Hotararea nr. 1643/2004, privind acordarea de compensatii cetatenilor romani pentru bunurile trecute in proprietatea statului bulgar in urma aplicarii Tratatului dintre Romania si Bulgaria.
Hotarare nr. 1643/2004 din 07/10/2004 Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 952 din 18/10/2004 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei Guvernului nr. 94/2004 privind reglementarea unor masuri financiare, referitoare la masuri de finalizare a aplicarii Legii nr. 9/1998 privind acordarea de compensatii cetatenilor romani pentru bunurile trecute in proprietatea statului bulgar in urma aplicarii Tratatului dintre Romania si Bulgaria, semnat la Craiova la 7 septembrie 1940, republicata.
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 32 din Ordonanta Guvernului nr. 94/2004 privind reglementarea unor masuri financiare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Articol unic. - Se aproba Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei Guvernului nr. 94/2004 privind reglementarea unor masuri financiare, referitoare la masuri de finalizare a aplicarii Legii nr. 9/1998 privind acordarea de compensatii cetatenilor romani pentru bunurile trecute in proprietatea statului bulgar in urma aplicarii Tratatului dintre Romania si Bulgaria, semnat la Craiova la 7 septembrie 1940, republicata, prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
ANEXÃ
Norma metodologica din 07/10/2004 Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 952 din 18/10/2004 pentru aplicarea Ordonantei Guvernului nr. 94/2004 privind reglementarea unor masuri financiare, referitoare la masuri de finalizare a aplicarii Legii nr. 9/1998 privind acordarea de compensatii cetatenilor romani pentru bunurile trecute in proprietatea statului bulgar in urma aplicarii Tratatului dintre Romania si Bulgaria, semnat la Craiova la 7 septembrie 1940, republicata
Art. 1. - Departamentul pentru aplicarea Legii nr. 9/1998, denumit in continuare Departament, se constituie ca structura fara personalitate juridica in cadrul Cancelariei Primului-Ministru.
Art. 2. - (1) Departamentul este condus de catre un secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru, si este subordonat sefului Cancelariei Primului-Ministru.
(2) In exercitarea atributiilor ce ii revin, secretarul de stat emite ordine si instructiuni cu caracter intern.
Art. 3. - Secretarul de stat are urmatoarele atributii principale:
a) organizeaza, conduce si raspunde, potrivit legii, de intreaga activitate a Departamentului;
b) aproba prin ordin Regulamentul de organizare si functionare a Departamentului.
Art. 4. - Departamentul are urmatoarele atributii principale, prevazute la art. 7 din Legea nr. 9/1998, coroborat cu art. 30 din Ordonanta Guvernului nr. 94/2004:
a) primeste hotararile transmise de comisiile judetene si a municipiului Bucuresti si le inregistreaza intr-un registru special deschis;
b) analizeaza hotararile primite de la comisiile judetene si a municipiului Bucuresti si solicita avizul consultativ al Asociatiei Romane a Victimelor Represiunilor Staliniste - Sectia Cadrilater;
c) inainteaza propunerile de validare/invalidare a hotararilor comisiilor judetene si a municipiului Bucuresti, in termenul stabilit de lege, catre seful Cancelariei Primului-Ministru, care va dispune prin ordin;
d) analizeaza contestatiile primite de la solicitanti impotriva hotararilor comisiilor judetene si a municipiului Bucuresti, solicita avizul consultativ al Asociatiei Romane a Victimelor Represiunilor Staliniste - Sectia Cadrilater si propune sefului Cancelariei Primului-Ministru admiterea sau respingerea prin ordin a contestatiilor;
e) comunica ordinul sefului Cancelariei Primului-Ministru de invalidare a hotararilor comisiilor judetene si a municipiului Bucuresti; poate solicita noi acte si relatii;
f) comunica ordinele sefului Cancelariei Primului-Ministru atat solicitantilor, cat si comisiilor judetene sau a municipiului Bucuresti;
g) propune reactualizarea despagubirilor, conform prevederilor Legii nr. 9/1998, la data emiterii ordinului de validare.
Art. 5. - (1) Procedura de validare consta in verificarea conditiilor prevazute de lege referitoare la:
a) calitatea de beneficiar al Legii nr. 9/1998;
b) calitatea de mostenitor a solicitantului;
c) existenta documentelor emise de Arhivele Nationale, care atesta situatia bunurilor pentru care se solicita compensatii.
(2) In cazul neindeplinirii conditiilor prevazute la alin. (1) Departamentul propune invalidarea hotararilor si transmiterea lor catre comisiile judetene si a municipiului Bucuresti.
(3) Daca se constata erori de calcul al despagubirilor, omiterea unuia sau mai multor mostenitori, aparitia de mostenitori ca urmare a decesului beneficiarului sau depasirea plafonului maxim al despagubirilor, Departamentul propune validarea pe fond a hotararilor comisiilor judetene si a municipiului Bucuresti si rectificarea acestora in privinta mentiunilor de mai sus.
Art. 6. - (1) Propunerile de validare sau invalidare sunt transmise sefului Cancelariei Primului-Ministru insotite de avizul consultativ al Asociatiei Romane a Victimelor Represiunilor Staliniste - Sectia Cadrilater.
(2) Asociatia isi desemneaza 2 reprezentanti care isi desfasoara activitatea la sediul Departamentului.
(3) Avizul este acordat in termen de 24 de ore de la consultarea dosarului si a propunerii de validare sau invalidare, neacordarea in termen echivaland cu avizul favorabil.
(4) Avizul consultativ nefavorabil este motivat.
Art. 7. - Propunerea de validare sau invalidare transmisa sefului Cancelariei Primului-Ministru poate fi insotita de propunerea de reactualizare a despagubirilor, daca aceasta este necesara.
Art. 8. - (1) Ordinul de validare sau invalidare precizeaza existenta termenului de 30 de zile pentru depunerea contestatiilor.
(2) Prin ordinul de validare i se solicita beneficiarului ca, dupa expirarea termenului de 30 de zile, sa comunice Departamentului numarul de cont si banca la care doreste sa i se efectueze plata.
(3) In cazul in care exista mai multi beneficiari sau mostenitori, acestia transmit, in original, procura notariala prin care imputernicesc pe unul dintre ei sa primeasca plata, impreuna cu numarul de cont al acestuia, sau certificatul de mostenitor impreuna cu numarul de cont al fiecarui mostenitor.
(4) Comunicarea acestor date inainte de implinirea termenului de 30 de zile are semnificatia renuntarii la dreptul de a formula contestatie.
Art. 9. - In baza ordinului de validare sau in baza hotararii judecatoresti definitive, Directia generala economica din cadrul Cancelariei Primului-Ministru efectueaza de indata plata compensatiilor banesti.
Art. 10. - (1) Numarul maxim de posturi in cadrul Departamentului este de 20, inclusiv posturile ocupate de personalul detasat sau delegat, conform art. 29 din Ordonanta Guvernului nr. 94/2004.
(2) Personalului propriu al Cancelariei Primului-Ministru, care functioneaza in cadrul Departamentului, nu i se aplica prevederile legale privitoare la functionarii publici.
Art. 11. - Resursele financiare necesare Departamentului sunt cuprinse in bugetul Cancelariei Primului-Ministru.
Art. 12. - In termen de 15 zile de la data publicarii prezentelor norme metodologice in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, secretarul de stat aproba prin ordin Regulamentul de organizare si functionare a Departamentului.
Art. 13. - Comisiile judetene si a municipiului Bucuresti sunt organizate, functioneaza si au atributiile prevazute in Legea nr. 9/1998, republicata, si in Hotararea Guvernului nr. 753/1998, cu modificarile ulterioare.
Art. 14. - Criteriile si modalitatile de stabilire a compensatiilor sunt cele prevazute in Hotararea Guvernului nr. 753/1998, cu modificarile ulterioare.
Comentarii articol (0)