ACCES GRATUIT
Consiliul Concurentei testeaza noile reglementari din domeniul concurentei
Consiliul Concurentei /CC/ utilizeaza ca principal instrument concret de lucru, în cadrul grupului interministerial de lucru pe probleme de concurenta, Analiza de Impact a Reglementarii (AIR), care presupune testarea noilor reglementari din domeniul concurentei, informeaza un comunicat de presa emis miercuri de CC.
Articolul continuă mai jos
Testarea preliminara noilor reglementari (ex-ante) se bazeaza pe principiul ca este mai eficient sa previi în "protectia, mentinerea si stimularea concurentei si a unui mediu concurential normal" si utilizeaza ca mijloc prevalenta legislatiei concurentei asupra celorlalte acte normative. Astfel, în scopul crearii si institutionalizarii unui sistem de consultari ex-ante cu autoritatea de concurenta si asigurarea functionalitatii acestuia pe o baza permanenta, a fost înfiintata o unitate specializata de aplicare a tehnicilor de tip AIR, prin nominalizarea de catre fiecare minister a unor reprezentanti, responsabili cu implementarea AIR. Prin utilizarea acestei structuri, institutiile cu initiativa legislativa se asigura ca deciziile de adoptare a unor reglementari se iau în baza unor informatii clare în ceea ce priveste raportul dintre costurile si beneficiile reglementarii, în vederea identificarii si evitarii în timp util a oricaror eventuale consecinte neplanificate si anticoncurentiale ale procesului de reglementare.
Pentru o mai buna întelegere a mecanismului AIR, reprezentantii Consiliului Concurentei si expertii PHARE ai proiectului de twinning - componenta concurenta au organizat doua sesiuni (octombrie 2004 si septembrie 2005) de instruire a persoanelor desemnate de ministere pentru punerea în aplicare a mecanismului AIR. Utilizarea mecanismului AIR a avut influenta în activitatea în domeniu a ministerelor, crescând numarul solicitarilor formale de avize si puncte de vedere, în legatura cu proiecte de acte normative sau cu acte normative deja în vigoare. De asemenea, ministerele însele, au identificat unele dispozitii normative cu potential impact anticoncurential si au declansat procedura de modificare a acestora. Ca exemplu, în acest sens, CC mentioneaza Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului si Ministerul Economiei Comertului, iar actele normative modificate/în curs de modificare sunt: HG nr.478/2001 privind transportul spre/dinspre România al unor persoane care folosesc ca mijloc de transport avionul. Din dispozitiile acestui act normativ rezulta ca atunci când cheltuielile pentru transportul persoanelor care se deplaseaza spre/ dinspre România cu avionul sunt suportate din fonduri publice, transportul se va face cu aeronave ale companiilor aeriene românesti- în speta cu TAROM. MTCT a procedat la remedierea acestei situatii, în sensul abrogarii HG nr.478/2001 prin HG nr.1022/2005. Ordinul MEC nr.88/2003, care va fi amendat în sensul eliminarii conditiei de a promova cursul privind managementul riscurilor securitatii si calitatii lucrarilor de montaj utilaje, echipamente si instalatii tehnologice industriale exclusiv la Centrul de Pregatire pentru Personalul din Industrie Busteni. HG nr. 240/1997, înlocuita în anul 2003 de HG nr.1609 privind preturile produselor subventionate din sectorul minier- care stabilesc limitele maxime ale preturilor, tarifelor si adaosurilor comerciale pentru unele produse. Prin constituirea si utilizarea acestei unitati specializate de aplicare a tehnicilor de tip AIR, Consiliul Concurentei se situeaza în avangarda celor care au legiferat acest mecanism la nivelul statelor membre ale UE. Precizam ca, Grupul interministerial de lucru pe probleme de concurenta, în care institutiile implicate sunt reprezentate la nivel de secretar de stat, a fost înfiintat, în anul 2004, la initiativa Consiliul Concurentei.
Acesta este un organism fara personalitate juridica, care functioneaza pe lânga Consiliul Concurentei , ai carui membri permanenti sunt Consiliul Concurentei; Presedintia României; Cancelaria Primului -ministru; Ministerul Justitiei; Ministerul Finantelor Publice; Ministerul Economiei si Comertului; Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei; Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului; Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor; Ministerul Sanatatii; Ministerul Educatiei si Cercetarii; Ministerul Integrarii Europene; Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale; Ministerul Administratiei si Internelor. Grupul interministerial se întruneste lunar, iar la reuniunile sale pot participa, în calitate de invitati si reprezentanti ai altor autoritati ale administratiei publice, organizatii si asociatii nonguvernamentale reprezentative ale întreprinzatorilor, producatorilor sau ai altor agenti economici interesati, în functie de tematica abordata
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)