Potrivit unui studiu realizat de CHR Consulting si citat de Ziarul Financiar, sistemul de francize din Romania a generat o cifra de afaceri de peste 900 mil. Euro in 2005, in crestere cu peste 20% fata de nivelul din 2004. Conform senior consultantului Eugen Driga, citat de Ziarul Financiar, pina in 2008, pe piata romaneasca vor fi prezente 800 de retele de francize, dintre care 200 romanesti, de patru ori mai multe francize decit in prezent.
Faptul ca fenomenul francizei prinde tot mai mult la romani este dovedit si de catre succesul celei de a doua editii a Salonului International de Franciza RoFrancize, care s-a desfasurat in perioada 24 – 26 februarie 2006 la World Trade Center Plaza, Bucuresti. RoFrancize este singura manifestare de gen din tara noastra.
La aceasta editie au expus 36 de companii, iar numarul vizitatorilor a fost de cel putin 3000, dupa estimarile organizatorilor. Alaturi de numeroasele firme romanesti care au expus, fie ca au fost francize sau companii de brokeraj si consultanta in domeniu, au fost prezente atit companii din Europa (din Grecia, Spania, Italia si Austria), cit si brand-uri din Statele Unite, precum Crestcom si Fastrackids. De asemenea, expozantii au fost atit operatori deja existenti pe piata romaneasca, cit si firme noi, care doresc sa patrunda in Romania. Alaturi de acestia s-a aflat si Camera de Comert si Industrie Bucuresti, iar partenerul media a fost revista Capital.
Francizele prezentate la Salon au fost din cele mai diverse domenii, incepind de la agentii imobiliare precum Agentia Imobiliara Perfecta (creata de Imo Franchising Group), Hirsh sau Regatta, pina la constructii, alimentatie (pizza, dulciuri din ciocolata, gogosi, etc), distributie de presa si chiar spalatorii de masini.
De asemenea, au fost prezenti si brokeri si consultanti in franciza precum Barbadillo Asociados, CHR Consulting, One Biz, Think Big, WR Consulting si IMO Franchising Group. La standul sau, IMO Franchising Group a prezentat cele peste 40 de francize romanesti si internationale din portofoliul sau, pentru care detine exclusivitate in Romania. Intre acestea s-au numarat brandul Lollipops (accesorii de dama), Agentia de Webdesign si Advertising, precum si cea mai “proaspata” franciza a grupului, Dr Gusto. Acest tirg a fost o ocazie minunata pentru echipa IMO de a se intilni atit cu vechi clienti si parteneri precum si cu numerosi oameni de afaceri care doresc sa patrunda pe piata francizei.
In cadrul Salonului a avut loc si un seminar in cadrul caruia vizitatorii au intilnit experti in domeniul francizei, din Romania cit si din strainatate. In cadrul seminarului s-au abordat teme cit se poate de practice pentru viitorii francizati, dar si pentru francizori, precum sfaturi privind alegerea unei francize in vederea achizitionarii, sfaturi privind alegerea viitorilor francizati, ce ofera, concret, firmele de consultanta in franciza, etc.
O alta dovada a succesului Salonului o reprezinta si a doua participare a mai multor firme care au expus si anul trecut, printre care Agroland, Bella Italia, TicketCom, CityPaintball, Hirsh, Melibeea, StorEvolution, OneBiz Group, Rodipet si IMO Advertising. Pentru a treia editie a acestei manifestari, se intentioneaza ca aceasta sa se desfasoare in cadrul RomExpo, Bucuresti, tocmai datorita succesului inregistrat, nu doar in acest an, ci si in 2005, si datorita numarului mare de expozanti si de vizitatori.
Pentru mai multe informatii despre acest subiect, vizitati www.fbb.ro
Corina Driga, franchise consultant, IMO Franchising Group
email: imooffice@gmail.com
Comentarii articol (0)