De pe site-ul ANCOM:
Plafonul de 50 de euro la utilizarea internetului în roaming
Utilizatorii care călătoresc în străinătate trebuie să știe că au dreptul să beneficieze de un „plafon” la utilizarea serviciului de internet mobil în roaming. Operatorii au obligația să restricționeze accesul la serviciile de internet mobil în roaming atunci când costul suplimentar înregistrat ca urmare a utilizării acestui serviciu ajunge la 50 de euro/lună (fără TVA) dacă utilizatorii nu au optat explicit pentru un alt plafon din ofertele comerciale ale furnizorilor sau dacă nu au renunțat în mod expres la aplicarea plafonului implicit.
Utilizatorii trebuie să fie informați prin intermediul unor mesaje-text, email-uri sau ferestre pop-up atunci când consumul cumulat de date (MB/GB) în roaming internațional a atins 80% din plafonul stabilit
(deci ar fi trebuit să fiți atenționat încă de când costul a ajuns la 40 de euro), precum și atunci când plafonul a fost atins. De regulă, operatorii transmit aceste notificări prin SMS, iar dacă utilizatorii doresc să folosească în continuare serviciul de internet în roaming trebuie să răspundă prin transmiterea unui SMS cu textul „DA”.
[ link extern ]
Pe baza a ce scrie pe site-ul ANCOM și în contractul dvs. cereți-le reducerea costurilor pentru roaming cu 50 de euro și spuneți-le că o să îi reclamați la ANCOM și la ANPC dacă nu o fac și așteptați răspunsul lor.
Dacă nu vă răspund satisfăcător îi puteți reclama. Procedura asta de încercare de rezolvare amiabilă e obligatorie ca să vă fie reclamația luată în seamă ”din prima”.