Potrivit documentului, dintre cele peste 3.184 de masini oprite de echipajele mixte ale RAR si Politiei Rutiere, aproximativ 1.740 au prezentat diferite abateri legate de starea sistemului de franare sau coloana de directie. "Alte neconformitati se refera la starea caroseriei, a pneurilor, jocuri la volan, leviere si pivoti", arata comunicatul RAR.
Dintre masinile verificate, la circa 900 au fost constatate abateri mai putin grave, legate de jocuri la rulmenti, jante deformate, starea necorespunzatoare a parbrizului, lunetei, geamurilor sau oglinzilor retrovizoare. RAR precizeaza ca la controlul in trafic au fost oprite doar acele masini care vizual erau susceptibile de a prezenta defectiuni cu implicatii in securitatea traficului rutier.
Autovehicule care prezinta pericol de moarte
In urma testarii mai detaliate cu ajutorul aparaturii din dotarea laboratoarelor mobile ale RAR, specialistii Registrului au stabilit ca peste 650 din vehiculele oprite prezentau pericol iminent de accidente grave. "La aceste masini nu functiona sistemul de franare si mecanismul de directie", se precizeaza in comunicat.
Pe de alta parte, in urma verificarilor tehnice efectuate in trafic intre 3 ianuarie si 31 octombrie a.c. s-a stabilit ca aproximativ 43% din vehiculele depaseau normele de poluare. Situatia este mai grava in cazul masinilor cu alimentare pe benzina (emisii poluante mai mari decat limita maxima admisa din cazuri), informeaza RAR.
Cu inspectia tehnica falsificata
Inspectorii RAR au constatat abateri grave si in ceea ce priveste inspectia tehnica periodica (ITP). "La peste 200 de masini s-a constatat ca ITP-ul fusese falsificata si in 150 de cazuri era expirata", se precizeaza in comunicatul RAR. Totodata, inspectorii au descoperit si probleme legate de identificarea vehiculului, respectiv neconcordante intre seriile poansonate pe motor si caroserie si cele din acte, schimbarea culorii vehiculului sau schimbarea incadrarii categoriei de folosinta.
Referitor la situatia pe tara, din cele aproximativ 40.000 de vehicule verificate de catre specialistii RAR in perioada ianuarie-octombrie 2005, mai putin de 1% aveau ITP falsificata si doar 3% expirata. Din totalul masinilor verificate, la peste 70% s-au constat abateri, jumatate din ele nu respectau normele privind siguranta rutiera si in 17% din cazuri s-a considerat ca vehiculele respective au defectiuni ce pot produce accidente.
Redobandirea certificatului, la RAR
Proprietarii de vehicule carora le-a fost suspendat certificatul de inmatriculare (talonul masinii) in urma acestor controale nu se mai pot prezenta, incepand cu 1 octombrie, la statiile ITP pentru efectuarea inspectiei tehnice, necesara pentru redobandirea certificatului.
Comentarii articol (0)