În general, funcția efectivă a președintelui asociației de proprietari este de a reprezenta asociația, în special în relațiile cu terții. Totuși, funcția președintelui nu este limitată la acest aspect și, concret, vor apărea unele modificări cu privire la atribuțiile președintelui (și prerogativele sale).
Astfel, Legea nr. 196/2018 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor, care va intra în vigoare în 28 septembrie 2018, va oferi un cadru legal mai detaliat în privința a ceea ce poate și nu poate să facă președintele asociației de proprietari.
În primul rând, conform noii legi, președintele asociației va avea mai multe obligații pozitive (va trebui, în mod activ, să acționeze într-un anume scop). De exemplu, înainte de modificarea fațadei unui bloc, președintele va trebui să solicite autorităților publice locale informațiile și restricțiile cu privire la modificarea fațadei. Aceste informații vor trebui să fie prezentate locatarilor, prin afișarea lor la avizier.
De asemenea, un alt exemplu este obligația președintelui de a solicita notarea datoriilor mai vechi de trei luni și care sunt mai mari decât salariul minim în cartea funciară.
O modificare importantă este faptul că președintele nu va mai putea reprezenta proprietarii în cadrul adunării generale și, astfel, nu va mai putea vota în numele lor. Pentru mai multe detalii despre această modificare, a se vedea acest articol.
În plus, delegarea de atribuții de către președinte unui membru al comitetului executiv va fi posibilă pentru maximum 90 de zile. De asemenea, este prevăzut expres că responsabilitatea juridică va rămâne în sarcina președintelui. În continuare, pentru mai multe detalii despre acest aspect, a se vedea acest articol.
Comentarii articol (2)