Trei proiecte importante de infrastructurã rutierã, feroviarã ºi pentru prevenirea efectelor inundaþiilor vor demara în anul 2006, mai mult de jumãtate din suma necesarã pentru realizarea lor reprezentând contribuþia Bãncii Europene pentru Investiþii, a declarat astãzi premierul Cãlin Popescu-Tãriceanu, la finalul întrevederii cu Wolfgang Roth, vicepreºedintele Bãncii Europene de Investiþii.
Suma totalã alocatã pentru aceste proiecte este de 1,650 miliarde euro. Finanþarea oferitã de BEI este de 850 de milioane de euro, iar România va contribui la aceste proiecte cu 800 de milioane de euro. Creditele vor fi acordate pe o perioadã de 25 de ani, din care 6 ani reprezintã perioada de graþie, a precizat ºeful Executivului.
"Am analizat aceste proiecte în cadrul întâlnirii cu vicepreºedintele BEI, Wolfgang Roth. Dezvoltarea acestor proiecte este esenþialã pentru România. O infrastructurã modernã înseamnã, în primul rând, conectarea României la circuitele economice europene, dar ºi dezvoltarea economicã a comunitãþilor locale ºi crearea mai multor locuri de muncã", a declarat premierul Cãlin Popescu-Tãriceanu.
Proiectele analizate în cadrul întrevederii vizeazã:
Construcþia autostrãzii Cernavodã-Constanþa
BEI va acorda o finanþare de 250 milioane EURO pentru construcþia tronsonului de autostradã Cernavodã-Constanþa, parte a Coridorul IV pan-european. Contribuþia Guvernului României va fi în 104,600 milioane EUR ºi va fi asiguratã de la bugetul de stat. Vor fi construiþi 52,1 km de autostradã, cu doua benzi, pe fiecare parte carosabilã, între Cernavodã ºi Constanta. "Coridorul IV pan-european este unul dintre proiectele prioritare ale Guvernului în domeniul infrastructurii", a afirmat premierul Cãlin Popescu-Tãriceanu.
Reabilitarea liniei de cale feratã Curtici-Simeria
Pentru reabilitarea liniei de cale feratã Curtici-Simeria, pe o porþiune de 185 Km, va fi alocatã o sumã totalã de 829 milioane euro. BEI va oferi o finanþare în valoare de 300 milioane EUR împrumut BEI iar Guvernul va contribui cu 529 milioane euro de la bugetul de stat. "Obiectivul principal este încadrarea liniei de cale feratã Frontierã – Curtici – Arad – Deva – Simeria în exigenþele internaþionale pentru coridorul IV trans-european", a declarat Primul-ministru.
Combaterea efectelor inundaþiilor
460 de obiective social-economice, afectate grav de inundaþii în anii precedenþii vor fi reabilitate în perioada urmãtoare. Suma totalã alocatã acestui proiect este de 401,376 milioane EURO, din care 300 milioane euro reprezintã contribuþia BEI. Guvernul finanþeazã acest proiect cu 131, 376 milioane euro. Principalele lucrãri care urmeazã a fi finanþate sunt consolidarea drumurilor publice, refacerea suprafeþei carosabile, construcþia unor sectoare de drum pe noi aliniamente mai sigure, reconstrucþia de poduri ºi rampe de acces, lucrãri de protecþie ºi de consolidarea versanþilor, amenajãri de albii în vecinãtatea podurilor.
ªeful Executivului i-a prezentat vice-preºedintelui BEI domeniile prioritare pentru Guvern în perioada urmãtoare: învãþãmântul, sãnãtatea, protecþia mediului ºi energia. El a subliniat cã cel mai important proiect care va fi realizat cu sprijinul BEI este Coridorul IV Bucureºti - Piteºti - Râmnicu Vâlcea - Sibiu - Deva - Arad - Timiºoara. "Este proiectul cel mai important pe care îl vom realiza împreunã cu sprijinul Bãncii Europene pentru Investiþii în perioada urmãtoare. Acesta este proiectul la care m-am angajat de la începutul mandatului", a declarat premierul.
Primul-ministru ºi vicepreºedintele BEI au convenit ºi elaborarea unui Memorandum privind procedurile de urmat în realizarea proiectelor de interes pentru România ºi pentru Bancã, care sã prevadã reducerea termenele procedurale.
Wolfgang Roth a afirmat cã BEI intenþioneazã sã-ºi majoreze contribuþia la proiectele de privind combaterea efectelor inundaþiilor. BEI are un interes deosebit ºi în ceea ce priveºte dezvoltarea infrastructurii, nu numai în România, ci ºi în celelalte state europene.
Comentarii articol (0)