În temeiul prevederilor art. 10 alin. (2) pct. 31, ale art. 11 alin. (1) și (7), respectiv ale art. 12 alin. (1), (3) și (4) di n Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 22/2009 privind înființarea Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicați i, aprobată prin Legea nr. 113/2010, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 50 alin. (1) și (3) din Ordona nța de urgență a Guvernului nr. 13/2013 privind serviciile poștale, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 187/2013,
președintele Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații emite prezenta decizie.
Art. I. - Decizia președintelui Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații nr. 336/2013 privind mijloacele și modalitatea de transmitere a unor documente, date sau informații către Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații și privind modificarea Deciziei președintelui Autorității Naționale pentru Comunicații nr. 77/2009 privind obligațiile de informare a utilizatorilor finali de către furnizorii de servicii de comunicații electronice destinate publicului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 287 din 21 mai 2013, se modifică și se completează după cum urmează:
1. Titlul deciziei se modifică și va avea următorul cuprins:
„DECIZIE privind mijloacele și modalitatea de transmitere de către furnizori a unor documente, date sau informații către Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații”
2. La articolul 1, alineatele (1) și (3) se modifică și vor avea următorul cuprins:
„Art. 1. - (1) Prezenta decizie stabilește mijloacele și modalitatea prin care furnizorii de rețele publice de comunicații electronice sau de servicii de comunicații electronice destinate publicului, respectiv furnizorii de servicii poștale, denumiți în continuare furnizorii, transmit Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, denumită în continuare ANCOM, anumite documente, date sau informații solicitate de către aceasta în exercitarea atribuțiilor legale ori care trebuie raportate acesteia, în mod periodic, în conformitate cu dispozițiile legislației primare sau secundare din domeniul comunicațiilor electronice și al serviciilor poștale
................................................................................................
(3) Se transmit, în conformitate cu dispozițiile prezentei decizii, documentele, datele sau informațiile solicitate de ANCOM în temeiul art. 120 alin. (1), (2) ori (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 111/2011, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 140/2012, cu modificările și completările ulterioare, respectiv în temeiul art. 50 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 13/2013 privind serviciile poștale, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 187/2013, dacă în cuprinsul solicitării nu a fost indicată expres o altă modalitate sau alte mijloace de transmitere.”
3. La articolul 1 alineatul (2), după litera j) se introduc două noi litere, literele k) și l), cu următorul cuprins:
„k) informațiile care trebuie raportate, periodic, potrivit prevederilor legale în vigoare privind raportarea unor date statistice de către furnizorii de servicii poștale;
l) documentația necesară în vederea eliberării avizului prevăzut la art. 10 alin. (2) pct. 31 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 22/2009 privind înființarea Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, aprobată prin Legea nr. 113/2010, cu modificările și completările ulterioare.”
4. La articolul 5, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins:
„(3) ANCOM ia toate măsurile necesare pentru a transmite furnizorilor parola unică prevăzută la alin. (2), în termen de cel mult 10 zile lucrătoare de la data dobândirii inițiale a dreptului de a furniza orice tip de rețea publică de comunicații electronice, de serviciu de comunicații electronice destinat publicului sau de serviciu poștal.”
5. La articolul 6, după alineatul (7) se introduce un nou alineat, alineatul (8), cu următorul cuprins:
„(8) Reprezentantul legal al furnizorului are obligația de a actualiza adresele de poștă electronică indicate potrivit prevederilor alin. (1) oricând survine o modificare a acestora.”
6. La articolul 17 alineatul (2), după litera b) se introduce o nouă literă, litera c), cu următorul cuprins:
„c) începând cu 1 ianuarie 2016, transmiterea datelor sau informațiilor prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. k) și l).”
7. La articolul 17, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
„(3) Fără a aduce atingere prevederilor alin. (2) lit. c), ANCOM poate stabili ca furnizorii de servicii poștale care au justificat motive temeinice să transmită informațiile prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. k) pentru care obligația de raportare expiră la data de 15 martie 2016, în alte condiții decât cele cuprinse în prezenta decizie.”
8. La anexă, partea finală se modifică și va avea următorul cuprins:
„Declar pe propria răspundere, cunoscând prevederile art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările și completările ulterioare, privind infracțiunea de fals în declarații, că am calitatea de reprezentant legal al furnizorului și că datele înscrise în cuprinsul prezentei cereri sunt corecte și complete.
Semnătura reprezentantului legal al furnizorului
..............................................................................................”
Art. II. - Articolul 4 la Decizia președintelui Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații nr. 127/2009 privind raportarea unor date statistice de către furnizorii de servicii poștale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 151 din 11 martie 2009, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:
„Art. 4. - Începând cu 1 ianuarie 2016 transmiterea documentelor care conțin valorile aferente indicatorilor prevăzuți la art. 2 se realizează prin intermediul unei aplicații informatice disponibile pe pagina de internet a ANCOM, sub forma înscrisului în formă electronică, căruia i s-a încorporat, atașat ori i s-a asociat logic o semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat nesuspendat sau nerevocat la data transmiterii și generată cu ajutorul unui dispozitiv securizat de creare a semnăturii electronice, în condițiile stabilite prin decizie a președintelui ANCOM.”
Art. III. - În termen de 10 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentei decizii, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații ia toate măsurile necesare pentru a transmite fiecărui furnizor de servicii poștale parola unică pentru accesarea aplicației prevăzute la art. 5 alin. (1) din Decizia președintelui Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații nr. 336/2013.
Art. IV. - Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare la 5 zile de la data publicării.
p. Președintele Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, Cristin Nicolae Popa
București, 23 noiembrie 2015.
Nr. 1.079.
Comentarii articol (0)