Fiscalizarea casei de marcat:
- contractul încheiat cu distribuitorul casei de marcat;
- contractul cu furnizorul de role de hârtie pentru casa de marcat;
- documentul de fiscalizare a casei de marcat;
- cartea de intervenții;
- registrul special în care se înregistrează chitanțele atunci când casa de marcat este stricată.
De altfel, nedotarea cu case de marcat sau nefolosirea acestora poate aduce o amendă de la 10.000 la 15.000 lei, plus suspendarea activității de la o lună la trei luni.
Verificarea documentelor emise la încasările sau plățile făcute din casa de marcat:
- emiterea bonurilor fiscale către populație sau a facturii atunci când este solicitată de client;
- întocmirea documentelor justificative pentru plățile sau transferurile din casa de marcat;
- evidența încasărilor prin POS.
Proveniența bunurilor aflate în stoc:
- facturile de achiziție;
- NIR-uri;
- fișele de magazie pentru fiecare produs în parte;
- bonurile de consum;
- bonuri de transfer între gestiuni;
- avize de expediție;
- rapoarte de producție în cazul societăților producătoare.
Notificare adaos comercial
Înainte de începerea activității economice, compania este obligată să notifice la ANAF plaja aferentă adosului comercial.
Alte aspecte verificate:
- autorizații de funcționare;
- valabilitate produse;
- dacă prețurile de vânzare ale produselor coincid cu evidența contabilă;
- atenționarea populației pentru solicitarea bonului fiscal.