Cine este Lollipops Paris? Reteaua a fost infiintata in 1994, in prezent numarind 28 magazine in Franta si peste 40 in toata lumea. Conceptul consta in creatia de genti, posete, portofele, tricouri, centuri, bijuterii, esarfe si palarii, care sunt in pas cu moda pariziana a momentului. Aceste produse sunt confectionate din materiale de calitate si accesibile ca pret. Segmentul vizat sunt femeile cu virste intre 19-40 ani.
Magazinul standard este de dimensiuni mici, ca o casa de papusi, pentru ca noile tendinte de stil si culoare in mobilier sa poate fi introduse peste noapte. Mobilierul este eclectic, stil Louis XVI, tapetul este original, scaunele si tejghelele sunt roz, intr-un amestec de modern si invechit. Se vede intentia francizorului ca vizitatorul sa nu uite niciodata atmosfera magazinului. Lumina este roz, fintina care susura, parfumul de trandafiri, muzica discreta - totul este orchestrat pentru a indemna vizitatorul sa atinga materialele.
S-a alcatuit o diagrama Fashion/Pret. Daca pe axa fashion Lollipops este la acelasi nivel cu Dolce&Gabana, Versace, Dior si inaintea lui Gucci sau Armani preturile sunt cu mult mai mici. Investitia ceruta unui francizat Lollipops in strainatate este de 85.000 Euro. Pentru Romania s-a ajuns la un nivel de 20-25.000 Euro.
Aceasta reducere a cheltuielilor este posibila deoarece s-a decis realizarea mobilierului, a afiselor si a ambalajelor in Romania. Mobilierul este un element fundamental in succesul magazinului Lollipops. Francizorul a remarcat faptul ca romanii pot confectiona mobila de cea mai buna calitate, identica cu originalul, la preturi extrem de mici. Absolut tot mobilierul se poate crea in tara dupa planurile arhitectilor francezi, la un pret de cca 2500 Euro, adica de cinci ori mai ieftin decit cel original. Pentru Oradea, mobilierul a fost fabricat la Marghita.
Afisele si ambalajele pot fi trimise din Franta, dar pot fi realizate la fel de bine si in Romania. Tapetul, care este special, figurinele si suportii, toate sunt trimise din Franta deoarece calitatea acestora este greu de reprodus in tara.
De asemenea, in urma studiului facut, francizorul a renuntat sa perceapa redeventa de 8% practicata in mod obisnuit, datorita faimei romanilor de a "se descurca" cu evidentele contabile si datorita impresiei neplacute pe care o taxa permanenta o lasa asupra acestora.
Franciza Lollipops a intrat in Romania cu taxa de franciza obisnuita 10.000 Euro. Dupa o perioada, taxa a fost redusa la 5.000 Euro, iar rezultatele se vad.
Conform statisticilor, numai 10% din francize esueaza. Din acestea, jumatate esueaza datorita lipsei de supraveghere si sprijin permanent pe care francizorul trebuie sa le ofere. Nu este si cazul Lollipops. In afara trainingului la Paris de 3-5 zile, acesta a creat o echipa in Romania care sa se ocupe permanent de francizat pentru training, amenajare si toate problemele ce apar intr-o afacere.
Colectiile de vara si iarna cuprind fiecare peste 500 de articole, iar saptaminal se creaza unul sau doua articole noi. Francizatul este sfatuit sa comande cite doua articole din fiecare produs. Pe masura ce acestea se vind, feedback-ul functioneaza perfect urmind sa se trimita in trei zile produsele cele mai vindute. Comenzile se fac si pentru sume de 1500 Euro.
Recapitulind putem distinge lipsa de succes a multor francize internationale in a intra pe piata Romaneasca: 1. Taxele de intrare in sistem care nu sunt adaptate la nivelul Romaniei; 2. Lipsa de informare si flexibilitate a francizorilor privind costurile; 3. Strategii de marketing si management care nu sunt adaptate la nivelul culturii de organizatie din Romania; 4. Lipsa sprijinului permanent si consistent pentru francizati, precum si intirzierea raspunsului la reactiile venite din piata.
Pentru mai multe informatii despre acest subiect, vizitati www.fbb.ro
Eugen Driga Senior consultant,
IMO Franchising Group
E-mail: imooffice@gmail.com
Comentarii articol (0)