Alimentele scumpe nu sunt neapărat calitative. UE va testa dublul standard
Facem si primul pas ferm pentru eliminarea dublului standard de calitate la alimente. Primele produse vor fi testate luna viitoare, iar Uniunea Europeană lucrează la regulamentul ce garantează esticilor că plătesc şi mănâncă aceleaşi produse ca occidentalii. Normele ar putea fi aplicate peste un an şi jumătate, iar în decembrie vom vedea şi lista neagră a producătorilor care schimba reţeta în funcţie de ţara.
„Este bine să te uiţi pe etichetă dacă ai timp şi ochelarii la tine, dacă e mai scump înseamnă că e şi mai bun”, spune un cumpărător.
„Mitul” acesta nu mai este o garanţie pentru calitate. Mai multe ţări din estul Europei s-au plâns că produse cu aceleaşi nume şi preţ asemănător au compoziţii diferite şi calitate mai slabă decât cele vândute în Germania, de exemplu. Oficialii de la Bruxelles vor testa de luna viitoare alimentele, apoi detergenţii. Pregătesc şi amenzi: patru procente din cifra de afaceri a fabricanţilor care practică dublu standard.
BNR absoarbe lichiditatea din piață. Dobânzile pot crește
BNR a atras depozite de 18,6 miliarde de lei de la bănci, în prima operațiune de acest tip după 2011.
Banca Națională a României a lansat, pe neașteptate, luni, prima operațiune de atragere de depozite de la bănci după ianuarie 2011, încercând să aducă dobânzile din piață mai aproape de dobânda cheie, în condițiile în care rata anuală a inflației a crescut la 5%, potrivit Profit.ro.
Băncile comerciale au depus la BNR un exces de lichiditate de 18,66 miliarde de lei pe termen de o săptămână la dobânda cheie de 2,25% pe an - cea mai mare sumă adjudecată de către BNR până acum printr-o operațiune de piață. Operațiunea nu a fost anunțată înainte, iar Consiliul de Administrație al BNR considera, în ședința din 4 aprilie, că excesul de lichiditate din sectorul bancar, care a contribuit la menținerea unui nivel redus al dobânzilor, este unul tranzitoriu.
Câți km echivalenți de gropi există pe drumurile naționale
Nu există șofer care să nu își fi băgat mașina în cel puțin câteva gropi serioase în această primăvară. Cu toate acestea Compania de Drumuri susține că gropile reprezintă însumat doar 88 de kilometri de drumuri naționale.
Dacă ar fi puse una lângă alta, gropile aflate pe drumurile naționale și autostrăzile din România ar totaliza doar vreo 88 de kilometri, arată datele prezentate luni de către Compania de Drumuri din România CNAIR. Indicatorul este unul acceptabil, în sensul că ponderea drumurilor teoretic pline de gropi în total ar fi de doar 0,55%, în condițiile în care întreaga rețea rutieră are 16.000 de kilometri de drumuri și autostrăzi.
Potrivit comunicatului remis luni, se mai adaugă 47.519 mp suprafețe burdușite, 8.916 mp suprafețe poroase, 529.305 mp fisurați sau crăpați.
Reparațiile, numite ”program de punere în ordine a infrastructurii rutiere la încheierea sezonului rece (reparații curente)”, se vor desfășura în perioada 1 aprilie - 30 iunie, la nivelul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Comentarii articol (0)