Petrolul a atins cea mai mare cotaţie din noiembrie 2014
Şi din cauza tensiunilor din Siria din ultima perioadă, petrolul a atins cea mai mare cotaţie din noiembrie 2014. Efectele se vor vedea în următoarele două săptămâni în benzinăriile din România. Preţul carburaţilor ar putea creşte cu 2%, spun specialiştii. Imediat după atacul din această dimineaţă, cotaţia petrolului a urcat la 72,62 de dolari.
Cotaţia petrolului pe plan internaţional a depăşit 72 de dolari pe baril, un fapt care îi va influenţa pe şoferi. Ei deja au resimţit o creştere de 2,24% în preţul carburanţilor, în primele 3 luni din acest an. Din păcate, scumpirile nu se vor opri aici.
Claudiu Cazacu, expert pieţe financiare: În aproximativ 2 săptămâni am putea vedea preţuri mai mari cu 1,5-2 procente la pompă, asta pentru că nu toată creşterea petrolului se transpune acolo. În plus, dolarul american a scăzut uşor faţă de leu.
În mai puţin de un an, preţul barilului de petrol a crescut cu aproape 60%. Dacă în iunie anul trecut era cotat la 45 de dolari, acum a depăşit 72 de dolari.
Autostrada care se împiedică de un cablu
Când toate piedicile pe o autostradă au fost depăşite, tot mai apare una. Lucrările la autostrada urbană, care face legătura cu şoseaua de viteză Bucureşti-Ploieşti, s-au blocat acum într-un cablu, mai exact într-o linie de înaltă tensiune care trece prin zonă. Ministrul Transporturilor a făcut ieri o vizită surpriză pe şantier şi a cerut urgentarea lucrărilor. A obţinut promisiunea că cei 3,3 kilometri de şosea rapidă vor fi gata în august, la 6 ani de la debutul proiectului.
După vizita ministrului, şefii de şantier au venit duminică la muncă să inspecteze şi ei stadiul lucrărilor de pe autostrada urbană. Se pare că Ministrul Transportului nu ar fi aflat prea multe detalii pe şantier.
Aristotelis Vournazos, managerul proiectului: „A vorbit cu un maistru grec care nu cunoaşte nici limba română şi nu vorbeşte bine în limba engleză. Nu ştiu exact ce i-a spus ministrului.”
Acum, principala problema sunt liniile care alimentează cu electricitate nordul Capitalei şi care trec prea aproape de şosea.
Dacă am parcurge pe jos această porţiune de autostradă ne-ar lua aproximativ 40 de minute. Este vorba de 3,3 kilometri pe care autorităţile se chinuie de aproape 6 ani de zile să îi construiască.
De multe ori, lucrările s-au împotmolit în birocraţie, spun constructorii.
Avioanele de ultimă generație, ca Boeing 787 Dreamliner, dispun de ferestre inteligente care își schimbă culoarea în funcție de necesitățile echipajului de zbor. Cu toate acestea, majoritatea avioanelor care zboară în prezent nu dispun de această tehnologie, fiind dotate cu clasicele obloane care pot fi coborâte și ridicate.
Persoanele care nimeresc locul de la fereastră sunt de obicei rugate de însoțitorii de zbor să ridice și să coboare obloanele, cel mai des în timpul decolării și aterizării, când personalul trebuie să vadă exteriorul aeronavei.
Acest lucru nu se întâmplă în cazul tuturor companiilor, însă nu ar trebui să vă mire dacă vă întâlniți cu această cerință în timpul unui zbor. Explicația are legătură cu măsurile stricte de siguranță de la bordul aeronavelor. De exemplu, regulile SUA spun că un avion trebuie evacuat în 90 de secunde în caz de urgență, de menționat fiind și faptul că majoritatea incidentelor au loc în timpul decolărilor și aterizărilor.
Comentarii articol (0)