Scăderea prețurilor la alimente a dus la o cerere mai mare pentru produsele scumpe, informează capital.ro
Consumul casnic a crescut cu 1,5%, ca valoare, pentru produsele FMCG în 2015 față de anul anterior. Iar creșterea are în spate un întreg context. În primul rând, 2015 a fost marcat de schimbări la nivel macroeconomic, care au modificat starea de spirit a consumatorilor și care le-au influențat comportamentul de cumpărare. De asemenea, creșterea pensiilor, a salariilor bugetarilor din educație și sănătate, precum și a venitului mediu pe economie, dar și reducerea TVA la alimente au dus la o creștere a puterii de cumpărare și a încrederii populației.
”Scăderea frecvenței de cumpărare și faptul că românii și-au permis să pună în coș și produse mai scumpe ne arată o oarecare relaxare a acestora la cumpărături. Ei nu se mai țin așa de strict de lista de cumpărături cum o făceau înainte și, chiar dacă sunt în continuare în căutarea unor oferte bune de preț, tendința de a cumpăra cât mai ieftin pare să se mai fi diminuat”, spune Raluca Răschip, Consumer Goods and Retail Director GfK România.
Cea mai mare investiție din Transilvania și-a deschis porțile, scrie romanialibera.ro
Județul Alba intră oficial în clasamentul județelor care au atras cele mai mari investiții directe de tip greenfield din România. Reprezentanții concernului german Daimler au inaugurat festiv fabrica ridicată în municipiul Sebeș. Aici, germanii vor produce cele mai moderne cutii de viteză din lume, cu nouă trepte de viteză. Acestea vor fi instalate pe mașinile Mercedes produse în întreaga lume.
La ceremonia de inaugurare a fabricii au participat vicepremierul României, Costin Borc, dar și ambasadorul Germaniei în România, Werner Hans Lauck. Această fabrică se adaugă celei deținute de mai mulți ani de concernul Daimler într-un alt oraș din județul Alba, Cugir. Noua fabrică din Sebeș va genera în prima fază 500 de noi locuri de muncă, iar apoi compania germană va angaja alți 500 de muncitori.
Comentarii articol (0)