Cu totii ne formam pareri despre cei pe care ii vedem, despre cei cu care interactionam doar o data sau despre cei cu care lucram in fiecare zi. Uneori o facem chiar fara sa ne dam seama. Ne luam dupa aparente, dupa spuse, dupa fapte.
De oprit nu putem sa ii oprim pe ceilalti din a-si da cu parerea, dar, in cazurile in care perceptia lor despre noi ne intereseaza si e importanta, n-ar strica sa ii ajutam sa isi formeze o opinie corecta.
Brandul personal e la intersectia dintre cum ne vedem noi si cum ne percep ceilalti. Ideal ar fi ca cele doua pareri sa se suprapuna cat mai mult, iar noi putem contribui la asta lucrand in mod constient la brandul personal.
Exista cateva situatii in care s-ar putea nu doar sa ne intereseze cum ne vad ceilalti, dar chiar sa ne si afecteze.
Poate ca suntem in cautarea unui nou job, a unei noi cariere. In cazul asta, devine foarte important ca publicul tinta, cei care recruteaza, sa vada in noi un candidat potrivit. Ceea ce scriem in CV, pe profilul de LinkedIn si poate chiar pe pagina de Facebook ar trebui sa fie confirmat de ceea ce spunem si de cum ne purtam la interviu. Cand noua ne este clar care sunt atuurile care stau la baza brandurilor noastre personale, devine mai usor sa le punem in practica si sa le comunicam, atat prin ceea ce facem, cat si prin ceea ce spunem.
Sau poate vrem sa facem parte dintr-o echipa de proiect in cadrul departamentului sau firmei in care lucram. E important ce parere si-au format despre noi, in timp, cei care conduc proiectul. Sa presupunem ca ei cauta un om priceput la rezolvat probleme. Degeaba pretindem acum ca avem aceasta calitate, daca in colaborarile anterioare nu am aratat initiativa si determinare in situatii mai complexe.
La fel de bine se poate sa vrem doar sa ne consolidam imaginea si pozitia in jobul curent. Ca sa ne crestem vizibilitatea, trebuie sa ne punem abilitatile la treaba cum stim noi mai bine si sa facem asta in mod constant, nu doar din cand in cand.
Sa ne promovam brandul personal nu inseamna sa ne laudam ca suntem intr-un fel sau altul. Inseamna sa ne vedem de treaba, sa fim responsabili de actiunile noastre si sa ii lasam pe ceilalti sa se convinga de valoarea noastra prin fapte, nu doar prin vorbe.
Mai multe despre personal branding poti citi aici.
Brandul tau personal contribuie la reputatia ta. Ai grija de el!
Articol preluat de pe www.portalhr.ro. Puteti citi aici articolul original.
Comentarii articol (0)