Această expansiune globală a numărului de înregistrări de noi mărci reduce foarte mult șansele proprietarilor de branduri să înregistreze mărci noi și care să fie și unice în același timp, adică să nu ridice risc de confuzie cu alte branduri. Împreună cu avocații de la Cosmovici Intellectual Property am raspuns la întrebarea ”De ce este recomandat să îți monitorizezi marca ?”
În acest context și titularii de mărci deja înregistrate trebuie să fie foarte atenți la mărcile care sunt în curs de înregistrare pentru a identifica din timp dacă unele dintre ele (mărcile în curs de înregistrare) pot să ocupe o parte din piața pe care acestea deja o dețin.
Foarte mulți titulari de mărci întreabă cum ar putea detecta din timp potențiale încălcări ale capitalului de proprietate intelectuală din partea altor mărci.
De obicei, înainte ca o companie să lanseze un nou brand, produs sau campanie sunt luate în considerare mai multe opțiuni de nume care, de obicei, conțin esența brandului și care sunt gândite astfel încât dacă una dintre ele nu poate fi înregistrată să poata fi luată în considerare o altă variantă.
Odată ce lista scurta de nume este gata se poate da startul unei cercetări preliminare prin intermediul căreia să fie eliminate opțiunile de nume care nu sunt disponibile sau care nu pot fi înregistrate din cauză că sunt prea asemănătoare cu alte branduri care și-au securizat deja marca. Acest proces salvează foarte mult din costurile de modificare a unei mărci care a fost singura opțiune a unui brad și în crearea căreia s-au investit foarte mulți bani.
Ca să ințelegeți mai bine despre ce este vorba, iată un exemplu concret:
iSwatch vs iWatch
Atunci când gigantul american Apple a depus o aplicație pentru înregistrarea mărcii iWatch, în Statele Unite ale Americii, a întâmpinat o opoziție puternică din partea producătorului elvețian de ceasuri, Swatch. Acesta din urmă s-a opus înregistrării mărcii iWatch deoarece era mult prea asemănătoare cu marca ISWATCH și având în vedere că ambele mărci accesau aceeași piață, consumatorii puteau confunda foarte ușor cele două mărci.
Oficiul britanic pentru proprietate intelectuală a admis opoziția Swatch și a obligat Apple să schimbe denumirea produsului său în Apple Watch.
O cercetare elementară înainte de alegerea numelui iWatch ar fi detectat marca iSwatch și astfel Apple ar fi salvat mult timp precum și costurile de rebranduire.