Ordinul ANAF nr. 2906/2014, publicat in Monitorul Oficial nr. 736 din 9 octombrie 2014 si care a intrat in vigoare la aceeasi data, cuprinde o noua procedura de contestare a actelor administrative fiscale.
Acest act normativ abroga Ordinul ANAF nr. 450/2013, cel ce continea pana acum toate prevederile referitoare la cum trebuie depuse contestatiile impotriva actelor administrative ale Fiscului.
Reglementarile din cele doua documente sunt asemanatoare, insa cu toate acestea exista unele diferente.
Astfel, daca ANAF constata neindeplinirea unei conditii procedurale, contestatia va fi respinsa fara a se proceda la analiza pe fond a cauzei. Concret, contestatia poate fi respinsa ca:
- nedepusa la termen, in situatia in care aceasta a fost depusa peste termenul prevazut de lege;
- fiind depusa de o persoana lipsita de calitatea de a contesta, in cazul cand este formulata de o persoana fizica sau juridica lipsita de calitate procesuala;
- fiind depusa de o persoana lipsita de capacitate de exercitiu, potrivit legii;
- lipsita de interes, in cazul in care contestatorul nu demonstreaza ca a fost lezat in dreptul sau interesul sau legitim;
Legislatia anterioara prevedea inca un motiv pentru care contestatia putea fi respinsa, care insa nu se mai regaseste in noile dispozitii. Mai exact, contestia putea fi respinsa ca prematur formulata, in situatia in care sumele contestate nu erau individualizate prin titlu de creanta si in situatia in care nu fusesera emise decizii privind baza de impunere. Aceasta prevedere nu mai este cuprinsa in noul ordin al Fiscului.
AvocatNet.ro a scris despre acest subiect AICI.
Puteti consulta toate noutatile privind procedura de contestare a actelor administrative, in vigoare din 9 octombrie, in documentul atasat care cuprinde un tabel comparativ cu actualele si vechile reguli. Documentul este intocmit de Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov.