Bucureºti, 17 febr /Rompres/ - Guvernul a aprobat o serie de modificãri ºi completãri ale Hotãrârii Guvernului nr. 361/2005 privind înfiinþarea, organizarea ºi funcþionarea Autoritãþii Naþionale pentru Restituirea Proprietãþilor /ANRP/, informeazã un comunicat emis vineri de Executiv.
Aceste modificãri s-au fãcut þinând cont de faptul cã, prin Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietãþii ºi justiþiei, au fost extinse atribuþiile Agenþiei în domeniile privind restituirea fondului funciar ºi acordarea mãsurilor reparatorii în echivalent.
Prin adoptarea acestei hotãrâri, Guvernul îºi respectã angajamentele în materia proprietãþii, asumate atât prin Programul de Guvernare cât ºi cele rezultate din aderarea României la Uniunea Europeanã, privind soluþionarea problemei restituirii proprietãþilor preluate în mod abuziv într-o manierã transparentã, rapidã ºi echitabilã.
Pe baza noilor reglementãri, Autoritatea Naþionalã pentru Restituirea Proprietãþilor coordoneazã ºi controleazã aplicarea legislaþiei din domeniul restituirii proprietãþii funciare de cãtre instituþiile administraþiei de stat ºi comisiile de fond funciar, asigurând aplicarea unitarã de cãtre acestea a reglementãrilor în domeniu. În acest sens, în cadrul Autoritãþii va funcþiona o direcþie care va cuprinde 40 de posturi, preluate de la Ministerul Agriculturii, Pãdurilor ºi Dezvoltãrii Rurale. Direcþia va fi condusã de un vicepreºedinte al Autoritãþii, cu rang de subsecretar de stat.
De asemenea, s-a stabilit ca ANRP sã constate contravenþiile ºi aplice sancþiunile prevãzute de legislaþia în vigoare. Hotãrârea mai stabileºte pârghiile juridice necesare pentru accelerarea ºi dinamizarea procesului de restituire a proprietãþilor, pentru a evita întârzieri în soluþionarea notificãrilor persoanelor îndreptãþite.
Pentru eficientizarea activitãþii, schema de personal a Autoritãþii Naþionale pentru Restituirea Proprietãþilor se suplimenteazã cu încã 60 de posturi.
O altã modificare o reprezintã organizarea, la nivelul prefecturilor, a birourilor judeþene ºi al municipiului Bucureºti, pentru urmãrirea aplicãrii unitare a legilor privind restituirea proprietãþilor, prin reorganizarea birourilor pentru urmãrirea aplicãrii unitare a Legii nr. 10/2001. Biroul judeþean, respectiv al municipiului Bucureºti, este format din 5-10 specialiºti în domeniile juridic, economic ºi administrativ, numiþi prin ordin ai prefectului. Birourile centralizeazã datele din teritoriu de la persoanele juridice care deþin imobile ce intrã sub incidenþa Legii nr. 10/2001, republicatã ºi întocmeºte situaþiile privind imobilele restituite în naturã ºi a celor restituite în echivalent - bunuri sau servicii ºi despãgubiri acordate conform prevederilor legale.
Totodatã, birourile judeþene ºi cel al municipiului Bucureºti acordã îndrumare persoanelor fizice implicate în procedurile administrative de restituire ºi soluþioneazã petiþiile care îi sunt adresate.
Comentarii articol (17)