1. Înființarea unei cofetării sau patiserii
Cofetăriile și patiseriile reprezintă o afacere demnă de luat în calcul în perioada următoare. Investiția inițială nu este deloc mare, iar activitatea poate începe, pentru moment, într-un spațiu redus sau chiar în propria bucătărie. Aceasta este una dintre afacerile în care este extrem de importantă satisfacția clientului și feedback-ul primit din partea acestuia.
Produsele de patiserie și cofetărie se consumă tot timpul anului, fără a înregistra scăderi semnificative în niciun moment al anului, însă nu trebuie neglijate nici evenimentele importante, petrecerile și onomasticile care pot genera vânzări semnificative.
Utilizarea unor ingrediente de calitate este foarte importantă, întrucât este vorba despre o afacere din industria alimentară, astfel că acest aspect nu ar trebui sub nicio formă neglijat.
Investiția necesară este redusă și poate începe cu doar câteva mii de lei. În cazul în care vrei să transformi această activitate într-o afacere de sine stătătoare, va trebui să investești câteva mii (uneori zeci de mii) de euro, însă programul Start-up Nation decontează integral investiția până la o limită maximă de 200.000 de lei.
2. Cursuri pentru copii
Atunci când vine vorba de educația celor mici, părinții sunt pregătiți să facă cheltuieli importante, criteriile pe care aceștia le iau în calcul fiind, în primul rând, legate de calitatea serviciilor educaționale, dotarea spațiilor folosite pentru activitățile educaționale și în ultimul rând prețul solicitat.
Prin urmare, investiția într-un centru de cursuri destinate copiilor se poate amortiza rapid, spre deosebire de alte afaceri.
Copiii trebuie implicați în activități de grup, în care să aibă oportunitatea de a-și exersa abilitățile de comunicare. Sunt importante în dezvoltarea copiilor și solicitate de către părinți cursurile de limbi străine, cursurile de dansuri, balet, robotică, însă și cele de educație financiară sau creativitate.
Din punctul de vedere al fondurilor nerambursabile, această activitate este considerată ca făcând parte din sfera industriilor creative, șansele de finanțare fiind deosebit de ridicate în cadrul programului Start-up Nation.
3. Activități meșteșugărești și artizanale
Multe persoane nu au banii necesari pentru a realiza investiții importante, însă au aptitudini practice pe care le-ar putea pune în valoare. Activitățile meșteșugărești sau artizanale sunt extrem de bine apreciate în rândul celor care doresc să achiziționeze produse unicat, lucrate manual, în detrimentul celor industriale, de serie.
Produsele unicat sunt lucrate cu grijă pentru detalii, au forme unice și pot fi particularizate cu o mai mare ușurință, făcându-le să fie preferate de către mulți consumatori.
Fie că este vorba despre obiecte de lut, lemn, fier forjat sau bijuterii, produsele artizanale se pot comercializa în toate lunile anului, însă trebuie profitat de cererea foarte mare înregistrată în anumite perioade: Crăciun, Paștele, 1 martie sau 8 Martie.
De asemenea, un producător sau comerciant de produse artizanale sau meșteșugărești trebuie să participe la târguri și expoziții de profil și să aibă o prezență puternică în mediul online. De aceea, investiția în realizarea unui site de prezentare a produselor proprii, dar și constituirea unui buget pentru promovare online a afacerii.
4. Comerț online
Comerțul online capătă o importanță din ce în ce mai mare și tinde să devină prima alegere a consumatorilor atunci când trebuie să-și procure diverse bunuri sau servicii. Explicația se bazează pe ușurința tranzacțiilor, dar și pe comoditatea fiecăruia dintre noi.
Este mai facil să căutăm pe internet produsele necesare, decât să facem acest lucru mergând dintr-un magazin în altul. Mai mult, comandând online, avem posibilitatea de a verifica părerea altor persoane care au comandat aceleași produse, ceea ce ne poate fundamenta decizia de achiziție.
Nu toate produsele pot fi comercializate cu succes în mediul online, de aceea, dacă vrei să-ți înființezi un magazin virtual, ar trebui să te orientezi către acele produse care au înregistrat de-a lungul ultimilor ani rate mari de creștere. Aici putem enumera produsele electronice (telefoane și calculatoare), cărți, haine, obiecte electrocasnice, obiecte de decorațiuni, etc.
5. Decorațiuni interioare
Propria locuință, dar și biroul în care ne petrecem opt ore în fiecare zi au o influență puternică asupra stării de spirit și productivității noastre. Ne dorim să avem confortul necesar pentru odihnă sau muncă, astfel că suntem dispuși să facem investiții serioase pentru amenajarea acestor spații. Fie că este vorba de mobilă, parchet, perdele sau lustre, armonia spațiului de locuit sau muncă trebuie să fie deplină. Iar pentru că nu avem toți un simț estetic foarte dezvoltat, suntem dispuși să plătim persoanele potrivite care ne pot face sugestii pe baza propriilor noastre cerințe.
Dezvoltarea imobiliară, creșterea veniturilor populației, schimbarea preferințelor de consum sunt tot atâtea motive care să susțină dezvoltarea acestei afaceri în perioada următoare.
Notă: Acest articol face parte dintr-o campanie informativă derulată de avocatnet.ro pentru sprijinirea antreprenorilor care intenționează să lanseze sau să conducă o afacere. Toate materialele din serie pot fi citite aici.
Comentarii articol (1)