avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 651 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Facturare Telekom. Buna ziua, La inceputul lunii ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Facturare Telekom. Buna ziua, La inceputul lunii august am fost ...

Facturare Telekom.
Buna ziua,
La inceputul lunii august am fost in Clisura Dunarii, mai precis la Dubova si la Orsova. Nu am trecut granita, dar nici nu am avut semnal de telefonie Telekom. Astfel a intrat semnalul de la sarbi si am fost taxat suplimentar cu 90 euro. Cand am observat acest cost am dezactivat roamingul. Platesc abonament pe teritoriul Romaniei, iar Telekom nu mi-a asigurat semnal. Mai mult, in contract si in normele europene este stabilit ca mai mult de 50 euro nu se poate factura cost suplimentar in roaming, la acest prag trebuie blocat. Nu s-a respectat contractul, nu mi s-a asigurat semnal pe teritoriul Romaniei si sunt facturat cu 90 euro cost suplimentar date in roaming. Ce se poate face in acest caz, ma puteti lamuri care este legislatia pentru costuri suplimentare? Unde pot depune sesizare?
Cel mai recent răspuns: zsoli71 , utilizator 07:07, 27 August 2022
cand intrati in roaming primiti mesaj de intampinare de la reteaua respectiva, unde vi se comunica si tarifele. pe viitor setati selectarea retelei manual, ea fiind automata s-a conectat in roaming. nu aveti alta solutie decat achitarea costurilor pe care le-ati facut.
5 din 5 utilizatori consideră
acest răspuns util
De pe site-ul ANCOM:

Plafonul de 50 de euro la utilizarea internetului în roaming
Utilizatorii care călătoresc în străinătate trebuie să știe că au dreptul să beneficieze de un „plafon” la utilizarea serviciului de internet mobil în roaming. Operatorii au obligația să restricționeze accesul la serviciile de internet mobil în roaming atunci când costul suplimentar înregistrat ca urmare a utilizării acestui serviciu ajunge la 50 de euro/lună (fără TVA) dacă utilizatorii nu au optat explicit pentru un alt plafon din ofertele comerciale ale furnizorilor sau dacă nu au renunțat în mod expres la aplicarea plafonului implicit.

Utilizatorii trebuie să fie informați prin intermediul unor mesaje-text, email-uri sau ferestre pop-up atunci când consumul cumulat de date (MB/GB) în roaming internațional a atins 80% din plafonul stabilit (deci ar fi trebuit să fiți atenționat încă de când costul a ajuns la 40 de euro), precum și atunci când plafonul a fost atins. De regulă, operatorii transmit aceste notificări prin SMS, iar dacă utilizatorii doresc să folosească în continuare serviciul de internet în roaming trebuie să răspundă prin transmiterea unui SMS cu textul „DA”.

[ link extern ]

Pe baza a ce scrie pe site-ul ANCOM și în contractul dvs. cereți-le reducerea costurilor pentru roaming cu 50 de euro și spuneți-le că o să îi reclamați la ANCOM și la ANPC dacă nu o fac și așteptați răspunsul lor.
Dacă nu vă răspund satisfăcător îi puteți reclama. Procedura asta de încercare de rezolvare amiabilă e obligatorie ca să vă fie reclamația luată în seamă ”din prima”.
Poate ar fi bine să reclamați oricum cu dovezile că nu ați ieșit din țară și e greșeala lor că v-au trecut în roaming.

Emilika40 a scris:

De pe site-ul ANCOM:

Plafonul de 50 de euro la utilizarea internetului în roaming
Utilizatorii care călătoresc în străinătate trebuie să știe că au dreptul să beneficieze de un „plafon” la utilizarea serviciului de internet mobil în roaming. Operatorii au obligația să restricționeze accesul la serviciile de internet mobil în roaming atunci când costul suplimentar înregistrat ca urmare a utilizării acestui serviciu ajunge la 50 de euro/lună (fără TVA) dacă utilizatorii nu au optat explicit pentru un alt plafon din ofertele comerciale ale furnizorilor sau dacă nu au renunțat în mod expres la aplicarea plafonului implicit.

Utilizatorii trebuie să fie informați prin intermediul unor mesaje-text, email-uri sau ferestre pop-up atunci când consumul cumulat de date (MB/GB) în roaming internațional a atins 80% din plafonul stabilit (deci ar fi trebuit să fiți atenționat încă de când costul a ajuns la 40 de euro), precum și atunci când plafonul a fost atins. De regulă, operatorii transmit aceste notificări prin SMS, iar dacă utilizatorii doresc să folosească în continuare serviciul de internet în roaming trebuie să răspundă prin transmiterea unui SMS cu textul „DA”.

[ link extern ]

Pe baza a ce scrie pe site-ul ANCOM și în contractul dvs. cereți-le reducerea costurilor pentru roaming cu 50 de euro și spuneți-le că o să îi reclamați la ANCOM și la ANPC dacă nu o fac și așteptați răspunsul lor.
Dacă nu vă răspund satisfăcător îi puteți reclama. Procedura asta de încercare de rezolvare amiabilă e obligatorie ca să vă fie reclamația luată în seamă ”din prima”.

@zsoli Locuiesc in vestul tarii si cum ma apropii de granita, cum intra ungurii! Am si semnal de la reteaua romaneasca, dar semnalul ungurilor intra ,,peste". Tinand cont ca ambele state sunt membre UE, nu-ar fi mare paguba. Pt. a evita situatii precum a ta, dezactivez serviciul roming. Nu cred ca e primul tau telefon, era mai simplu sa dezactivezi romingul, evitai tot taraboiul!
Alexandru Surcel a scris:

Poate ar fi bine să reclamați oricum cu dovezile că nu ați ieșit din țară și e greșeala lor că v-au trecut în roaming.


Nu contează, din păcate. Dacă nu se dezactivează opțiunea, roamingul se activează automat din cauza setărilor telefonului, nu a operatorului.
Ultima modificare: Sâmbătă, 27 August 2022
Emilika40, utilizator

Alte discuții în legătură

Bună ziua, În prima parte a lunii august 2021, am fost plecată ... AnaMariaVaz AnaMariaVaz Bună ziua, În prima parte a lunii august 2021, am fost plecată împreună cu un grup de prieteni într-o călătorie prin țară, care a inclus și ... (vezi toată discuția)
Conectare la rețeaua de telefonie din ucraina Raduandrei7865 Raduandrei7865 Buna ziua nu stiu daca a mai întîmpinat cineva o problemă asemănătoare dar as dori sa stiu ce părere aveți despre aceasta problema.pe data de 13 iulie ... (vezi toată discuția)
Abuz servicii rcs-rds Aqvila Aqvila Buna seara, as dori sa stiu cum pot rezolva situatia in care am ajuns cu RCS-RDS: din cauza semnalului foarte prost si fluctuant din zona unde locuiesc am ... (vezi toată discuția)