Articol scris de Career Advisor.
Articolul de pe Forbes pe care vi-l recomandăm azi descrie zece politici organizaționale care sunt tot atâtea indicii că lucrurile nu stau așa cum ar trebui și că ar trebui să te gândești de două ori (cel puțin) înainte să accepți orice ofertă.
Politicile descrise în articol ar trebui să fie vizibile în regulamentele interne și/sau în Cartea angajatului pe care, oricum, ar trebui să semnezi că le-ai citit în prima ta zi la birou. Cea mai bună abordare este ca, atunci când primești oferta, să ceri și aceste documente, motivând că astfel îți poți face o idee și mai clară despre cultura organizațională. Dacă te lovești de un refuz, e un semn clar că stilul de muncă și mediul de lucru nu sunt neapărat cele în care ți-ai dori să lucrezi.
Dacă ai acces la ele, mare atenție la:
1. Reguli referitoare la modul în care îți petreci timpul după orele de muncă (dacă angajatorul menționează că nu poți munci în altă parte, după orele standard de program, e motiv să îți faci griji).
2. Sistemul de “clasificare” a angajaților (dacă există o metodă prin care managerul direct clasifică angajații pe baza unor comparații mai mult sau mai puțin subiective, e foarte probabil că nu vei dori să lucrezi într-o astfel de companie).
3. Cod vestimentar foarte detaliat (e firesc să existe în Manualul angajatului câteva indicații despre ce este acceptabil și ce nu la locul de muncă în materie de haine, dar orice astfel de cod foarte detaliat este un semn de rigiditate pe care e mai bine să o eviți).
4. Proprietatea intelectuală asupra tuturor ideilor angajaților (e firesc ca o companie să aibă clauze de confidențialitate și să ceară ca ideile vehiculate în spațiul biroului să fie considerate proprietatea organizației, dar acest drept de proprietate nu se poate extinde asupra tuturor ideilor și inițiativelor tale atunci când ești în afara spațiului biroului și orelor de muncă).
5. Indicații foarte stricte referitoare la programul de lucru (este firesc ca programul de muncă să fie contabilizat clar pentru angajații plătiți în funcție de orele de muncă/pe contract temporar, dar, pentru cei care sunt plătiți cu salariu, rigiditatea referitoare la orele de program indică fără urmă de îndoială un nivel de toxicitate al mediului de muncă pe care mai bine îl eviți).
Descoperă și alte semnale de alarmă care te duc cu gândul la o organizație cu un mediu de lucru toxic citind articolul de pe Forbes: „Ten Policies You’ll Find In Every Toxic Workplace”.
Articol preluat de pe www.portalhr.ro. Puteti citi aici articolul original.
Comentarii articol (9)