Cererea de candidați cu abilități deosebite, de tineri cu potențial sau profesioniști cu abilități impecabile de management (funcții de execuție) este tot mai mare, iar rețeaua populației apte de muncă tot mai pretențioasă, fiind interesată nu numai de un salariu satisfăcător, dar și de beneficii diverse (echipamente de ultimă generație, abonament medical etc.) sau de o cultură organizațională puternică, dar și flexibilă.
Astfel, recrutorii trebuie să se specializeze și să se dedice fiecărui proces de recrutare în parte pentru că procesul de găsire a candidatului perfect a devenit o artă. Conform cu tendințele actuale, recrutorii trebuie să apeleze la:
- LinkedIn: una dintre cele mai relevante platforme de profesioniști. Recrutorii își petrec mult timp căutând profesioniști pe această platformă, deci e foarte important ca aceia care își creează un profil pe LinkedIn să detalieze responsabilitățile avute la actualul și fostele job-uri, să își structureze informația și să aibă o fotografie de profil business;
- Social media în întregul ei: implicare activă pe paginile oficiale ale companiilor pentru construirea unei comunicări eficiente cu potențialii candidați. Astfel, cei care sunt în căutare de noi oportunități pot avea șansa de a socializa cu reprezentanți ai companiilor și pot cere mai multe informații în vederea unei viitoare colaborări profesionale. Deci, mai ales dacă ești în căutarea unui job, încearcă să îți păstrezi profilurile de social media cât mai curate și serioase pentru a oferi potențialilor angajatori ceea ce îți vei dori și tu să primești: profesionalism și seriozitate;
- Site-urile specializate în servicii de recrutare: sunt printre cele mai populare printre candidați. Bineînțeles, aceștia vor avea un CV complet, bine organizat și structurat;
- Căutarea complexă de tip Boolean: tot mai întâlnită, reprezintă o tehnică deosebită în a căuta potențiali candidați (folosirea de “operatori” precum “Yes”, “Not”, asteriscuri etc.). Recrutorii care folosesc acest tip de căutare au un nivel ridicat de înțelegere a nevoii de recrutare și urmăresc într-un mod profesionist capacitățile pe care o persoană trebuie să le aibă și nu numai (potrivirea perfectă între locația job-ului, disponibilitate, competențe, beneficii).
Bineînțeles, rămân valabile și celelalte modalități de căutare a talentelor necesare pe piața muncii: baza de date internă a candidaților, recomandări, site-uri proprii de cariere, anunțuri în presă, târguri de job-uri. Dacă ești recrutor, trebuie să dedici profesiei tale, iar dacă ești o persoană în căutarea unui job, trebuie să fii serios și implicat.
Recrutorii înțeleg importanța tuturor acestor canale, iar varietatea metodelor de căutare trebuie să definească orice organizație care are posturi disponibile (executive ori operaționale importante) sau care oferă exclusiv servicii de recrutare. Pe lângă profesionalismul specialiștilor în resurse umane, și cei în căutarea unui job perfect trebuie să dea dovadă de implicare și determinare.