Ordinul MFP nr. 65/2015, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 69 din 27 ianuarie 2015 si care a intrat in vigoare la data publicarii, prevede ca entitatile care nu au desfasurat activitate de la constituire pana la 31 decembrie nu intocmesc situatii financiare anuale sau situatii financiare anuale simplificate.
In schimb, acestea trebuie sa depuna la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, in termen de 60 zile de la incheierea exercitiului financiar, o declaratie pe propria raspundere a persoanei care are obligatia gestionarii entitatii.
Termenul de 60 de zile se implineste pe 1 martie, insa cum aceasta a fost o zi de duminica, data limita este 2 martie.
Acelasi document stabileste ca declaratia va cuprinde toate datele de identificare a entitatii:
- denumirea completa (conform certificatului de inmatriculare);
- adresa si numarul de telefon;
- numarul de inregistrare la registrul comertului;
- codul unic de inregistrare;
- capitalul social.
Conform ANAF, incepand cu exercitiul financiar 2014, declaratia de inactivitate se depune, astfel:
- in forma electronica, avand atasata o semnatura electronica extinsa, sau
- in format hartie si in format electronic.
Pentru intocmirea declaratiei, firmele vor folosi programul de asistenta pus la dispozitie gratuit pe site-ul ANAF.