Avand in vedere dispozitiile art. 34 din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicata, cu modificarile ulterioare, si ale art. 17 din Legea nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instantelor judecatoresti si al parchetelor de pe langa acestea si al personalului care functioneaza in cadrul Institutului National de Expertize Criminalistice, cu modificarile si completarile ulterioare, in temeiul prevederilor art. 134 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata, si ale art. 23 alin. (1) din Legea nr. 317/2004, republicata, cu modificarile ulterioare,
Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotaraste:
Art. I. - Regulamentul de organizare si functionare al Scolii Nationale de Grefieri, aprobat prin Hotararea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 183/2007, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 257 din 17 aprilie 2007, cu modificarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Articolul 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 1. - Scoala Nationala de Grefieri, denumita in continuare Scoala, este organizata si functioneaza potrivit Legii nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instantelor judecatoresti si al parchetelor de pe langa acestea si al personalului care functioneaza in cadrul Institutului National de Expertize Criminalistice, cu modificarile si completarile ulterioare, si potrivit prevederilor prezentului regulament.”
2. La articolul 5, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 5. - (1) Consiliul de conducere al Scolii este format din 9 membri, dupa cum urmeaza: un judecator si un procuror desemnati de Consiliul Superior al Magistraturii, 2 reprezentanti alesi ai personalului de instruire al Scolii, directorul Institutului National al Magistraturii, un reprezentant al Directiei resurse umane si organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, 2 reprezentanti alesi ai cursantilor, unul pentru cursantii cu studii juridice superioare si unul pentru cursantii cu studii medii. In situatia in care nu exista cursanti cu studii medii, cei 2 reprezentanti ai cursantilor sunt alesi din randul cursantilor cu studii superioare juridice. Directorul Scolii face parte de drept din consiliul de conducere.”
3. La articolul 6, alineatele (2) si (3) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
„(2) Cu cel putin 30 de zile anterior expirarii mandatului membrilor in functie, Scoala anunta pe pagina de internet vacanta posturilor si o comunica Inaltei Curti de Casatie si Justitie si parchetului de pe langa aceasta, Directiei Nationale Anticoruptie, Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, precum si curtilor de apel si parchetelor de pe langa acestea.
(3) Persoanele interesate depun in termen de 15 zile de la data publicarii pe site a anuntului o scrisoare de intentie si un curriculum vitae la instantele si parchetele mentionate la alin. (2).”
4. La articolul 7, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(2) Reprezentantii cursantilor sunt alesi prin vot secret, in adunarea generala a acestora, in termen de cel mult 30 de zile de la inceputul anului de invatamant. Adunarea generala este prezidata de directorul sau de unul din directorii adjuncti ai Scolii, fara drept de vot. Hotararea se ia cu majoritatea voturilor celor prezenti. In cazul in care felul studiilor sau specializarea cursantilor sunt diferite se alege cate un cursant pentru fiecare categorie.”
5. Dupa articolul 18 se introduce un nou articol, articolul 18^1, cu urmatorul cuprins:
„Art. 18^1. - (1) Consiliul Superior al Magistraturii poate aproba desfasurarea formarii profesionale initiale a grefierilor, in mod specializat, pentru grefierii care isi vor desfasura activitatea in cadrul instantelor de judecata si pentru grefierii care isi vor desfasura activitatea in cadrul parchetelor.
(2) Optiunile candidatilor admisi pentru una dintre cele doua specializari se vor face in prima saptamana dupa inceperea cursurilor, in functie de mediile obtinute la concursul de admitere la Scoala. In cazul mediei egale, departajarea se va face in functie de notele obtinute la disciplinele de concurs, in urmatoarea ordine: procedura penala, procedura civila si organizare judiciara.”
6. La articolul 22, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 22. - (1) Pe durata cursurilor de formare profesionala initiala, inclusiv a stagiului de practica, personalul de instruire realizeaza evaluarea si notarea, pentru fiecare cursant, in ceea ce priveste nivelul de asimilare a cunostintelor si dobandirea deprinderilor, precum si alte criterii stabilite la propunerea directorului adjunct coordonator al departamentului de formare profesionala initiala, de consiliul de conducere al scolii, pentru fiecare disciplina.”
7. La articolul 33, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(2) Notele obtinute la examenele finale, cu exceptia celor de la proba de dactilografie si informatica aplicata, pot fi contestate in termen de 24 de ore de la afisare.”
8. La articolul 33, dupa alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (3^1), cu urmatorul cuprins:
„(3^1) Nota acordata de comisia de solutionare a contestatiilor este definitiva si nu poate fi mai mica decat nota contestata.”
9. La articolul 34, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:
„(1^1) In cazul prevazut la alin. (1) sau in cazul in care nu a sustinut examenul de absolvire in prima sesiune, cursantul nu beneficiaza de indemnizatia lunara de cursant si de alte drepturi ale cursantilor pana la promovarea examenului.”
10. La articolul 35, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 35. - (1) Absolventii Scolii care au obtinut media de absolvire cel putin 7,00 (sapte) sunt incadrati in treapta profesionala imediat superioara celei de debutant.”
11. La articolul 38 alineatul (1), litera k) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„k) asigura tinerea evidentei notelor acordate cursantilor la cursuri, stagiu practic, testari periodice si examene finale;”.
12. La articolul 39 alineatul (1), litera f) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„f) intocmeste, sub indrumarea si controlul directorului adjunct sau ale persoanei desemnate de acesta, cataloagele si alte evidente necesare privind activitatile de invatamant, frecventarea si absolvirea cursurilor;”.
13. La articolul 39 alineatul (1), litera g) se abroga.
14. Articolul 45 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 45. - Formarea profesionala continua este organizata sub forma de seminare, sesiuni de pregatire, inclusiv in forma invatamantului la distanta (eLearning), conferinte, vizite de lucru si stagii de formare in strainatate.”
15. La articolul 50, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 50. - (1) Personalul propriu de instruire al departamentului de formare profesionala continua are in principal urmatoarele atributii:
a) inainteaza directorului adjunct coordonator propunerile privind programul de formare profesionala continua a grefierilor si a celuilalt personal auxiliar de specialitate;
b) inainteaza directorului adjunct coordonator propunerile privind locatia in care se vor desfasura seminarele de formare profesionala continua, in functie de numarul participantilor si de instanta sau de parchetul in care acestia functioneaza;
c) realizeaza, impreuna cu colaboratorii externi, materialele de curs ce vor fi predate in cadrul fiecarui seminar si asigura multiplicarea acestora;
d) realizeaza, sub indrumarea si controlul directorului adjunct coordonator si impreuna cu formatorii colaboratori, agenda seminarelor de formare profesionala continua pe care le coordoneaza;
e) pastreaza legatura cu colaboratorii externi si faciliteaza colaborarea dintre acestia;
f) actualizeaza permanent baza de date privind formatorii de la formarea continua si asigura selectia formatorilor colaboratori care participa la seminarele de formare continua;
g) asigura, sub indrumarea si coordonarea directorului adjunct, unitatea de predare in centrele de formare si la sediile instantelor si parchetelor;
h) coordoneaza activitatea de formare continua in centrele de formare si la sediile instantelor si parchetelor;
i) realizeaza situatia desfasurarii seminarelor in vederea acordarii remunerarii colaboratorilor externi;
j) asigura evaluarea participantilor la cursurile de formare profesionala continua;
k) asigura evidenta persoanelor, a prezentei la cursuri, a cataloagelor pentru cursantii recrutati prin concurs direct, care beneficiaza de formare in cadrul centrelor de perfectionare;
l) colaboreaza, sub indrumarea si controlul directorului adjunct coordonator, cu departamentul de formare a formatorilor pentru selectia, formarea si evaluarea formatorilor din cadrul formarii profesionale continue;
m) colaboreaza, sub indrumarea si controlul directorului adjunct coordonator, cu departamentul de relatii internationale;
n) formuleaza propunerile privind necesarul de rechizite si servicii utile activitatii de formare profesionala continua;
o) formuleaza propunerile de buget pe baza numarului de formatori, a orelor de seminare din programul de formare profesionala continua, a costurilor activitatilor de formare continua din centrele de formare si de la sediile instantelor si parchetelor.”
16. La articolul 51 alineatul (1), litera d) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„d) tine evidenta rezultatelor obtinute de participanti la evaluarile seminarelor;”.
17. La articolul 51 alineatul (1), literele e) si i) se abroga.
18. Articolul 57 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 57. - Scoala implementeaza programe cu finantare externa si dezvolta relatii de cooperare cu parteneri externi, precum scoli sau institutii de formare a personalului auxiliar de specialitate din justitie, institutii si organisme internationale, reprezentante diplomatice din Romania, in vederea intaririi capacitatii institutionale si a imbunatatirii activitatii sale.”
19. Articolul 58 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 58. - In functie de specificul lor, programele internationale sunt aprobate de catre Consiliul Superior al Magistraturii sau de catre alte institutii abilitate conform procedurilor relevante, la propunerea consiliului de conducere al Scolii.”
20. La articolul 59, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 59. - (1) Atributiile departamentului relatii internationale sunt:
a) reprezinta institutia, in limita mandatului acordat de director, in relatiile cu partenerii externi;
b) identifica potentialii parteneri externi, precum si domeniile si modalitatile practice de cooperare bilaterala, in vederea extinderii relatiilor de cooperare cu acestia;
c) identifica domeniile de interventie in care este necesara elaborarea de proiecte internationale, precum si sursele de finantare externa;
d) elaboreaza documentatia tehnica specifica proiectelor de cooperare bilaterala si proiectelor cu finantare externa, cu colaborarea departamentelor de specialitate si sub coordonarea directorului Scolii;
e) participa la proceduri de licitatii pentru selectarea contractorilor si evaluarea ofertelor in cadrul proiectelor cu finantare externa;
f) asigura, coordoneaza si monitorizeaza activitatile de implementare a proiectelor de cooperare bilaterala, precum si a proiectelor cu finantare externa, prin participari la reuniuni, sedinte cu partenerii straini si romani, realizarea corespondentei si a traducerii documentelor aferente acestor proiecte;
g) tine evidenta generala a repartizarii si utilizarii bunurilor achizitionate in cadrul proiectelor cu finantare externa, conform destinatiei si scopului prevazute de program;
h) intocmeste situatii, rapoarte si baze de date aferente proiectelor de cooperare bilaterala si proiectelor cu finantare externa implementate in beneficiul Scolii;
i) exercita atributiile aferente misiunilor cu caracter temporar in strainatate.”
21. La articolul 63 alineatul (1), litera h) se abroga.
22. La articolul 63 alineatul (1), litera l) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„l) indeplineste atributiile referitoare la organizarea concursurilor privind selectarea si recrutarea personalului contractual si functionarilor publici;”.
23. La articolul 63 alineatul (1), litera n) se abroga.
24. La articolul 63 alineatul (1), litera o) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„o) redacteaza contractele de instruire ale cursantilor, asigura evidenta cursantilor pe ani de studiu, redacteaza si completeaza registrul matricol, elaboreaza si tine evidenta atestatelor si a foilor matricole ce se elibereaza absolventilor Scolii si pastreaza dosarele cursantilor;”.
25. La articolul 63, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:
„(1^1) In domeniul IT, Biroul resurse umane, documentare si perfectionare profesionala, prin personalul de specialitate, are urmatoarele atributii:
a) asigura aplicarea si actualizarea strategiei de informatizare a Scolii;
b) face propuneri in vederea stabilirii obiectivelor de investitii privind produsele si serviciile informatice, in conformitate cu strategia de informatizare a Scolii;
c) aplica tehnici si metode noi de exploatare, administrare si intretinere a echipamentelor si serviciilor informatice, in vederea dezvoltarii unui sistem informatic eficient;
d) elaboreaza norme, proceduri de utilizare, protectie si securitate si coordoneaza administrarea si exploatarea eficienta, sigura si securizata a echipamentelor si serviciilor informatice;
e) intocmeste documentatiile si specificatiile tehnice si propune spre achizitionare aplicatii informatice si baze de date, implementeaza si coordoneaza exploatarea acestora in sistemul informatic al Scolii;
f) pastreaza evidenta specifica a dotarii cu produse si servicii informatice in cadrul Scolii, respectiv locatie, echipamente, utilizatori, licente, versiuni ale sistemelor de operare si ale aplicatiilor informatice;
g) participa la elaborarea specificatiilor tehnice din cadrul documentatiei de achizitie si la evaluarea tehnica a ofertelor in procedurile de achizitionare de produse si servicii informatice pentru sistemul informatic al Scolii;
h) participa la receptionarea produselor si serviciilor achizitionate si la derularea contractelor de achizitie a produselor si serviciilor informatice pentru sistemul informatic al Scolii;
i) asigura legatura cu furnizorii de service pentru mentinerea in stare de functionare a echipamentelor si serviciilor informatice;
j) intervine operativ, impreuna cu furnizorii de service, si pastreaza evidenta interventiilor acestora pentru a asigura functionarea permanenta a aparaturii Scolii;
k) asigura publicarea pe pagina de internet a Scolii a informatiilor si a documentelor a caror publicare este prevazuta de lege sau de regulamente.”
Art. II. - Prezenta hotarare se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Presedintele Consiliului Superior al Magistraturii, judecator Marius Badea Tudose
Bucuresti, 15 septembrie 2015.
Nr. 894.
Comentarii articol (0)