Rezultatele finale ale concursului de admitere in functia de notar public, pentru persoanele cu cel putin sase ani vechime in functii de specialitate juridica, au fost publicate vineri, dupa solutionarea contestatiilor, si pot fi consultate aici (pdf).
Conform documentului, doar trei candidati au fost admisi, in conditiile in care media minima de promovare a fost 8, iar la fiecare proba era necesara obtinerea unei note peste 7.
Cele doua probe ale examenului s-au desfasurat pe 24 si 26 februarie la Centrul de Conferinte Auditorium Pallady din Bd. Theodor Pallady, nr. 40G, Bucuresti. Baremul probei teoretice este disponibil aici (pdf), iar cel al probei practice -- aici (pdf).
Concursul a fost organizat pentru ocuparea a 18 locuri vacante la nivel national, conform Uniunii Nationale a Notarilor Publici din Romania (UNNPR), dupa cum urmeaza:
- judetul Bacau: un loc (localitatea Podu Turcului);
- judetul Maramures: un loc (Dragomiresti);
- judetul Constanta: un loc (Ostrov);
- judetul Gorj: un loc (Targu Carbunesti);
- judetul Mehedinti: trei locuri (Strehaia, Baia de Arama, Vanju Mare);
- judetul Galati: un loc (Priponesti);
- judetul Braila: un loc (Braila);
- judetul Vaslui: un loc (Gherghesti);
- judetul Satu Mare: un loc (Tasnad);
- judetul Arges: un loc (Bradulesti);
- judetul Valcea: un loc (Calimanesti);
- judetul Suceava: un loc (Milisauti);
- judetul Botosani: doua locuri (Darabani, Saveni);
- judetul Timis: un loc (Lenauheim);
- judetul Arad: un loc (Peregu Mare).
Persoanele interesate sa se inscrie si-au putut depune dosarele cu cel putin 30 de zile inainte de data concursului.
Ce conditii trebuiau indeplinite de catre candidati
Pentru inscrierea la concursul de admitere in functia de notar public, candidatii trebuiau sa indeplineasca, potrivit regulamentului de concurs (care a fost aprobat prin Ordinul Ministerului Justitiei nr. 1494/2014), urmatoarele conditii:
- sa aiba cetatenia romana, a unui stat membru al Uniunii Europene, a unui stat apartinand Spatiului Economic European sau a Confederatiei Elvetiene si sa aiba domiciliul/resedinta obisnuita in Romania;
- sa aiba capacitate deplina de exercitiu;
- sa fie licentiate in drept;
- sa nu aiba antecedente penale rezultate ca urmare a savarsirii unei infractiuni de serviciu sau in legatura cu serviciul ori a savarsirii cu intentie a unei alte infractiuni;
- sa se bucure de o buna reputatie;
- sa cunoasca limba romana;
- sa fie apte din punct de vedere medical, fizic si psihologic, pentru exercitarea functiei;
- sa achite taxele de concurs;
- sa se angajeze sa urmeze, pe cheltuiala lor, cursurile organizate de INR, daca vor fi numite notari publici;
- sa aiba, pana la data concursului, cel putin sase ani vechime intr-o functie de specialitate juridica.
Taxa de inscriere (in cuantum de 3500 de lei) s-a putut plati in contul Institutului Notarial Roman RO 12 RNCB 0071 1157 9931 0001 (BCR Plevnei).
Ce trebuia sa contina dosarul de inscriere
Conform regulamentului, candidatii trebuiau sa depuna dosarele de inscriere, cu cel putin 30 de zile inainte de data concursului, la sediul Camerei in a carei circumscriptie doresc sa-si desfasoare activitatea si care are posturi vacante disponibile.
Dosarul de inscriere la concurs trebuia sa includa documentele urmatoare:
- cererea-tip de inscriere;
- o declaratie autentica pe propria raspundere din care sa rezulte ca: n-a pierdut si nu i-a fost restransa capacitatea de exercitiu; se angajeaza sa urmeze, pe cheltuiala sa, cursurile organizate de INR, daca va fi numit notar public; a luat cunostinta de prevederile Legii nr. 36/1995, ale Regulamentului de aplicare a Legii notarilor publici si a activitatii notariale nr. 36/1995, ale Statutului UNNPR, ale Regulamentului privind concursul de admitere in functia de notar public si de tematica si bibliografia de concurs;
- o copie legalizata a diplomei de licenta in drept obtinuta in Romania, insotita de foaia matricola, respectiv suplimentul la diploma sau, in cazul obtinerii in alta tara, o copie legalizata a actului de studii echivalat sau recunoscut de autoritatile romane;
- certificatul de cazier judiciar sau echivalentul acestuia, eliberat de autoritatea competenta din statul sau statele al carui/caror cetatean este;
- certificatul medical eliberat de comisia de examinare medicala a judecatorilor, procurorilor, magistratilor-asistenti si personalului asimilat acestora, precum si a candidatilor pentru admiterea in magistratura;
- o copie legalizata a contractului de munca sau a carnetului de munca, adeverinta eliberata de angajator si, dupa caz, de inspectoratul teritorial de munca sau de organizatia profesionala din care face parte ori a facut parte candidatul ori alte documente oficiale prevazute de legislatia in vigoare, din care sa rezulte ca a exercitat timp de sase ani functii de specialitate juridica, eliberate de institutii publice sau private din tara/strainatate (documentele care atesta vechimea in specialitate juridica eliberate in strainatate trebuie recunoscute de autoritatile romane, caz in care se ataseaza o copie legalizata a documentului de recunoastere);
- o scrisoare de recomandare de la angajator, organizatia profesionala, universitati, institutii sau altele asemenea;
- certificatul de cazier fiscal sau echivalentul acestuia, eliberat de autoritatea competenta din statul sau statele al carui/caror cetatean este;
- dovada achitarii taxei de inscriere la concurs;
- in cazul candidatilor straini, o copie legalizata a atestatului de cunoastere a limbii romane, eliberat de catedrele de specialitate ale institutiilor de invatamant superior de specialitate;
- copii legalizate ale actelor de identitate din care sa rezulte domiciliul si cetatenia si copii legalizate ale certificatului de nastere si, daca este cazul, ale certificatului de casatorie.