Programul Femeia Manager va dispune în 2017 de un buget dublu față de anul anterior, respectiv un milion de lei. Deși bugetul a crescut, programul nu va mai finanța în acest an implementarea planurilor de afaceri propuse de femeile antreprenor, ci va oferi subvenții pentru participarea gratuită la conferințe și ateliere.
Prin implementarea programului în anul 2017 se estimează acordarea de ajutor de minimis unui număr de cel puțin 400 de participante la conferințe regionale, 120 la ateliere și 28 la conferințe internaționale.
Cine va putea beneficia de ajutor nerambursabil
În cadrul acestui apel de proiecte vor fi eligibile persoanele fizice autorizate și microîntreprinderile care îndeplinesc, la data depunerii cererii de finanțare, următoarele condiții:
- sunt înregistrate la Oficiul Registrului Comerțului cu cel puțin șase luni înainte de deschiderea sesiunii de depunere a proiectelor;
- cel puțin unul dintre asociați să fie femeie, iar aceasta să dețină peste 50% din capitalul social al întreprinderii;
- codul CAEN al activității trebuei să fie eligibil și să nu se regăsească în lista activităților interzise la finanțare, așa cum sunt menționate în procedura de implementare;
- au sediul în România și nu au activitatea suspendată, dizolvare, reorganizare judiciară, lichidare.
Punctajul minim pentru accesarea finanțării în cadrul programului Femeia manager în anul 2017 este de 60 de puncte. Totuși, obținerea acestui punctaj nu garantează obținerea finanțării, întrucât fondurile vor fi alocate în ordinea inversă a punctajelor, în limita bugetului disponibil.
Prin intermediul programului Femeia Manager se va asigura participarea gratuită la conferințe regionale și internaționale și ateliere, pentru aplicantele selectate. Cheltuielile eligibile în cadrul acestui program de finanțare sunt:
- cheltuielile de transport și cazare pentru participarea la conferințele și atelierele organizate;
- cheltuielile ocazionate de participarea vorbitorilor, organizatorilor și reprezentanților ministerului;
- editare și multiplicare de broșuri, materiale de promovare şi prezentare;
- cheltuieli de închiriere săli;
- cheltuieli de protocol;
- alte cheltuieli necesare organizării.
Cum se va face înscrierea în program a antreprenoarelor
Apelul de proiecte va fi anunțat cu cel puțin cinci zile înainte de data începerii procesului de înregistrare propriu-zis, iar înscrierile în program se vor putea face doar online, pe pagina de internet a Agenției pentru implementarea programelor și proiectelor derulate de întreprinderile mici și mijlocii (AIPPIMM), aici.
Departajarea proiectelor va fi făcută în ordinea punctajelor obținut în urma procesului de evaluare a aplicațiilor, iar punctajul minim pentru acceptarea de principiu în program va fi de 60 de puncte. Obținerea punctajului minim nu este, însă, o garanție a obținerii finanțării, astfel că solicitantele vor trebui să îndeplinească cât mai multe dintre criteriile pe care AIPPIMM le va anunța înainte de lansarea sesiunii de primire a proiectelor.
Participarea la conferințele regionale
Selecția celor minimum 400 de participante la conferințele regionale (câte una în fiecare dintre cele opt regiuni ale țării) se face prin verificarea îndeplinirii condițiilor de eligibilitate. Cel puțin 15 participante din fiecare conferință vor fi reprezentantele unei societăți cu peste trei ani vechime și cel puțin 15 participante / conferință sunt reprezentantele unei societăți cu vechime între șase luni și trei ani.
Participarea la ateliere
Selecția celor 160 de participante la ateliere se face în ordinea înscrierii cererilor în program, cu respectarea următoarelor criterii:
- persoanele au participat la conferința regională;
- societatea pe care o reprezintă are site de prezentare.
Participarea la conferințele internaționale
Selecția celor 28 de participante la cele patru conferințe internaționale se va face în ordinea înscrierii cererilor în program, cu respectarea următoarelor criterii:
- persoanele au participat la ateliere;
- societatea pe care o reprezintă prezintă dovada că are clienți internaționali sau că a desfășurat activități de promovare internatională în ultimii doi ani de activitate;
- a mai fi participat la activități și evenimente internationale, în calitate de participant sau organizator, chiar și în mediul online, în ultimii doi ani de activitate.