Pulsul anului 2016: Antreprenorii văd stabilitate economică, titrează economica.net
Inflaţia mică, sub 2%, simplificarea sistemelor de plată a impozitelor, necesitatea dezvoltării infrastructurii, păstrarea angajaţilor bine pregătiţi şi încrederea în moneda unică europeană sunt cele mai importante previziuni ale antreprenorilor şi managerilor români pentru 2016. Spre deosebire de alte ţări, oamenii de afaceri români consideră că cel mai important deziderat al României este dezvoltarea infratructurii chiar în detrimentul educaţiei şi sănătăţii.
Liderii în afaceri din Europa Centrală și de Est (ECE) sunt de părere că situația economică se va îmbunătăți în 2016, iar inflația va fi menținută sub pragul de 2%, reiese din rezultatele sondajului realizat de KPMG "Pulse of Economy 2015". Aceste concluzii par să confirme o stabilitate a raporturilor de muncă și ușoare creșteri salariale în regiune, spun respondenții. De altfel, directorii executivi din România sunt printre cei mai optimiști din regiune, 63% dintre respondenți așteptându-se la o îmbunătățire a situației economice în 2016.
Guvernul dă trei miliarde de lei pentru autostrăzi şi căi ferate în Transilvania, pentru autostrăzi în Moldova zero lei, scrie gandul.info
Bugetul pentru 2016 al Ministerului Transporturilor, aprobat vineri de comisiile parlamentare, finanţează în continuare construcţia de autostrăzi şi căi ferate în Transilvania şi Banat, în condiţiile în care în Moldova nu există nicio autostradă care să facă legătura cu celelalte regiuni.
Astfel, pentru autostrada Lugoj-Deva, sunt prevăzute 348 de milioane de lei, pentru Sebeş-Turda – 247 de milioane de lei, pentru Câmpia Turzii-Ogra-Târgu Mureş - 230 de milioane de lei, iar în vederea finalizării autostrăzii Transilvania vor fi alocate 449,8 milioane de lei. În total, 1,3 miliarde de lei vor ajunge anul viitor în infrastructura rutieră din vestul ţării pentru două autostrăzi paralele spre Vest: una de la Sibiu la Arad şi cealaltă de la Târgu-Mureş la Oradea. Modernizările liniilor de cale ferată vor fi finanţate tot în partea de vest a ţării, unde vor ajunge 1,8 miliarde de lei, pentru tronsoanele Sighişoara-Coşlariu-Simeria, Gurasada-Simeria şi Braşov-Sighişoara. În altă ordine de idei, niciun ban nu este prevăzut de la buget pentru autostrăzi în zona de est a României.
Volkswagen încearcă să recâştige încrederea investitorilor şi să recupereze terenul pierdut, anunţă adevarul.ro
Declanşarea scandalului trucării emisiilor de noxe ale modelelor dotate cu motoare Diesel în luna septembrie a generat panică printre investitori. Nu era exclusă nici posibilitatea falimentului celui mai mare producător auto din lume.
La aproape trei luni de la primele dezvăluiri, situaţia s-a calmat, acţiunile companiei urcând chiar cu 37% faţă de minimul înregistrat în timpul degringolandei care pusese stăpânire pe acţionari. Pierderile fuseseră supraestimate, iar autorităţile au promis tot sprijinul faţă de VW. În discuţie sunt peste 11 milioane de autoturisme echipate cu motoare diesel în patru cilindri comercializate pe toate meridianele şi care au fost echipate cu un soft ce fentează testerele de poluare.
Comentarii articol (0)