Ordinul MFP nr. 123/2016 privind principalele aspecte legate de întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare anuale şi a raportărilor contabile anuale ale operatorilor economici la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice a apărut în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 69 din 27 ianuarie 2016 și a intrat în vigoare la data publicării.
Actul normativ prevede că entitățile care nu au desfășurat activitate de la constituire până la sfârșitul exercițiului financiar de raportare (31 decembrie) nu întocmesc situații financiare anuale.
Acestea trebuie să depună, în schimb, la unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor Publice, o declarație pe propria răspundere a persoanei care are obligația gestionării entității.
Potrivit reglementărilor aflate în vigoare, declarația pe propria răspundere trebuie să fie depusă în termen de 60 de zile de la încheierea exercițiului financiar. După calculele noastre, termenul se împlinește pe data de 29 februarie 2016.
Ordinul MFP nr. 123/2016 stabilește că declarația trebuie să cuprindă toate datele de identificare a entității:
- denumirea completă (conform certificatului de înmatriculare);
- adresa și numărul de telefon;
- numărul de înregistrare la registrul comerțului;
- codul unic de înregistrare;
- capitalul social.
Conform ANAF, declarația de inactivitate se depune, astfel:
- în forma electronică, având atașată o semnătură electronică extinsă, sau
- în format hârtie și în format electronic.
Pentru întocmirea declarației, firmele trebuie să folosească programul de asistență pus la dispoziție gratuit pe site-ul ANAF.
Notă: Puteți citi AICI despre depunerea situațiilor financiare pe 2015 și termenul limită aferent.