Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat a anunțat, prin intermediul unui anunț disponibil pe site-ul propriu, faptul că proiectele se depun începând cu data de 27 decembrie 2018, ora 10:00.
Programul de finanțare din acest an poate fi accesat de către antreprenorii care nu au mai desfășurat în anul anterior sau în 2018, până la data depunerii proiectului, aceeași activitate prin intermediul unei alte întreprinderi mici sau mijlocii.
Totuși, schema de minimis cuprinde mai multe criterii de eligibilitate pe care antreprenorii trebuie să le îndeplinească pentru a putea depune cereri de finanțare în cadrul sesiunii din acest an.
Ținând cont de bugetul mai mare pe care programul îl are la dispoziție în acest an, precum și de lansarea cu întârziere a sesiunii de depunere a proiectelor, este de așteptat ca și concurența să fie mai mare.
Depunerea proiectelor se face online
În cele ce urmează prezentăm cum se face înscrierea antreprenorilor în cel mai așteptat program de finanțare al anului.
Conform procedurii de implementare a programului, solicitarea acordului de principiu pentru finanțare şi completarea planului de afaceri în vederea obținerii finanțării se fac online pe site-ul ministerului, prin intermediul unei pagini dedicate.
Pentru participarea la program, fiecare solicitant trebuie să se înregistreze cu user şi parolă.
După înregistrarea unui cont de utilizator, aplicaţia de înregistrare a documentației va deveni activă pentru completarea online a planului de afaceri şi încărcarea în aplicaţie a documentelor solicitate, respectiv:
- plan de afaceri;
- cerere de finanțare;
- formulare suport solicitate pentru a dovedi îndeplinirea condițiilor de eligibilitate impuse prin ghidul solicitantului.
Sesiunea de depunere a cererilor de finanțare va dura, conform ghidului solicitantului, 30 de zile lucrătoare de la demararea înscrierii în program.
Cu toate că punctajul minim solicitat pentru a fi acceptat de principiu în vederea verificării administrative şi a eligibilităţii este, conform ghidului solicitantului, de 50 de puncte din maximum 100 de puncte posibile, anul trecut finanțarea a fost acordată doar proiectelor care au obținut 100 de puncte, 95 de puncte și doar unui mic număr din proiectele de 90 de puncte.
După completarea tuturor informațiilor și documentelor solicitate, aplicaţia electronică va trimite automat solicitantului pe adresa de e-mail utilizată la înregistrare un mesaj de confirmare a efectuării înregistrării, precum și punctajul obținut.
Atunci când se înregistrează egalitate de punctaj în cadrul procedurii de evaluare a proiectelor depuse, acestea vor fi departajate în funcție de următoarele criterii, în ordinea enumerată mai jos:
- numărul de locuri de muncă ce urmează a fi create în cadrul programului;
- numărul de locuri de muncă ocupate de persoane din categoria persoane defavorizate/absolvenţi după anul 2012/şomeri;
- punctajul obținut la criteriul ponderea valorii echipamentelor tehnologice din valoarea totală a cheltuielilor eligibile.
În cazul puțin probabil ca egalitatea între două sau mai multe proiecte să se păstreze și după aplicarea acestor criterii suplimentare, vor fi luate în calcul data și ora înscrierii în program.
După această etapă, aplicația electronică va genera un număr de identificare pentru fiecare proiect în Registrul Unic Electronic, denumit număr RUE, întreaga corespondență purtată de finanțator cu antreprenorii făcându-se cu precizarea acestui număr.