Paşii de parcurs în urma unui accident auto
În cazul accidentelor fără victime, se poate opta pentru completarea formularului de constatare amiabilă, dacă ambii conducători auto sunt de acord, iar dacă vinovatul refuză să colaboreze, celălalt conducător auto trebuie să reţină semnalmentele acestuia, precum şi câteva informaţii despre autoturism, şi să se prezinte la unitatea de poliţie cea mai apropiată, în cel mult 24 de ore.
Ambii conducători auto implicaţi în accident au obligaţia legală de a aviza dauna în cel mai scurt timp posibil la asigurătorul RCA, care va oferi despăgubirile. Avizarea daunei la asigurător se poate realiza telefonic, la call center, sau în mod direct la serviciul de constatări daune de la orice unitate teritorială a companiei de asigurări. În cadrul avizării i se transmite conducătorului auto un număr de dosar de daună şi se stabilesc data şi ora constatării daunei. Dacă maşinile nu sunt deplasabile, asigurătorul va trimite un inspector pentru a evalua daunele.
Constatarea daunei se realizează de către un inspector constatator pe baza unei declaraţii pe proprie răspundere privind circumstanţele producerii accidentului. Pentru constatare, este necesară depunerea formularului de constatare amiabilă sau a anexei 2 emise de către Poliţie. Prezenţa persoanei care a condus autoturismul implicat în accident este obligatorie. În cadrul constatării, inspectorul face fotografii autovehiculului şi avariilor vizibile pe care le notează ulterior în procesul-verbal de constatare sau în nota de constatare şi în autorizaţia sau dovada de introducere în reparaţie, oferind aceste documente conducătorului auto. Acestea, împreună cu permisul de conducere, cartea de identitate a maşinii, RCA-ul valabil şi o declaraţie referitoare la producerea accidentului sunt necesare pentru deschiderea dosarului de daună.
În calitate de păgubit, puteţi repara maşină la orice unitate reparatoare doriţi, indiferent dacă se află sau nu pe lista service-urilor cu care compania are o convenţie de colaborare.
Top Lac Auto este centru de constatare a daunelor auto pentru companiile de asigurări Groupama pentru poliţe RCA şi CASCO şi centru de constatare Generali pentru asigurări CASCO. Constatarea daunelor pentru Generali se face rapid şi în mod exclusiv pentru avarii de până în 1.000 de euro, cu condiţia ca maşinile să fie reparate în cadrul Top Lac Auto. Programul pentru constatări este flexibil, de luni până vineri între orele 8:00 – 19:00 şi sâmbăta între orele 9:00 – 14:00. Constatările pentru Groupama se realizează de către un inspector de daune Groupama în fiecare luni, între orele 9:00 – 16:00. În momentul deschiderii dosarelor de daună pentru Generali şi Groupama se realizează şi eventualele reconstatari, diminuând timpul de reparaţie şi staţionare a maşinilor în service. Top Lac Auto dispune de toate dispozitivele necesare pentru efectuarea constatărilor şi reconstatarilor.
Dacă aveţi daune auto şi deţineţi o astfel de asigurare la una dintre aceste companii, puteţi suna la numerele de telefon 031.005.0005 și 0758.110.003 (NON-STOP) pentru avizarea daunei şi stabilirea programării pentru constatarea daunelor. Veţi beneficia de suportul permanent al unui consilier Top Lac Auto, care vă va oferi toate informaţiile necesare pe durata întregului proces de avizare, constatare şi remediere a daunelor. Acesta vă va ajuta să întocmiţi declaraţia amiabilă şi să deschideţi dosarul de daună. În urma colectării documentelor, maşina dumneavoastră va intra în reparaţie în regim de urgenţă.
Datorită serviciului de consiliere, evitaţi situaţiile neplăcute şi consumatoare de timp şi resurse. Eliminaţi astfel riscul măririi daunelor, datorită serviciului de tractări pe care Top Lac Auto îl oferă. În plus, pe durata reparaţiei veţi primi gratuit, la cerere, o maşină la schimb. Toate avariile vor fi identificate şi remediate corespunzător, în regim de urgenţă, cu piese originale de la producătorii de top. Top Lac Auto are o echipă de tehnicieni profesionişti cu o experienţă vastă şi îndelungată care asigură reparaţii de calitate.
Top Lac Auto Service are parteneriate cu toate societăţile de asigurări din România, de aceea face posibilă ridicarea maşinilor din service imediat după reparaţie, fără a aştepta decontarea serviciilor.
Decontarea reparaţiilor pe baza poliţelor RCA şi CASCO este făcută în mod direct către Top Lac Auto de către toate societăţile de asigurare. Pentru mai multe informaţii despre procedura şi legislaţia în vigoare privind daunele auto, vă invităm să descărcaţi “Ghidul Dvs. Pentru Daune Auto”.
Comentarii articol (1)