...Sau mai multe. Cum altfel ar avea francizorii precum si potentialii francizati mai multe sanse sa se intilneasca fata in fata, sa se gaseasca unii pe ceilalti, decit la un targ de profil?
Pentru francizori, targurile de francize reprezinta o oportunitate extraordinara si pentru ca, din moment ce a facut efortul sa se deplaseze pina acolo, vizitatorul este deja decis intr-o oarecare masura sa achizitioneze o afacere, dar nu si asupra careia. Pentru potentialii francizati, ce alta oportunitatea mai buna ar putea avea decit sa mearga intr-un loc de unde sa poata alege dintre sute de oferte exact afacerea pe care o doreste?
Dar iata trei din aceste evenimente importante pentru lumea francizei:
Washington - Expozitia Internationala de Franciza
International Franchise Expo (IFE) este cel mai important eveniment de acest gen. Desfasurat in Washington DC, SUA, anul acesta va avea loc a 15-a editie a sa si se va desfasura in perioada 2-4 iunie. Aici se vor intilni in jur de peste 200 companii francizoare, din cele mai mari din Statele Unite ale Americii, care activeaza in cele mai diverse domenii.
Prima editie a Expozitiei Internationale a Francizei a avut loc in 1992. Acest eveniment a devenit un reper de mare importanta in lumea francizelor. Ca dovada, IFE atrage, in fiecare an, participarea a 250-300 de francizori din diverse domenii, cu cerinte de capital variind intre 5000 si 1 milion de dolari. La IFE 2005 au venit nu mai putin de 42 de delegatii iar la IFE 2006 sunt asteptati aproximativ 8000 de vizitatori (din care 20% vin din afara Statelor Unite).
Vizitatorii au, astfel, trei zile la dispozitie in care sa descopere lumea francizei chiar in tara unde a luat nastere acest concept. De asemenea, vizitatorul poate vedea sute de francize, din care multe pot fi interesate sa se extinda si pe piata romaneasca . Cu aceasta ocazie, vizitatorul poate invata mai multe despre fenomenul francizei, cum funcioneaza si cum raspunde intereselor sale personale. Expertii care vor sustine conferinte si vor organiza simpozioane va vor da raspunsuri la intrebari legate de franciza, francizare, etc.
In cadrul tirgului au loc si seminarii, ateliere, conferinte si simpozioane, toate concentrindu-se asupra diferitelor problematici din acest domeniu. Unele sunt contra cost, la altele, insa, participarea este gratuita si se adreseaza atit francizatilor, cit si francizorilor. Aceste simpozioane si seminarii nu se adreseaza numai oamenilor de afaceri americani, problematicile abordate fiind de interes global. Anul acesta, de exemplu, printre tematicile seminariilor si simpozioanelor se vor numara si �Darimarea miturilor francizei�, �Cele 10 porunci in vinzarea francizelor�, �Cum sa iti finantezi franciza�, �Cum sa-ti francizezi afacerea�, �Strategii pentru intrarea pe piata americana�, etc.
Pentru Romania, Sectia Comerciala din cadrul ambasadei SUA la Bucuresti recruteaza oameni de afaceri pentru formarea delegatiei romane care va participa si reprezenta tara noastra la aceasta manifestare mondiala importanta. Cu sprijinul Ambasadei SUA se vor oferi facilitati pentru delegatia romaneasca. Astfel, si oamenii de afaceri romani vor avea ocazia sa se intalniti cu reprezentantii management-ului francizelor participante la tirg si sa discute posibilitatea incheierii unor contracte de franciza si in tara noastra. Prin intermediul acestei expozitii se va putea dialoga direct cu oficiali reprezentand management-ul acestor francize, pentru informatii referitoare la conditiile de obtinere a unui contract de franciza. Cei interesati sa participe la acest tirg, pot afla informatii suplimentare, precum si o lista a tuturor firmelor expozante, in website-ul www.fbb.ro.
Paris
Un eveniment important in domeniu, se desfasoara anual la Paris, in perioada 17-20 martie. In cadrul Franchise Expo Paris participa francizori care activeaza in peste 75 de domenii. In afara de a se familiariza cu noi concepte si de a afla noi date despre economia franceza si cea mondiala, in cadrul acestui tirg vizitatorul poate primi consultanta gratuita de la experti in fenomenul francizei pentru demararea sau conducerea unei afaceri.
Si in Romania
In Romania, o dovada in plus ca franciza ca fenomen se bucura de mare succes este faptul ca tirgul de francize Salonul International de Franciza ROFRANCIZE a ajuns deja la a doua editie. Acesta s-a desfasurat in perioada 24-26 februarie 2006 in Bucuresti, in cadrul Centrului de afaceri World Trade Center, situat in Piata Montreal.
Pentru mai multe informatii despre acest subiect, vizitati www.fbb.ro
Corina Driga, franchise consultant, IMO Franchising Group
email: imooffice@gmail.com
Comentarii articol (0)