Recentul Ordin MFP face referire la bunurile prevazute de Ordinul MFP nr. 2218/2006 privind aprobarea Normelor de aplicare a scutirilor de taxa pe valoarea adaugata pentru traficul international de bunuri, prevazute la art. 144 alin. (1) din Codul fiscal.
In plus, Ordinul MFP nr. 24/2014 a abrogat prevederile Ordinului MFP nr. 2219/2006 pentru aprobarea Normelor privind stabilirea procedurii si a conditiilor de autorizare a antrepozitului de TVA, prevazut la art. 144 alin. (1) lit. a) pct. 8 din Codul fiscal.
Concret, potrivit recentului act normativ, a fost schimbata documentatia ce trebuie depusa pentru obtinerea autorizatiei de antrepozit de TVA, existand posibilitatea ca autoritatile competente sa realizeze si o verificare fiscala.
De asemenea, locul care urmeaza sa fie folosit ca antrepozit de TVA trebuie sa fie strict delimitat, sa aiba acces propriu, iar imprejmuire si activitatea desfasurata in cadrul acestui loc trebuie sa fie independenta de alte activitati defasurate de persoana care solicita autorizarea si care sa nu aiba legatura cu activitatea de antrepozit de TVA.
Totodata, persoanele care depun cerere pentru obtinerea autorizatiei de antrepozitar de TVA nu au voie sa aiba obligatii fiscale restante administrate de ANAF si nu pot sa fie in stare de lichidare sau faliment, conform Ordinului MFP nr. 24/2014.
In plus, in noul ordin al MFP, se precizeaza faptul ca rezerva de stat si rezerva de mobilizare se asimileaza antrepozitelor de TVA, fiind autorizate ca un singur antrepozit de TVA indiferent de numarul de locuri de depozitare, iar documentatia de autorizare se depune la autoritatea fiscala centrala.
De asemenea, prin recentul act normativ, valabilitatea autorizatiei de antrepozit de TVA este de 3 ani, iar documentatia pentru reautorizare trebuie depusa cu 60 de zile inainte de expirarea valabilitatii autorizatiei in scopul prelungirii.
Potrivit Ordinul MFP nr. 24/2014, se detaliaza activitatea Comisiei pentru autorizarea antrepozitelor de TVA si regulamentul de organizare si functionare al acesteia.
Astfel, Comisia poate revoca autorizatia de antrepozit de TVA in cazul in care inregistrarea in scopuri de TVA a fost anulata conform prevederilor art. 153 (9) din Codul Fiscal sau daca i s-a adus la cunostiinta existenta unei hotarari judecatoresti definitive pentru o infractiune fiscala.
De asemenea, prin recentul act normativ, se reglementeaza procedura de modificare a autorizatiei de antrepozit de TVA.
Concret, autorizatia de antrepozit de TVA nu se transfera in situatia vanzarii spatiului desemnat ca antrepozit de TVA.
Conform noului Ordin MFP, se elimina obligatia notificarii autoritatilor fisc ale asupra bunurilor lipsa din antrepozitul de TVA.
In plus, in cazul revocarii autorizatiei de antrepozit de TVA, o noua autorizatie poate fi emisa in termen de 6 luni de la data revocarii autorizatiei precedente, potrivit Ordinului MFP nr. 24/2014.