de un regulament de scutire pe categorii sau de o decizie adoptata de Comisie.
Art. 31. - In cazul in care valoarea totala a ajutoarelor de minimis acordate unui operator economic pe o perioada de 2 ani anteriori consecutivi, cumulata cu valoarea alocarii financiare acordate in conformitate cu prevederile prezentei scheme, depaseste pragul de 200.000 euro (100.000 euro pentru operatorii economici care activeaza in domeniul transporturilor), echivalent in lei, solicitantul nu poate beneficia de prevederile schemei, nici chiar pentru acea fractie din ajutor care nu depaseste acest plafon.
Art. 32. - Valoarea maxima a ajutorului de minimis de care poate beneficia o intreprindere se calculeaza cumulandu-se ajutoarele de minimis primite in anul fiscal in curs cu ajutoarele de minimis primite in ultimii 2 ani fiscali consecutivi; acesta nu poate depasi echivalentul in lei a 200.000 euro, respectiv 100.000 euro pentru societatile care activeaza in sectorul transportului rutier.
CAPITOLUL IX
Transparenta, raportare si monitorizare
Art. 33. - Furnizorul va transmite spre informare Consiliului Concurentei prezenta schema in termen de 15 zile de la data aprobarii acesteia, conform art. 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile nationale in domeniul ajutorului de stat, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 137/2007.
Art. 34. - Pe baza unei cereri scrise, furnizorul va transmite Comisiei Europene, prin Consiliul Concurentei, in 20 de zile lucratoare sau in termenul fixat in cerere, toate informatiile pe care Comisia Europeana le considera necesare pentru evaluarea respectarii conditiilor acestei scheme de ajutor de minimis.
Art. 35. - Schema de ajutor de minimis va fi publicata pe site-ul furnizorului de ajutor de minimis, la adresa www.minind.ro si nu se va implementa inainte de publicare.
Art. 36. - In vederea asigurarii transparentei si a unui control eficient al ajutoarelor de minimis, furnizorul de ajutor de minimis si autoritatea care administreaza schema vor aplica prevederile ESB = ∑ (Dp - Dj)/(1 + r) i n i=1 art. 18 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 117/2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 137/2007, referitoare la procedura de pregatire a notificarii si informarii, si vor transmite Consiliului Concurentei rapoarte anuale privind prezenta schema, in vederea transmiterii acestora Comisiei Europene, in conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 659/1999 al Consiliului din 22 martie 1999 de stabilire a normelor de aplicare a articolului 93 din Tratatul CE si cu Regulamentul (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere in aplicare a Regulamentului (CE) nr. 659/1999 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a articolului 93 din Tratatul CE.
Art. 37. - Intermediarul financiar se va asigura ca imprumuturile eligibile acordate in cadrul prezentei scheme respecta prevederile relevante in materie de ajutoare de minimis, cu precadere cele ale Reg. 1.998/2006, si va asigura in permanenta actualizarea ratelor de referinta si de scont aplicabile. in acest context, intermediarul financiar va fi responsabil cu calculul echivalentului-subventie brut si pentru aplicarea procedurilor de monitorizare stipulate in art. 3 din Reg.1.998/2006. De asemenea, intermediarul financiar va informa in scris intreprinderile beneficiare in cadrul prezentei scheme cu privire la valoarea ajutorului acordat si la caracterul de minimis al acestuia, cu referire la Reg. 1.998/2006, si le va solicita beneficiarilor declaratii pe propria raspundere, conform modelului prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta schema.
Art. 38. - Furnizorul de ajutor de minimis si autoritatea care administreaza schema vor pastra evidenta detaliata a ajutoarelor acordate in baza prezentei scheme pe o durata de 10 ani de la data la care ultima alocare specifica a fost acordata in baza prezentei scheme. Aceasta evidenta trebuie sa contina toate informatiile necesare pentru a demonstra respectarea conditiilor impuse de legislatia comunitara in domeniul ajutorului de stat, inclusiv informatii privind tipul de beneficiar, efectul stimulativ si costurile eligibile.
Art. 39. - (1) Furnizorul are obligatia de a supraveghea permanent ajutoarele acordate, aflate in derulare, si de a dispune masurile care se impun
(2) Furnizorul are obligatia de a transmite Consiliului Concurentei, in formatul si in termenul prevazute de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus in aplicare prin Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 175/2007, toate datele si informatiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de stat la nivel national.
Art. 40. - Autoritatea care administreaza schema are obligatia de a pune la dispozitia furnizorului de ajutor de minimis, in formatul si in termenul solicitate de catre acesta, toate datele si informatiile necesare in vederea indeplinirii procedurilor de raportare si monitorizare ce cad in sarcina furnizorului conform prezentului capitol.
Puteti consulta Anexa la Schema in documentul atasat.
Comentarii articol (1)