Directia Generala Antifrauda Fiscala a anuntat astazi, prin intermediul unui mesaj postat pe pagina de Facebook a Fiscului, ca in aceasta perioada are loc o tentativa frauduloasa de colectare a unor date confidentiale (phishing), prin care contribuabilor li se cere sa furnizeze, pe e-mail, diverse documente --certificat de inregistrare al societatii, act constitutiv, copie de pe cartea de identitate a asociatului/asociatilor, certificat constatator emis de Registrul Comertului etc--, precum si date bancare si alte informatii confidentiale.
ANAF atentioneaza contribuabilii ca aceste e-mailuri nu sunt transmise de organele fiscale si sa nu dea curs solicitarilor din acestea.
Iata si cum arata un astfel de e-mail:
Reprezentantii Fiscului recomanda tuturor operatorilor economici sa ignore orice solicitare de date confidentiale primita de la adrese de e-mail cu origine indoielnica si le aduce in vedere faptul ca inspectorii antifrauda pot accesa aceste informatii din bazele de date ale ANAF, iar orice alte date suplimentare sunt solicitate oficial in cadrul controalelor antifrauda inopinate.
De altfel, nu este prima tentativa de frauda cu care Fiscul se confrunta in ultima vreme. La inceputul lunii iulie, un sondaj de opinie, derulat telefonic, a fost folosit ca pretext de frauda, iar AvocatNet.ro a scris aici despre acest subiect.
Totodata, la finalul anului 2014, mai multe persoane fizice au receptionat sms-uri in care erau informati ca au datorii catre ANAF, fiind sfatuiti la acel moment sa apeleze un numar de telefon in vederea obtinerii unei reduceri sau evitarii executarii silite.