Potrivit unui comunicat al Camerei Deputatilor remis recent redactiei, proiectul de lege privind aprobarea OUG nr. 111/2013 care stabileste intrarea in vigoare de la 1 aprilie a accizei suplimentare de 7 eurocenti pe benzina si motorina a fost retrimis la Comisia de buget, finante si banci pentru redactarea unui raport suplimentar.
Comisia are termen pana pe 8 aprilie pentru depunerea raportului, se precizeaza pe site-ul Camerei Deputatilor.
George Scutaru a propus retrimiterea ordonante la comisia de specialitate, cu termen o saptamana, pentru ca aceasta sa fie discutata impreuna cu OUG 102/2013 care prevede introducerea in legislatia fiscala a taxei de 7 eurocenti pe combustibil, informeaza agentia de presa Mediafax.
Din punct de vedere regulamentar, cele doua ordonante nu se pot discuta impreuna pentru un raport comun, a precizat marti presedintele Camerei Deputatilor Valeriu Zgonea, citat de Mediafax. Acesta a adaugat ca a supus la vot propunerea de retrimitere a OUG 111/2013 la comisie, fiind adoptata cu 82 de voturi "pentru", 76 de voturi "impotriva" si doua abtineri.
De asemenea, presedintele Traian Basescu i-a trimis astazi o scrisoare lui Valeriu Zgonea prin care ii solicita sa respinga prevederile referitoare la acciza de 7 eurocenti, motivand ca taxa a fost introdusa doar in scopuri electorale, se arata in scrisoarea publicata pe site-ul presedintiei.
Seful statului a mai spus ca retrimiterea proiectului de lege privind aprobarea OUG nr. 111/2013 la comisie va duce la intarzierea finalizarii procedurii legislative in legatura cu acest proiect.
Va reamintim! Ordonantele trebuie aprobate prin lege pentru a produce efecte pe termen lung.
Mai mult decat atat, din 1 aprilie una dintre masurile reglementate de OUG nr. 111/2013, respectiv aplicarea acciza de 7 eurocenti, isi produce efectele, care sunt negative atat pentru populatie, cat si pentru mediul de afaceri, a adaugat presedintele.
Totusi, valoarea accizei la motorina s-ar putea reduce cu aproape 10%, respectiv 4 eurocenti/litru, in cazul transportului de marfa si de persoane, exclusiv transportul public de calatori, se mentioneaza intr-un proiect de ordonanta de urgenta, care a fost publicat recent pe site-ul Ministerului Finantelor Publice (MFP) si prin care ar putea fi modificat Codul fiscal. In acest mod, guvernantii spun ca doresc sa preintampine posibilele efecte negative ale cresterii accizei de 7 eurocenti/litru la motorina.
Mai exact, acciza la motorina ar putea fi diminuata cu 40 de euro/1.000 litri, respectiv cu 47,34 euro/tona, fata de nivelul standard, ceea ce reprezinta o reducere cu 4 eurocenti/litru pentru motorina.
Fata de acest proiect, presedintele Traian Basescu a spus ca se vor crea premisele unui tratament discriminatoriu fata de ceilalti transportatori, cum ar fi cei aerieni, feroviari si maritimi, carora nu li se va aplica aceasta reducere.
La randul ei, si Andrea Schaechter, sefa misiunii Fondului Monetar International pentru Romania, a atentionat cu privire la propunerile Guvernului.
Recuperarea unei parti din acciza suplimentara la carburant de catre transportatorii din Romania ar trebui deplin compensata cu alte masuri pentru a nu afecta obiectivele fiscale ale Guvernului, a declarat marti Andrea Schaechter, intr-o teleconferinta referitoare la aprobarea, de catre board-ul FMI, a primelor doua evaluari ale acordului cu Romania, informeaza Agerpres.
Proiectul de ordonanta de urgenta prin care taxa de 7 eurocenti pe carburanti ar putea fi redusa cu 4 eurocenti se afla astazi pe agenda sedintei de Guvern.