PCUe reprezintă o platformă de internet concepută de administrația publică, unde se publică, începând din această săptămână, toate informaţiile şi modelele de formulare sau cereri aferente tuturor serviciilor publice, potrivit unui comunicat de presă al Guvernului. PCUe poate fi accesat de către orice persoană interesată la adresa edirect.e-guvernare.ro. Așa cum reiese din comunicat, până la finalul anului 2016, toate ministerele și agențiile subordonate acestora vor publica informațiile complete pe platformă.
Pentru cei interesați de un anumit serviciu public, spre exemplu de obținerea unei autorizații de construire/desființare, este suficientă accesarea site-ului PCUe pentru a afla care este procedura obținerii acestui document. Cu alte cuvinte, cei interesați pot să afle, într-un timp scurt și de pe orice dispozitiv conectat la internet, unde trebuie să depună o anumită cerere pentru a obține serviciul public respectiv, în cât timp i se vor elibera documentele de către respectiva autoritate, care sunt documentele necesare eliberării, dar și care sunt actele normative care reglementează respectivul serviciu public.
Platforma permite căutarea serviciilor pe domenii de activitate (agricultură, sănătate și asistență socială, imobiliare, învățământ etc.), pe profesii reglementate (din cadrul Uniunii Europene sau din afara acesteia), dintr-o anumită zonă geografică sau în funcție de calitatea solicitantului - persoană fizică sau juridică. Mai mult decât atât, anumite ministere au întreprins deja demersurile necesare pentru ca utilizatorul să poată transmite documentele sau solicitările necesare chiar prin intermediul platformei, ceea ce înseamnă că cei interesați nu mai trebuie să se deplaseze până la ghișee ca să depună acele documente sau solicitări.
De asemenea, cei care vor să afle informațiile esențiale privind mediul de afaceri din România, cum ar fi modalitatea de înființare a unei firme, sursele de finanțare, taxele și impozitele, procedura insolvenței ori a falimentului etc., pot accesa secțiunea "Înființează firmă". Informațiile generale permit solicitantului, fie că este interesat de reglementările privind persoanele fizice, fie de cele pentru persoane juridice, să acceseze temele importante care l-ar putea interesa, precum reglementări în legătură cu familia, drepturile de proprietate, respectiv cele privind dreptul muncii ș.a.m.d.
PCUe permite, totodată, oricărei persoane să își creeze un cont personal pe platformă, astfel încât să poată urmări în timp real, prin intermediul acesteia, confirmarea tuturor pașilor pe care i-a făcut în demersul de a obține un anumit serviciu public. Altfel spus, ea va primi înștiințări pe contul creat, prin care i se vor confirma primirea documentelor, respectarea anumitor termene legale etc., asigurându-se practic un fel de interacțiune a cetățeanului cu reprezentanții instituțiilor prin intermediul platformei.
Toți cei care vor să transmită reclamații sau sesizări o pot face prin intermediul PCUe, la secțiunea "Depune Petiție", unde se regăsesc informațiile privind transmiterea și soluționarea acestora de către Agenția pentru Agenda Digitală a României.
Cu toate că cele mai multe dintre aceste informații sunt deja publicate pe site-urile aferente autorităților publice, solicitantul regăsește de cele mai mule ori informații incomplete ori neactualizate cu privire la serviciul public pe care vrea să îl obțină, presupunând, desigur, că acesta știe care este autoritatea de la care trebuie să ceară acel serviciu. Meritul platformei PCUe este tocmai faptul că adună toate informațiile și formularele la un loc, din partea tuturor autorităților, actualizate în timp real, astfel încât nu mai există riscul de a merge la locul prestării serviciului şi de a descoperi că mai trebuia adus un document care nu se regăsea pe pagina de internet a autorității respective.
Comentarii articol (0)