Am o mare nelamurire careia incerc sa ii gasesc solutie de cateva saptamani. Vreau sa imi deschid un magazin online de haine de firma ( Calvin Klein, Gucci, Hugo Boss, Ferre etc.) Aprovizionarea o voi face de pe outleturi online de genul www. dress-for-less.com. Stiu ca trebuie sa imi fac firma platitoare de tva si sa ma inregistrez la ROI pentru a putea face cumparaturi din UE. Nelamurirea mea este daca in afara de factura eliberata de outletul respectiv mai am nevoie si de alt gen de autorizatii sau acorduri de la importatorii din Romania ai acestor branduri? Mentionez ca vreau sa fac totul 100% legal si vreau sa cunosc toate ascunzisurile acestui business pentru a nu avea probleme pe viitor cu legile romanesti.
In masura in care importatorii romani au acorduri de exclusivitate pentru Romania cu respectivele branduri, ati putea avea probleme.
In general importatorii au contracte de exclusivitate teritoriala, dat fiind ca ei investesc mult si in promovare, devenind parteneri ai respectivei marci. Ar fi mai bine sa contactati firmele respective, sa primiti informatii mai detaliate referitor la contractele care exista deja. Pentru mai multe detalii, contactati-ma, daca doriti. Am mai avut ceva cazuri similare.
Dupa parerea mea ar trebui lamurita situatia cu firma de la care veti cumpara marfa.
Ei stiu cel mai bine cu cine au contracte.
Cu firmele din Romania degeaba discutati deoarece este obligatia firmei ( Gucci, sa zicem) sa respecte contractul si sa va anunte daca va vinde marfa in aceste conditii de revanzare ulterioara in scop comercial.
Adica va trebui sa contactez fiecare brand in parte pentru lua acordul lor? De exemplu www.maxoutlet.ro vinde online produsele a cel putin 50 de branduri. Ma indoiesc de faptul ca au acceptul tuturor pentru a le comercializa produsele. Mentionez ca hainele pe care vreau sa le comercializez vor fi cumparate din outlet-uri, colectii din anii trecuti.
Nu. Va trebui sa contactati Gucci, Vuitton, Mango, etc. Nu magazinul romanesc. Daca vreti sa fiti linistit in legatura cu legalitatea comercializarii marcilor respective. Sincer, ma indoiesc ca a trimite 50 mailuri (admitand ca asa e) pentru linistea afacerii si a patrimoniului dvs e mai greu cu a va confrunta cu eventualele consecinte. Sau angajati un reprezentant care sa studieze problema si sa va ofere o solutie pertinenta. Aici ne dam cu parerea. Pentru un raspuns care sa va asigure 100% liniste trebuie studiata legislatia specifica si contractele utilizate.