Prețuri mai mari în magazine, din cauza... drumurilor proaste
Românii plătesc pentru drumurile proaste şi lipsa autostrăzilor. Asta susţin reprezentanţii firmelor de transport. Preţurile din magazine ar putea fi cu până la 20% mai mici, dacă tirurile cu marfă ar putea ajunge mai repede la destinaţie şi nu s-ar strica atât de des.
„Dacă, de la Bucureşti la Cluj, aş avea o viteză medie de 70 de kilometri la oră, mi-ar trebui 10 maşini. În situaţia în care eu am 48, înseamnă că am nevoie de 17 maşini, adică 17 şoferi, 17 investiţii în vehicule, 17 motoare consumatoare de combustibil, 17 camioane incarcate cu marfă”, explică Ion Lixandru, transportator.
Soluţia ar fi construcţia de drumuri moderne. Însă proiectele de investiţii sunt tărăgănate, atrag atenţia reprezentanţii companiilor. De exemplu, pentru drumul care leagă Aeroportul Otopeni de Autostrada Bucureşti-Ploieşti nu a fost desemnat nici până acum un constructor, deşi licitatia a fost lansată în decembrie 2016.
Ce prevede programul de continuare a procesului de aderare la Zona Euro
Guvernul a anunţat joi că a aprobat, prin memorandum, programul de convergenţă 2018-2021, care continuă angajamentul de aderare la Zona Euro şi politicile de susţinere a creşterii economice. Programul vizează încadrarea într-un deficit bugetar de 3% din Produsul Intern Brut (PIB), şi presupune implementarea unor măsuri care urmăresc creşterea competitivităţii economiei româneşti şi reducerea diferenţelor faţă de restul statelor din Uniunea Europeană (UE).
Guvernul a subliniat însă că stabilirea unei date concrete pentru aderarea la Zona Euro presupune ”realizarea unor analize aprofundate, în special în ceea ce priveşte convergenţa reală, structurală şi instituţională, urmând a fi luată în considerare şi sustenabilitatea îndeplinirii criteriilor de convergenţă nominală”.
Documentul evidenţiază că pregătirea calendarului de intrare a României în mecanismul de supraveghere şi de adoptare a monedei euro, precum şi acţiunile necesare pregătirii economiei şi a societăţii intră în atribuţiile Comisiei Naţionale de fundamentare a Planului naţional de adoptare a monedei euro, care şi-a început activitatea în luna aprilie.
Open Institute: Concluzii surpriză privind decalajul UE-România
Open Institute Sofia a calculat cât de repede indicatorul PIB pe locuitor al țărilor din Europa Centrală și de Est va ajunge la 90% din media UE. Surprizele nu lipsesc.
Țările Europei Centrale și de Est (ECE), membre UE, vor avea de așteptat până la 24 de ani pentru a ajunge din urmă media UE la capitolul Produs Intern Brut pe locuitor, potrivit unei analize a Open Institute Sofia, preluată de Bloomberg.
Analiza este centrată pe Bulgaria însă nu lipsesc referirile la celelate țări UE din regiune. Cel mai mult va avea de așteptat Bulgaria, cu un orizont de 24 de ani până la atingerea unui prag de 90% din media UE.
Un deceniu după aderarea la Uniunea Europeană, Bulgaria ar putea avea încă un sfert de secol să aștepte până când va fi la fel de bogată ca și restul blocului, notează Bloomberg. PIB pe cap de locuitor al țării balcanice a atins 49% din media UE, de la 40% la intrarea în 2007. Raportul menționează că atingerea pragului de 90% va dura până în 2042, mai mult decât în cazul oricăror alți membri.
Comentarii articol (0)