1. Comunicarea actelor emise de Fisc poate fi făcută și de angajații entității, această variantă fiind una inexistentă până de curând, legal vorbind. Mai exact, este vorba de remiterea sub semnătură la domiciliul fiscal al companiei, în cazurile mai deosebite.
2. În cursul anului 2017, Spațiul Privat Virtual a devenit accesibil atât pentru firme, cât și pentru persoanele fizice autorizate. Mai exact, aceste categorii de contribuabili pot folosi serviciul online al Fiscului pentru a gestiona mai rapid și mai ușor solicitările către Fisc și documentele primite de la autorități.
3. Firmele medii și mari pot primi pe e-mail documentele cerute Fiscului. În acest an, autoritățile fiscale au actualizat procedurile de administrare și monitorizare a contribuabililor mijlocii și mari, iar pentru ambele categorii de companii a apărut posibilitatea primirii de documente prin poșta electronică.
4. Mai multe declarații fiscale se vor transmite, începând din 2018, exclusiv online. Regula a fost stabilită încă de astă-vară, pentru a da timp contribuabililor să se pregătească în mod adecvat pentru schimbare. De exemplu, lista include formularele 100, 101, 205, 300, 301, 394 și 710. Totodată, trebuie menționat că, de anul viitor, sistemul de impozitare al afacerii va putea fi modificat printr-un noul formular: declarația 700.
5. Fiscul vrea să știe cine-ți ține contabilitatea. O altă noutate apărută în ultimele luni este faptul că autoritățile fiscale vor, mai nou, să afle de la contribuabili pe cine au în funcția de contabil. Mai precis, informațiile trebuie furnizate odată cu depunerea formularului 010 sau a formularului 098.
Comentarii articol (0)