Dar atentie… cele sase tactici descrise in continuare au un dezavantaj major, fiind percepute ca fiind „prea simple si banale” ca sa merite amintite intr-un articol. Citindu-le s-ar putea sa te surprinzi murmurand: „Astea sunt lucruri banale pe care oricum le fac si nu vad rostul sa fie puse aici ca tehnici speciale pentru a obtine referinte”.
Banalitatea lor este insa aparenta. In realitate, majoritatea oamenilor implicati in afaceri are impresia ca face aceste lucruri sau ca acestea nu sunt foarte relevante. Ele reprezinta insa obiceiuri absolut fundamentale pentru generarea de referinte. Pentru ca nu este suficient sa fii punctual, politicos, productiv, prompt, personal sau protectiv in majoritatea cazurilor, ci este esential sa fii astfel in toate cazurile, iar singurul mod prin care poti face acest lucru este sa transformi aceste practici in obiceiuri.
Cele trei practici ale servirii pentru clientii obisnuiti
P1 - Punctualitatea
Vino la intalniri cand le-ai programat. Daca intarzii, lasi loc celuilalt sa se creada ca nu iti pasa si nu va gasi timp, energie si sau disponibilitate sa iti acorde circumstante atenuante. Este clientul tau sau potentialul tau client si nu te cunoaste destul ca sa tetrateze ca pe un prieten sau pe un membru al familiei. Asa ca nu iipune rabdarea la incercare. Fii punctual!
P2 - Politetea
Spune „te rog” si „multumesc”. Daca spui aceste cuvinte vei fi considerat „normal”, daca nu, vei fi considerat „prost crescut”si taiat de pe lista de business.
P3 - Productivitatea
Finalizeaza toate actiunile cu rezultate concrete si palpabile. Dezvolta-ti o reputatie de finalizator. In lumea antreprenorilor si a profesiilor liberale sunt pur si simplu prea multe idei „geniale” care abunda in mintea fiecaruia, dar ceea ce le face cu adevarat valoroase este finalizarea lor.
Sa adaugam acum cele trei practici ale servirii pentru clientii esentiali sau clientii care te pot propulsa la un alt nivel de business.
P4 - Promptitudinea
Fa lucrurile pe care ai spus ca le faci repede - chiar mai repede decat se asteapta interlocutorii. Traim in secolul vitezei,dar promptitudinea este o calitate rara in business tocmai pentru ca suntem bombardati cu prea multe informatii si oportunitati. Evita cat poti situatiile penibile in care sa ceri renegocierea termenelor.
P5 - Personalizarea
Pune in practica ceea ce ai spus ca vei face si chiar depaseste asteptarile celorlalti intr-un mod valoros pentru ei. Un singur lucru iti poate aduce mai multe referinte decat depasirea asteptarilor clientilor. Care anume? Depasirea asteptarilor intr-o maniera care li se potriveste si care le sporeste beneficiile. Daca pentru clientul tau criteriul principal e calitatea, atunci fa tot ce tine de tine sa imbunatatesti acest aspect, chiar daca tu consideri ca de fapt cantitatea e mai importanta. In consecinta, depune efort mereu in locurile care aduc cele mai mari beneficii clientilor tai si implicit si tie.
P6 - Protectia
Un adevarat profesionist protejeaza relatia de parteneriat petermen lung. Protectia se refera la a-l feri pe client de neplacerile la care nu se asteapta sau pe care nu le poate anticipa. Daca promptitudinea se refera la a-i oferi clientului un serviciu atunci cand se asteapta (sau mai repede), personalizarea se refera la a i-l oferi CUM se asteapta.
Pe termen lung, aceste obiceiuri vor deveni cea mai buna metoda de marketing din cate exista: sursa ta principala de recomandari.
Clientii multumiti te vor recomanda prietenilor lor nu doar pentru calitatea serviciilor, ci si pentru ca stiu ca ii vei trata pe acestia pe baza celor sase obiceiuri descrise anterior.
Inscrie-te in programul de video-training online Persuasion Elite ca sa iti imbunatesti puterea de convingere! Mecanismul este foarte simplu: parcurgi lectiile video online, fie ca esti la birou, fie ca esti in vacanta, iar saptamanal te vei intalni cu unul dintre cei 12 facilitatori care iti vor oferi feedback asistat. Programul este planificat pe o perioada de 6 saptamani, in sesiuni de tip workshop, cu o durata de pana la 3 ore, in cadrul unui eveniment special. Facilitatorii sunt pregatiti si formati de Andy Szekely, personal.
Oferta speciala destinata comunitatii AvocatNet.ro: Foloseste codul AVOCATNET100 si beneficiezi de o reducere de 100 de lei la inscrierea in program!
Comentarii articol (0)