avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 443 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Codul rutier, contravenţii şi ... legalitatea RAR
Discuție deschisă în Codul rutier, contravenţii şi probleme conexe

legalitatea RAR

buna ziua ,rog sa ma lamuriti cat de legali ca normal nu este ca domnii de la RAR sa stee in intersectii si pe drumuripublice {ca numai in ROMANIA intalnim acest aspect} si sa opreasca masini in trafic sa efectueze verificari la autoturisme dupa ce tot ei in prealabil elibereaza pe certificat valabilitatea verificarii pe doi ani ce m-a revoltat pe mine este ca au oprit in fata mea o femeie suspendandu-i permisul si dandu-i amenda pentru noxe , lucrul nenormal deoarece noxele depind in primul rand de calitatea carburantului oribil din pompe de unde domnii nu merg niciodata sa colecteze probe daca corespunde in al doilea rand depinde de distanta introducerii sondei in esapament deoarece cu cat sonda este mai afara gradul este mai mic ei nici macar nu specifica limita iar cel in cauza nuci nu stie sa citeasca aparatul daca asa stau lucrurile de ce nu elibereaza domni de la RAR verificari zilnic culmea este ca distinsul domn a specificat persoanei in cauza ca daca merge la TIMISOARA ca avea nr de TM sa numentioneze incidentul de ce ma rog
#-o#-o#-o
Cel mai recent răspuns: remus11 , utilizator 20:55, 1 Octombrie 2012
1-Sunt perfect legale verificarile in trafic pentru constatarea noxelor
2-Sunteti eronat informat' referitor la verificarea calitatii carburantului -la pompa
Autoritatile in drept detin obligatia sa recolteze mostre de carburant si sa efectueze verificarea calitatii acestuia
1-Sunt perfect ilegale verificarile in trafic pentru constatarea noxelor

Reglementarea abuziva si discriminatorie=inca o aberatie made in Romania,odata ce autoturismul are ITP-ul valabil,se presupune ca indeplineste conditiile tehnice cerute pentru a circula pe un drum public!
Nu am fost oprit niciodata pentru asa ceva,dar daca am sa fiu,cu siguranta voi refuza aceea \"reverificare\".

Ultima modificare: Joi, 27 Septembrie 2012
remus11, utilizator
remus11 a scris:

odata ce autoturismul are ITP-ul valabil,se presupune ca indeplineste conditiile tehnice cerute pentru a circula pe un drum public!
Nu am fost oprit niciodata pentru asa ceva,dar daca am sa fiu,cu siguranta voi refuza aceea \"reverificare\".


toate masinile sunt obligate sa aiba ITP in termen de valabilitate.
ITP nu presupune ca dupa 500 km facuti de la verificare masina indeplineste conditiile tehnice ptr a circula pe drumul public.

daca s-ar presupune ca o masina indeplineste dupa ITP conditiile tehnice ptr a circula pe un drum public atunci ar fi o tragedie, s-ar inchide service-uri auto iar mecanicii auto si-ar pierde locurile de munca.

intre doua ITP o masina se poate defecta (frane, directie, pivoti, bucsi, etc.). banuiesc ca dupa ce va reparati masina nu va duceti sa faceti alta ITP pentru confirmarea indeplinirii conditiilor tehnice pentru a circula pe drumul public.

chiar va recomand sa nu permiteti politiei sa verifice starea tehnica a masinii si apoi sa ne anuntati si pe noi de consecinte.

Art.99. - (1) Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa I de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de către persoane fizice:
18. conducerea pe drumurile publice a unui vehicul cu defecţiuni tehnice, altele decât cele prevăzute la art.102 alin.(3) lit.b) ori care are lipsă unul sau mai multe elemente de caroserie sau aceasta este deteriorată vizibil.

Art.102. - (1) Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a IV-a de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de persoane fizice:
1. conducerea pe drumurile publice a unui vehicul care nu corespunde din punct de vedere tehnic sau al cărui termen de valabilitate a inspecţiei tehnice periodice a expirat;
(3) Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a IV-a de sancţiuni şi cu aplicarea sancţiunii complementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 90 de zile săvârşirea de către conducătorul de autovehicul sau tramvai a următoarelor fapte:
b) conducerea vehiculului cu defecţiuni grave la sistemul de frânare sau la mecanismul de direcţie, constatate de poliţia rutieră împreună cu specialiştii Registrului Auto Român;

Art.101. - (1) Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a III-a de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de persoane fizice:.....
(2) Amenda contravenţională prevăzută la alin.(1) se aplică şi conducătorului de autovehicul sau tramvai care săvârşeşte o faptă pentru care se aplică 4 puncte de penalizare, conform art.108 alin.(1) lit.c).

Art.108. - (1) Săvârşirea de către conducătorul de autovehicul sau tramvai a uneia sau mai multor contravenţii atrage, pe lângă sancţiunea amenzii, şi aplicarea unui număr de puncte de penalizare, după cum urmează:
c) 4 puncte de penalizare pentru săvârşirea următoarelor fapte:
2. refuzul înmânării actului de identitate, permisului de conducere, certificatului de înmatriculare sau de înregistrare, al celorlalte documente prevăzute de lege, la cererea poliţistului rutier, precum şi refuzul de a permite verificarea vehiculului;
va multumesc pentru amabilitatea de a insira articole din lege dar inca odata intreb cum se poate contrazice RAR ca autoritate singur la ce dau ITP pe 2 ani daca tot ei vin si spun ca ce au constatat in servis nu e bun ma refer concret la noxe specific noxe iar ele depind de calitatea carburantului daca in loc de motorina hotul privat zis om de afaceri vinde CL cum pot iesi noxe in parametri sau toluen in loc de benzina e normal sa ia mostra rezervor pompa si inca ceva afara in tari civilizate nu o sa vezi RAR ul cu politia si cricul sa se contrazica pe drum ce fac in servis asta e HOTIA SI PROSTIA MADE IN ROMANIA ca sa nu spun ca m-am dus cu doamna la aervis ca ciudata mi-a fost indicatia lor si culmea acolo noxele corespundeau iar baiatul a zis ca nu poate contrazice sefii traim in ROMANIA si avem ce meritam

toate masinile sunt obligate sa aiba ITP in termen de valabilitate.
ITP nu presupune ca dupa 500 km facuti de la verificare masina indeplineste conditiile tehnice ptr a circula pe drumul public.

Valabilitatea itp-ului se masoara in timp,nu in distanta!In cei doi ani cat este valabil itp-ul, poti face cati km vrei nu exista limitari in acest sens.

daca s-ar presupune ca o masina indeplineste dupa ITP conditiile tehnice ptr a circula pe un drum public atunci ar fi o tragedie, s-ar inchide service-uri auto iar mecanicii auto si-ar pierde locurile de munca.


Exact asta certifica RAR-ul prin verificarea autoturismului,ca autoturismul corespunde normelor tehnice in vigoare si nu prezinta pericol pentru siguranta traficului rutier!

intre doua ITP o masina se poate defecta (frane, directie, pivoti, bucsi, etc.). banuiesc ca dupa ce va reparati masina nu va duceti sa faceti alta ITP pentru confirmarea indeplinirii conditiilor tehnice pentru a circula pe drumul public.


De asta exista revizii periodice care se fac la un anumit interval de timp sau nr de km,pentru a descoperi si remedia eventualele defectiuni!

chiar va recomand sa nu permiteti politiei sa verifice starea tehnica a masinii si apoi sa ne anuntati si pe noi de consecinte

Oare ce se intampla,voi fi impuscat,arestat,mi se va taia capul sau ce?
Pentru refuzul "verificarii" se aplica o amenda+6 pct penalizare!Sa refuzi verificarea inseamna sa scapi mai ieftin decat sa o accepti!Prietenii stiu de ce!
Plus ca refuzul poate sa imbrace o forma neimputabila mie!


~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Control rar payty payty Buna ziua, As dori sa stiu care sunt drepturile pe care le am in cazul in care sunt oprit de un control facut de laboratorul mobil RAR. Sunt posesorul ... (vezi toată discuția)
Amenda itp expirat eu1983 eu1983 Buna ziua , La o depasire de viteza, m-a oprit politistul si la verificarea documentelor s-a constatat ca aveam ITP-ul expirat . Am pe proces trecute 2 ... (vezi toată discuția)
Termen de valabilitate a itp expirat ileana06 ileana06 As vrea sa stiu daca am probleme laITP daca a expirat din luna mai 2010.Multumesc! (vezi toată discuția)