Există mai multe bănci care deschid firmelor conturi pentru plata defalcată a TVA, fără comisioane de administrare și oferind diverse beneficii.
Printre primele bănci care au lansat oferte în acest sens a fost CEC Bank. Concret, contul pentru gestiunea TVA din oferta băncii prezintă o serie de beneficii, astfel:
- comision 0 de deschidere și închidere de cont;
- comisioane 0 la încasări intra și interbancare;
- comision 0 la plăți decontate în sistem intrabancar și reduse cu 50% la plățile interbancare efectuate prin intermediul CEC Bank Mobile Banking și Internet Banking CEConline;
- comision 0 de administrare în cazul clientilor care achiziționează sau dețin Pachet IMM CEC Bank prin includerea în mod gratuit a contului în pachet.
La rândul său, și Unicredit Bank a anunțat că asigură clienților săi servicii personalizate și adaptate modificărilor legislative, în condiții avantajoase.
"UniCredit Bank va deschide pentru toți clienții săi, în timp util, conturile de TVA, aşa încât cei care doresc să obțină facilitățile prevăzute de lege cu privire la plata impozitului sau la anularea penalităţilor de întârzire aferente obligaţiilor fiscale reprezentând TVA, să le poată folosi de la 1 octombrie 2017, în condiţiile ce le vor fi comunicate individual clienților", a anunțat instituția la finele anului trecut printr-un comunicat remis redacției noastre.
Conturile de TVA deschise la Unicredit pot fi validate de contribuabili într-un termen de 90 de zile lucrătoare de la comunicare, conform OG nr. 23/2017, şi au zero costuri de administrare. Mai mult, "pentru o perioadă de trei luni nu se vor percepe costuri de tranzacţionare, exceptând comisioanele percepute în sistemele de decontare, ce vor fi achitate de către clienți".
BCR pune, de asemenea, la dispoziția clienților conturi operaționale pentru plata defalcată a TVA, la cerere. Concret, oferta BCR pentru plata defalcată a TVA este:
- zero lei comision la deschiderea contului;
- zero lei comision de administrare;
- zero lei pentru încasările intra și interbancare prin ordin de plată;
- zero lei pentru plățile intra și interbancare inițiate prin serviciul electronic banking;
- zero lei pentru plățile prin instrumente de debit.
Și Banca Transilvania oferă clienților săi conturi de TVA, pentru sprijinirea firmelor care plătesc taxa pe valoare adăugată și care prestează servicii sau livrează bunuri taxabile în România. Iată operațiunile bancare gratuite oferite de bancă:
- deschiderea și administrarea de cont de TVA;
- încasările intrabancare (din BT în BT) cu ordin de plată;
- încasările și plățile cu instrumente de debit (din BT în BT);
- încasările interbancare cu ordin de plată (din altă bancă în BT);
- plățile intrabancare efectuate pe canal electronic (din BT în BT);
- încasările și plățile interbancare (din altă bancă în BT) cu instrumente de debit; în acest caz se percepe doar comision Transfond;
- plățile interbancare (din BT în altă bancă) pe canal electronic; se percep doar comisioanele BNR/Transfond;
- depunerile de numerar de către delegați.
La rândul ei, OTP Bank oferă posibilitatea deschiderii de conturi curente pentru plata defalcată a TVA, oferind contribuabililor următoarele beneficii:
- comision zero pentru deschidere și administrare cont curent pentru plata defalcată a TVA, pentru număr nelimitat de conturi, în orice valută;
- comision zero pentru plățile intrabancare în lei prin OTP Direkt și la ghișeele băncii;
- comision zero pentru plățile interbancare efectuate în lei prin OTP Direkt în perioada 1 octombrie 2017 - 31 martie 2018, cu excepția comisioanelor BNR/Transfond;
- încasări intrabancare și interbancare în conturile curente, fără taxe adiționale.
Banca Românească s-a înscris și ea pe lista instituțiilor de credit ce pune la dispoziția clienților săi persoane juridice contul special dedicat administrării TVA, conform prevederilor din OG nr. 23/2017. Banca nu percepe comision de administrare/inactivitate.
--
Pe lângă contul de TVA deschis la bancă, ce poate fi acceptat sau nu de firmele plătitoare de TVA, acestea au, în mod obligatoriu, un cont de TVA deschis la Trezorerie și care poate fi aflat de pe site-ul Fiscului.
Sistemul split TVA, reglementat de Ordonanța Guvernului nr. 23/2017, este obligatoriu, de la 1 ianuarie 2018, pentru companiile cu datorii la plata TVA (peste anumite limite) și cele aflate în insolvență.
Comentarii articol (0)