Ne place să fim alături de antreprenorii aflați la început de drum! De aceea, o lăsăm pe Roxana Epure, Managing Partner CIEL România, să ne prezinte care sunt avantajele, dar și dezavantajele pentru fiecare dintre acestea:
„De când cu schimbările pe taxele aplicabile la PFA, tot auzim întrebarea: Cum e mai ok: PFA sau SRL? Așa că ne-am informat și am realizat o comparație, astfel încât să fie cât mai ușor de înțeles pentru voi. Să presupunem ca aveți un SRL fără salariați, cu o cifră de afaceri de 150.000 lei pe an și că ați avut cheltuieli cu activitatea firmei de 50.000 de lei tot anul, fără impozitul pe venitul micro-întreprinderilor. Impozitul pe venitul micro-întreprinderilor este 3% și se aplică la cifra de afaceri anuală, adică la cei 150.000 de lei. Profitul la finalul anului este cel de mai jos:
150.000 – 50.000 (cheltuieli) – 4.500 (impozitul pe venit) = 95.500 lei
Să presupunem că vreți să distribuiți în dividende această sumă în totalitate.
Pentru PFA, presupunem că aveți venituri sau încasări totale de 150.000 de lei pe an, din care scădeți cheltuielile cu activitatea de 50.000 de lei. În acest caz, veniturile impozabile sunt de 100.000 de lei pentru care am calculat taxele de mai jos:
Bineînțeles că sunt avantaje și dezavantaje pentru ambele alternative:
Avantaje:
-
SRL:
- taxele puțin mai mici, dar nu uitați că se vor adăuga cheltuieli cu contabilul și nu numai;
- imagine, sunteți freelancer.
-
PFA:
- puteți folosi banii în interes personal și în timpul anului, nu e necesar să așteptați până la sfârșitul anului fiscal pentru a putea să distribuiți dividendele;
- costurile administrative mai mici.
Dezavantaje:
-
SRL:
- taxele administrative mai mari;
- puteți folosi banii din încasări doar după repartizarea dividendelor, la sfârșitul anului fiscal.
-
PFA:
- în contextul trendului ultimilor ani, din punct de vedere fiscal, este instabil.”
Ambele categorii au avantaje și dezavantaje, recomandarea noastră, a echipei CIEL România, este să alegeți forma de organizare care se potrivește cel mai bine necesităților companiei pe care vrei să o înființezi și cifrei de afaceri pe care o estimezi.
Notă: Articolul a fost publicat inițial pe blogul CIEL România.
Comentarii articol (2)