Conform Ordinului ministrului turismului nr. 235/2001 privind asigurarea turistilor in cazul insolvabilitatii sau falimentului agentiei de turism, in contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice incheiat intre agentiile de turism si turisti este obligatoriu sa se consemneze faptul ca turistul este asigurat pentru insolvabilitatea ori falimentul agentiei de turism, precum si conditiile si termenele in care turistul poate solicita plata despagubirilor.
Pentru acest contract nu este important modul lui de prezentare, respectiv catalog, pliant sau alt inscris.
Aceste reguli au fost completate, incepand de luni. Mai exact, potrivit Ordinului Ministerului IMM-urilor nr. 562/2014, care a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 273 din 14 aprilie, data la care a intrat in vigoare, in cazul in care pachetul de servicii turistice este contractat printr-o agentie de turism detailista, turistului trebuie sa i se consemneze ca este asigurat si pentru insolvabilitatea sau falimentul agentiei de turism touroperatoare in contul careia este vandut pachetul de servicii turistice.
De asemenea, agentiile turistice nu mai au voie sa incheie polite de asigurare cu clauza de fransiza, incepand de luni, se mai scrie in recentul Ordin al Ministerului IMM-urilor.
Important! Fransiza este partea din dauna pe care trebuie sa o suporte asiguratul. Ea apare in polita, cu o valoare fixa sau ca procent din suma asigurata sau din dauna.
Mai mult, asiguratul are obligatia de a plati anticipat si integral prima de asigurare, in caz de insolventa sau de faliment a agentiei de turism, se mai scrie in Ordinul Ministerului IMM-urilor nr. 562/2014.
In aceste conditii, de pe 14 aprilie 2014, agentiile de turism trebuie sa-si asigure clientii total, in caz de insolventa sau de faliment.
In plus, beneficiarul politei de asigurare pe care o incheie agentia nu mai este doar turistul, ci si persoana care achizitioneaza pachetul de servicii pentru turist, conform noului act normativ.
Mai exact, turistul este cel care a achizitionat serviciul/pachetul de servicii turistice de la agentia de turism touroperatoare sau a achizitionat serviciul/pachetul de servicii de la agentia de turism detailista care a vandut pachetul de servicii in contul agentiei touroperatoare sau persoana care achizitioneaza serviciul/pachetul de servicii pentru turist.
"Politele de asigurare incheiate inainte de data intrarii in vigoare a prezentului ordin sunt valabile pe intreaga perioada de asigurare pentru care au fost incheiate, inscrisa in cuprinsul acestora. In termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare a prezentului ordin, agentiile de turism sunt obligate sa transmita Autoritatii Nationale pentru Turism copia politei valabile de asigurare privind rambursarea cheltuielilor de repatriere si/sau a sumelor achitate de catre turist, in cazul insolvabilitatii sau falimentului agentiei de turism", se subliniaza in Ordinul Ministerului IMM-urilor nr. 562/2014.
In caz contrar, agentiile de turism risca sa-si piarda licenta de turism reglementata prin HG nr. 1267/2010.
Comentarii articol (2)