Buna ziua! In urma cu putin timp am fost sanctionat contraventional cu amenda de Politia Rutiera ,fapta fiind prevazuta de OG 37/2007, art 8/1/25 si sanctionata de OG 37/2007 ,art 9/1/e in cuantum de 4000 lei (asa este descris in pv) deoarece am lasat mai mult timp diagrama tahograf in aparatul tahograf,fapt care a dus la ''incalecarea datelor'' din cele relatate de agentul constatator. Diagrama a fost retinuta de catre agentul constatator consemnand despre acest lucru in pv .
Intrebarile mele sunt urmatoarele in speranta ca ma veti putea ajuta :
Daca OG 37/2007 a fost modificat prin OG 29/2009 nu trebuia sa fiu sanctionat conform OG 29/2009 ?
Conform Ordinului Ministrului 995/2011 Politia rutiera mai are drept de control asupra diagramelor ?
OG nr.29/2009 doar modifica OG nr.37/2007, tot OG nr.37/2007 fiind actul normativ ce stabileste cadrul de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnă ale conducătorilor auto şi utilizarea aparatelor de înregistrare a activităţii acestora.
Fapta prevazuta de art.8/1/25 este sanctionata conform art.9/1/c, asa ca daca este indicat gresit textul de lege, puteti solicita anularea procesului-verbal de contraventie.
De asemenea, la aceasta data este in vigoare si urmatorul articol din aceeasi ordonanta>
Art. 4 - (1) Controlul respectării prevederilor Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006, ale Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 3.821/85, ale Acordului AETR şi ale prezentei ordonanţe se va desfăşura atât în trafic, cât şi la sediile întreprinderilor şi operatorilor de transport rutier.
(2) Controlul în trafic se efectuează de către personalul cu atribuţii de control din cadrul Autorităţii Rutiere Române A.R.R. şi/sau de către poliţişti rutieri.
(3) Controlul la sediile întreprinderilor şi operatorilor de transport rutier se efectuează de către personalul cu atribuţii de control din cadrul Autorităţii Rutiere Române - A.R.R. şi/sau de către personalul cu atribuţii de control din cadrul Inspecţiei Muncii - I.M., Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, în limita de competenţă a acestora.
(4) Coordonatorul naţional al activităţilor de control cu privire la respectarea prevederilor Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006, ale Acordului AETR şi ale Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 este Autoritatea Rutieră Română - A.R.R., denumită în continuare Coordonator naţional.
Articolul 2
(1) Controlul respectării prevederilor Regulamentului (CE) nr. 561/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 15 martie 2006 privind armonizarea anumitor dispoziţii ale legislaţiei sociale în domeniul transporturilor rutiere, de modificare a regulamentelor (CEE) nr. 3.821/85 şi (CE) nr. 2.135/98 ale Consiliului şi de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 3.820/85 al Consiliului, ale Acordului european privind activitatea echipajelor vehiculelor care efectuează transporturi rutiere internaţionale (AETR), denumit în continuare Acordul AETR, şi ale Ordonanţei Guvernului nr. 37/2007 privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnă ale conducătorilor auto şi utilizarea aparatelor de înregistrare a activităţii acestora, aprobată cu modificări prin Legea nr. 371/2007, cu modificările şi completările ulterioare, se va desfăşura în trafic şi la sediile întreprinderilor de transport rutier în cont propriu şi ale operatorilor de transport rutier.
(2) Controlul în trafic se efectuează de către inspectorii din cadrul Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier - I.S.C.T.R., denumiţi în continuare inspectori, potrivit competenţelor ce le revin în baza reglementărilor în vigoare.
(3) Controlul la sediile întreprinderilor de transport rutier în cont propriu şi operatorilor de transport rutier se efectuează de către inspectori şi/sau de către personalul cu atribuţii de control din cadrul Inspecţiei Muncii - I.M., din subordinea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, în limita de competenţă a acestora.