Pentru 90% dintre români, salariul „mediu” din statisticile oficiale este un vis
Cifrele Institutului de Statistică ne fac să ne simțim bine. Ultimele date spun că salariul ”mediu” nominal brut a fost în aprilie de 4.512 lei adică 980 de euro. În realitate însă 92% dintre români primesc sub această sumă arată un studiu difuzat miercuri de PIAROM. Aproape jumătate nu au nici salariul minim pe economie.
Aproximativ 46% dintre angajaţii din România sunt plătiţi cu salariul minim pe economie, iar cei care câştigă peste 700 de euro reprezintă doar 16% din total, se arată într-un studiu privind dinamica pieţei muncii la nivelul principalelor industrii angajatoare, realizat de Patronatul Investitorilor Autohtoni (PIAROM) cu sprijinul Inspecţiei Muncii, informează Agerpres.ro.
Cifrele vin să descrie un alt peisaj decât cel roz zugrăvit de Institutul Național de Statistică potrivit căruia salariu ”mediu” din România ar fi de 4.512. Cauza erorii este faptul că acea medie publicată de Statistică este puternic distorsionată de salariile mari luate în calcul la stabilirea mediei.
BNR a menţinut dobânda de politică monetară la 2,50%
Consiliul de Administraţie al Băncii Naţionale a României (BNR) a anunţat, miercuri, menţinerea ratei dobânzii de politică monetară la 2,50% pe an.
”Menţinerea ratei dobânzii de politică monetară la nivelul de 2,50% pe an”, se arată într-un comunicat de presă remis miercuri de bancă, potrivit News.ro.
BNR a anunţat şi menţinerea ratei dobânzii pentru facilitatea de depozit la 1,50% pe an şi a ratei dobânzii aferente facilităţii de creditare la 3,50% pe an.
Banca centrală a anunţat şi păstrarea nivelurilor actuale ale ratelor rezervelor minime obligatorii aplicabile pasivelor în lei şi în valută ale instituţiilor de credit.
În 7 mai, BNR a decis creşterea ratei dobânzii de politică monetară de la 2,25% la 2,50% pe an.
În 4 aprilie, BNR a decis menţinerea ratei dobânzii de politică monetară la nivelul de 2,25% pe an.
CFR a calculat cât ar costa linia spre Aeroportul Otopeni
Strategia CFR pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare presupune alocații de 56 miliarde lei până în 2022.
CFR a publicat în dezbatere Strategia de dezvoltare a infrastructurii feroviare 2018-2022, potrivit căreia costurile necesare pentru implementarea strategiei se ridică la 56,03 miliarde lei (12,18 miliarde euro). Documentul subliniază declinul traficului feroviar dar şi a celui de marfă în ultimii 30 de ani, CFR motivând astfel nevoia de investiţii în domeniu, subliniind că transportul rutier reprezintă principalul competitor al transportului feroviar pe piaţa transporturilor de călători şi mărfuri, informează News.ro.
”Finanţarea insuficientă a întreţinerii, reparării şi reînnoirii infrastructurii feroviare a condus la degradarea progresivă a acesteia şi la creşterea gradului general de uzură a componentelor infrastructurii”, se menţionează în document.
Mai mult, principala cauză a decalajului major între România şi Uniunea Europeană în ceea ce priveşte transportul feroviar de pasageri o constituie finanţarea publică deficitară a transportului feroviar din România.
Comentarii articol (0)