Anul acesta, cei mai bogați oameni din lume au devenit și mai bogați... 2017 le-a priit chiar mai mult decât anul precedent. Averile primilor 440 de miliardari ai lumii încheie anul cu un plus de o mie de miliarde de dolari.
Jeff Bezos este aparent cel mai norocos miliardar sau cel mai priceput. Averea sa, cea mai mare din lume - 99,6 miliarde de dolari, a crescut anul acesta cu 34 de miliarde. Numele lui şi câştigurile fabuloase sunt legate de înfiinţarea celui mai mare magazin online, Amazon. Între timp şi-a mai trecut în palmares o companie aerospaţială şi reputatul cotidianul The Washington Post.
Pe locul doi în topul Bloomberg urmează Bill Gates de la Microsoft cu o avere de 91,3 miliarde de dolari. Anul acesta n-a câştigat foarte mult, 9 miliarde, dar rămâne pe locul doi graţie averii fabuloase acumulate în ultimele decenii.
Top trei superbogaţi este completat cu un alt nume familiar în lumea afacerilor. Vorbim de Waren Buffet, cu 85 de miliarde de dolari. El a adăugat, în ultimul an, 12 miliarde averii sale fabuloase.
CNAIR menține neschimbate tarifele la podul Giurgiu. Cele în euro
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat miercuri că, pentru anul 2018, tarifele exprimate în euro pentru utilizarea podului peste Dunăre, în sensul Giurgiu – Ruse, rămân neschimbate.
Scumpirea, relatată marți în premieră de Digi24.ro, ar fi cauzată de actualizarea leului și dolarului la rate de schimb de 4,5993 lei/euro şi 1,1806 dolari/euro.
”Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere precizează că aceste tarife sunt exprimate în euro şi sunt actualizate anual în funcţie de cursul monedei euro, valabil pentru prima zi a lunii octombrie a anului în curs comunicat de Banca Centrală Europeană şi publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene”, se arată în comunicat.
Astfel pentru anul în curs taxa ar fi trebuit să aibă un nivel de 13,34 lei, peste nivelul perceput de 13 lei, iar pentru anul vitor ar trebui să fie 13,76 lei, sub cel propus de 14 lei.
Metroul spre aeroportul Otopeni, un proiect fără cap și fără coadă?
Ministerul Transporturilor a trimis Comisiei Europene cerere de finanţare pentru linia de metrou 1 Mai – Otopeni. Raționalitatea acestui proiect se află sub semnul întrebării.
Ministerul Transporturilor, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport, a aprobat şi transmis la Comisia Europeană, pe 24 decembrie, cererea de finanţare pentru proiectul “Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6 1 Mai – Otopeni)”, a anunţat miercuri instituţia. Valoarea totală a proiectului este de 1,39 miliarde euro.
”Obiectul cererii de finanţare ‚Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6 1 Mai – Otopeni)’ este reprezentat de asigurarea unei conexiuni directe între Bucureşti şi Otopeni, respectiv între Gara de Nord Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă, prin construirea unei noi linii de metrou cu o lungime de 14,2 km şi 12 staţii de metrou”, a informat ministerul.
Linia de metrou Magistrala 6 va asigura legătura reţelei de metrou a municipiului Bucureşti cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni. Magistrala 6 de metrou face joncţiunea între serviciul de transport public urban şi serviciile de transport regional, naţional şi internaţional feroviar şi aerian, asigurând o legătură urbană rapidă de mare capacitate, informează ministerul.
Comentarii articol (0)