România, ţara care îşi vinde cel mai ieftin pământul
România este ţara cu cel mai ieftin teren arabil din Uniunea Europeană. Preţul mediu pentru un hectar era în 2016 sub 2.000 de euro.
Asta înseamnă de aproape 40 de ori mai ieftin comparativ cu Olanda, ţara cu cel mai ridicat preţ la achiziţionarea unui hectar de teren arabil, potrivit datelor Eurostat.
Chiar și în țara vecină Bulgaria, prețul unui hectar de teren este de două ori mai mare decât în România, tara noastră fiind singura regiune din Uniuna Europeană în care un hectar de teren arabil nu sare de 2.000 de euro.
Studiu. Ce se caută pe piața imobiliară?
Aproape 40% dintre românii care vor să îşi schimbe locuinţa intenţionează să facă acest pas în următorul an.
Peste 95% dintre aceştia îşi doresc să se mute în aceeaşi localitate, 61,1% dintre ei fiind interesaţi de un apartament în bloc, conform datelor raportului "Cunoaşterea extinsă a clientului de imobiliare online", remis miercuri Agerpres.ro.
Cei mai mulţi respondenţi vor să îşi schimbe locuinţa în următoarele 6-12 luni (39,5%). Principalele motive aflate la baza acestei decizii au legătură cu intenţia de a achiziţiona o locuinţă proprie (37,9%) şi cu nevoia de a dispune de un spaţiu mai generos (25,8%), arată raportul. Întrebaţi dacă sunt interesaţi să cumpere sau să închirieze, cei mai mulţi au ales prima variantă (62,3%).
Majoritatea românilor incluşi în cercetare caută un apartament în bloc (61,1%), în timp ce 24,7% îşi doresc o casă de sine stătătoare, aflată în afara unui cartier rezidenţial. Ceilalţi se află în căutarea unui apartament în vilă (6,2%) sau îşi doresc o casă aflată într-un cartier rezidenţial (7,2%).
Șeful de la Autostrăzi vrea bani în plus pentru performanțele sale
Consiliul de Administrație al Companiei de Autostrăzi și Drumuri Naționale a discutat luni posibilitatea de a plăti bani în plus directorului general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), pe lângă salariul acestuia de 4.700 – 7.000 de euro lunar, pe criterii de ”performanță”.
Performanțele directorului general CNAIR, Ștefan Ioniță, care l-ar îndreptăți pe acesta să primească mai mulți bani pe lângă salariul său, sunt neclare. În ultimii 2-3 ani compania nu a predat circulației niciun kilometru de autostradă, licitațiile stau blocate și contestate, contractele semnate nu demarează, constructorii cer sute de milioane de euro daune iar majoritatea drumurilor naționale și autostrăzilor sunt găurite.
Cu toate acestea membrii CA CNAIR s-au întrunit luni să aprobe, printre altele, luni o metodologie de evaluare a îndeplinirii indicatorilor de performanță ai Directorului General și modul de calcul al componentei variabile, potrivit documentelor deținute în exclusivitate de Digi24.ro.
Comentarii articol (0)