Se joacă în echipe de doi, pe un teren înconjurat de pereţi de sticlă care trimit mingea înapoi, fapt ce aduce jocului un dinamism aparte.
Padbolul a fost adus la noi de Elisabeta Gherghişan, cea care deţine şi licenţa exclusivă pentru terenurile de padbol. Împreună cu omul de afaceri Cristian Bivolaru (secretar general al FRF timp de 20 ani), ea a înfiinţat Asociaţia Română de Padbol şi a început dezvoltarea naţională a acestui sport prin eliberarea de licenţe pe o perioadă de minimum 3 ani.
Până acum, terenurile de padbol se pot găsi în Parcul Herăstrău din Bucureşti şi în Parcul Municipal din Bistriţa, iar din primăvara anului 2016 spectaculosul sport se va putea juca şi în Galaţi, Braşov sau Iaşi, precum şi în alte oraşe care vor intra în comunitatea Padbol.
Terenul de padbol este marca înregistrată, iar cumpărarea licenţei se face doar prin contactarea licenţiatului exclusiv Padbol în România, Elisabeta Gherghişan. Spaţiul necesar montării terenului este de doar 10 x 6 metri, de 4 ori mai mic decât în cazul unui teren de tenis de câmp şi de 12 ori mai mic decât terenul de minifotbal.
Portabilitatea construcţiei şi posibilitatea de a o acoperi şi incălzi fac din padbol un sport ce se poate practica indiferent de anotimp. Astfel, în numai doi ani de zile investiţia iniţială poate fi dublată.
Costurile achiziţionării unui teren de padbol panoramic sunt de aproximativ 18-19.000 de euro, cu licenţa inclusă pentru o perioadă de 3 ani. După expirarea acestui termen, licenţa se poate prelungi pe 3, 5, 10 ani sau chiar definitiv. Achiziţionarea terenurilor se face pe bază de comanda, termenul de livrare fiind de aproximativ 60 zile.
Licenţa exclusivă zonală oferă avantajul instalării şi exploatării terenurilor în mod exclusiv într-un anumit teritoriu, afacerea devenind, astfel, fără concurenţă. De asemenea, acest tip de licentă dă dreptul şi la sublicenţiere în favoarea terţilor, competiţii regulate, evenimente, turnee, cluburi, convenţii cu entităţi guvernamentale, afişarea tuturor noutăţilor şi informaţiilor pe site-ul oficial www.padbol.ro, precum şi alte beneficii stabilite de comun acord cu licenţiatul exclusiv Padbol România.
“Cuşca” de padbol oferă o vizibilitate foarte mare pentru partenerii cu care se poate colabora în acest business. Pe toţi cei patru pereţi laterali pot fi prinse bannere, iar expunerea sponsorilor este foarte ridicată în cazul unui eveniment mediatizat. În 2016, mai multe acţiuni ale Padbol România vor ajunge în presă datorită selecţiei naţionale ce va cuprinde toate marile oraşe ale ţării. Această caravană pornită în căutarea celor mai buni “padbolişti” se va bucura de prezenţa mai multor foşti fotbalisti cunoscuţi, printre care Adrian Neaga şi Petre Marin.
Padbolul este considerat un excelent antrenament complementar pentru fotbalişti şi un sport ideal pentru competiţiile profesioniste, dar şi pentru activităţile de recreere şi team building din domeniul corporate, datorită componentei sale de bază – distracţia.
Evenimentele de lansare şi competiţile organizate de Padbol România s-au bucurat de un mare success în Bucureşti şi Mamaia în 2015. Printre personalitaţile care au luat parte sau care au încercat padbolul se numără Gheorghe Hagi, Dumitru Dragomir, Mircea Sandu, Bogdan Stelea, Valeriu Argăseală, Mihai Stoichiţă, Gigi Mulţescu, Sorin Paraschiv şi Ianis Hagi.
Numărul ţărilor afiliate la Federaţia Internaţională de Padbol a ajuns la 20, iar naţionala noastră a participat deja la Cupa Intercontinentală din Insulele Canare, în luna noiembrie, urmând ca în toamna anului 2016 selecţionata României (atat masculină, cât şi feminină) să ia startul la Campionatul Mondial de Padbol din Montevideo, Uruguay.
Toate detaliile despre afacerea anului 2016 în sport le găsiţi pe www.padbol.ro şi pe pagina de Facebook Padbol Romania sau contactând personal licenţiatul exclusiv padbol.
Comentarii articol (0)